Fleury doet ook mee maar heeft een eigen foto-topic
viewtopic.php?f=10&t=427119Dit keer heb ik weer gekozen voor Bijou, mijn favoriete manegepaard
Vorige wedstrijd was ik twee keer foutloos, behalve dat ik tijdens de barrage tussen de hindernisjes door er even vanaf ben gestapt
Doel voor deze keer is dus blijven zitten 
Bijou vindt springen érg leuk, maar ook erg griezelig
. Het is dus al een hele prestatie als hij niet weigert omdat hij van mening is dat hij niet goed uitkomt, en vandaar dat hij overal zo ruim overheen springt. Balkjes zullen er in elk geval niet gauw vallen
Mijn eigen commentaar is als altijd: handen meer mee, en hakken naar buiten en omlaag. Het zijn niet zo veel foto's maar ik ben al blij dat er foto's zijn, ook al zijn sommige best confronterend
Dank je wel voor de foto's Annetje en Fleury!O ja, hij kijkt altijd zo 'vrolijk', dat is zijn standaard uitdrukking. Het is ook erg moeilijk om tijdens het korte losrijden voor zo'n springles er een beetje ontspanning in te rijden, daar heeft hij best veel tijd voor nodig. In die 10 minuten krijg je hem niet echt uit zijn 'kraak, moet dat nou?'-fase, zeker omdat hij het dan te druk heeft met zich op te fokken voor het springen
Je merkt echter als je erop zit wel dat hij het een stuk leuker vindt dan de gewone dressuurlesjes 
Voor de les, Bijou bezig mijn vingers op te eten

Stapperdestap
Voorwaarts? Nageeflijkheid? Nette houding? Drie keer
En links Fleury 
Grrr
En poging tot verlichte zit
Dit was net nadat ik er op de eerste hindernis bijna naast lag- 50 cm kruisje betekent bij Bijou een hindernis van een meter, o ja dát was het
Oef, eng hindernisje, moet dat nou? Ja, het moet
Meegaan zou prettig zijn
Jump
En de triple, ben nog steeds trots op hem dat hij het braaf gesprongen heeft! Hij weet zodra er meer dan 1 balk achter elkaar hangt namelijk niet meer wat hij met zijn benen moet
De vorige wedstrijd hebben we 70-80 cm gesprongen, op zich kunnen we wel hoger maar dan gaat Bijou op een gegeven moment wel érg twijfelen. Misschien dus dit keer wel de 80-90 cm, maar in elk geval geen meter. Het moet voor hem wel leuk blijven
Wedstrijdje springen vindt hij erg spannend, maar het moet niet té spannend worden
Foto's van de wedstrijd (en misschien de springles van volgende week) volgen binnenkort

dusz niet zeuren en gewoon lekker verder gaan
En misschien kom ik volgende week wel kijken