Bij het verkennen bleek dat het dit jaar was aangepast en het allemaal wat lager stond. Een hindernis die ik het vorig jaar heb overgeslagen, bleek nu voor het L te zijn ????
Ook maar de nieuwe beenbeschermers betaald bij Canter.
Eerst wat losgereden buiten de groep.
Bij de vetrinaire keuring zei de dierenarst "He, dat is het internet logo!". Ze had het herkent van Paard en Sport. Het was het eerste logo dat ze zag.
Vervolgens losspringen. De organisatie was blijkbaar van mening dat bij het losspringen van een oefencross, een doorspringhinderhis daarvoor het meest geschikte is. Ienie had daar echter nog niet zo veel ervaring mee.
Enkele minuten voor ik zou starten bleken er een aantal voor mij niet aanwezig. Ik moest eerder starten. "Hoe lang nog?". "15 seconden" zei de starter. Lekker hoor, snel naar de startbox en ook nog mijn horloge goed zetten.
Snel van start en bij hindernis 1 wilde Ienie terugkomen. Toch maar overtuigt van het nut van springen en uiteindelijk sprong ze soepel. Bij het heksenoog week ze wat naar links uit. Dat doet ze wel eens vaker als het haar te spannend word. De kattepult zag er erg stevig uit, dus maar het alternatief genomen
. In een ruime bocht naar de volgende hindernis, komt er een Mercedis met aanhangwagen voor de hindernis langs rijden. (?????????????
). Op het laatste moment draaide die snel om en kon ik toch ongehinderd springen. Een dubbel sprong met Mercedis+aanhanger had ik nog niet met Ienie geoefend.Het water deed ze super. Rustig indraven en vervolgens in een handgalopje door het water.
Even toerijden op het smalletje na het water, en daar week ze weer iets naar links. Gelukkig zat het paaltje met elastieken vast(
) maar toch ...
De rest heeft ze goed gesprongen. Ook de trapen gingen super. Vorig jaar moest ik daar weer opnieuw opstappen.
Terug bij het water stond een andere deelnemer zich nog te vertrappen bij de waterinstap. Die ging gelukkig net op tijd weg. Ook de trackener heeft Ienie goed gesprongen. Op de klok gekeken en ik had niet veel tijd meer. Snel naar de laatste hindernis. Daar het lage alternatief op volle snelheid genomen. 2 seconden buiten de tijd en een foutloze cross. Ik ben heel tevreden met de rit en heel trots op Ienie.
Na even wachten en wat kletsen met andere deelnemers naar de tent gelopen voor de uitslag. Ben ik vlak bij de tent hoor ik mijn naam omroepen. Blijk ik 2e te zijn!
Vanmorgen de uitslag nog eens op internet bekenen. De organisatie keek alleen naar de optimale tijd en had gerekend met een optimale tijd van 5.39. De Pony's en op de plattegrond stond een tijd van 5.36. Nu weet ik niet of het aan mij ligt, maar als het eigenlijk 5.36 zou zijn, lijkt het erop dat ik eigenlijk 1e zou moeten zijn.
Evengoed ik ben toch heel tevreden over het resultaat.

Haha, ik had je nog eventjes zien losspringen.. daarna wou mn zusje persé naar huis..
En dat springen komt vast ook wel goed