Oefenen voor springwedstrijd!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Oefenen voor springwedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 12:28

Over een weekje is er bij ons weer springwedstrijd op de manege, en dus doen we maar eens mee aan een springlesje Vork Fleury doet ook mee maar heeft een eigen foto-topic Lachen viewtopic.php?f=10&t=427119
Dit keer heb ik weer gekozen voor Bijou, mijn favoriete manegepaard Lovers Vorige wedstrijd was ik twee keer foutloos, behalve dat ik tijdens de barrage tussen de hindernisjes door er even vanaf ben gestapt Bloos Doel voor deze keer is dus blijven zitten Haha!

Bijou vindt springen érg leuk, maar ook erg griezelig Ach gut . Het is dus al een hele prestatie als hij niet weigert omdat hij van mening is dat hij niet goed uitkomt, en vandaar dat hij overal zo ruim overheen springt. Balkjes zullen er in elk geval niet gauw vallen Clown
Mijn eigen commentaar is als altijd: handen meer mee, en hakken naar buiten en omlaag. Het zijn niet zo veel foto's maar ik ben al blij dat er foto's zijn, ook al zijn sommige best confronterend Bloos! Dank je wel voor de foto's Annetje en Fleury!

O ja, hij kijkt altijd zo 'vrolijk', dat is zijn standaard uitdrukking. Het is ook erg moeilijk om tijdens het korte losrijden voor zo'n springles er een beetje ontspanning in te rijden, daar heeft hij best veel tijd voor nodig. In die 10 minuten krijg je hem niet echt uit zijn 'kraak, moet dat nou?'-fase, zeker omdat hij het dan te druk heeft met zich op te fokken voor het springen Haha! Je merkt echter als je erop zit wel dat hij het een stuk leuker vindt dan de gewone dressuurlesjes Lachen

Voor de les, Bijou bezig mijn vingers op te eten Lovers Haha!
Afbeelding
Stapperdestap Vork
Afbeelding
Voorwaarts? Nageeflijkheid? Nette houding? Drie keer En links Fleury Haha!
Afbeelding
Grrr Vork En poging tot verlichte zit Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding
Dit was net nadat ik er op de eerste hindernis bijna naast lag- 50 cm kruisje betekent bij Bijou een hindernis van een meter, o ja dát was het Pling Rolleyes
Afbeelding
Oef, eng hindernisje, moet dat nou? Ja, het moet Ach gut
Afbeelding
Meegaan zou prettig zijn Bloos
Afbeelding
Jump Vork
Afbeelding
En de triple, ben nog steeds trots op hem dat hij het braaf gesprongen heeft! Hij weet zodra er meer dan 1 balk achter elkaar hangt namelijk niet meer wat hij met zijn benen moet Ach gut
Afbeelding

De vorige wedstrijd hebben we 70-80 cm gesprongen, op zich kunnen we wel hoger maar dan gaat Bijou op een gegeven moment wel érg twijfelen. Misschien dus dit keer wel de 80-90 cm, maar in elk geval geen meter. Het moet voor hem wel leuk blijven Lachen Wedstrijdje springen vindt hij erg spannend, maar het moet niet té spannend worden Haha!

Foto's van de wedstrijd (en misschien de springles van volgende week) volgen binnenkort Lachen

Sylvia

Re: Oefenen voor springwedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 12:32

Ik zie welgeteld één foto waarvan ik denk: meegaan... De rest ga je imo goed mee.

Leuk koppie heeft ie!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 12:34

jeetje wat ben jij een deurkruk zeg Tong uitsteken
jullie zijn lekker bezig hoor Ja dusz niet zeuren en gewoon lekker verder gaan OK dan!

tituske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 12:57

ziet er goed uit hoor ! OK dan!
spijtig dat ze een beetje donker zijn.

xxx jolien

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 13:20

Ziet er leuk uit hoor Vien, niet zo neerbuigend over jezelf Knipoog En misschien kom ik volgende week wel kijken Haha!

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 14:40

Leuk leuk leuk Haha!
Ik kom kijken hoor.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 15:01

Jeuj, supporters! Lachen

Ach, op zich vallen de foto's me wel mee, heb alleen niet zo'n goed gevoel over die les. We proberen het donderdag nog wel een keer Haha! En ben erg blij met die triple, niet gedacht dat dat zou lukken- ook al is het maar een centimeter of 50 ofzo Lachen

En springen met Bijoutje is gewoon een uitdaging Lachen

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 15:51

Hey Vientje! Ik vind dat je het super doet met Bijoutje! En nadat ik jou bij Cave ne Cadas heb zien springen (en eerder al Tong uitsteken) weet ik zeker dat je met Bijou ook een stuk hoger dan dit kan Tong uitsteken En je springt keigoed en je houding is ook super netjes! Heel veel succes volgende week en hopen dat we allebei in de barrage komen haha. Eerst maar eens zien hoe het komende donderdag gaat!

ps: ik heb ons net opgegeven voor de les van 18.00 uur op bijou en Nibbit!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 16:07

Ik vond dat jullie het netjes deden hoor! Ik heb ook helemaal niet gezien dat het moeilijk ging of dat het paard veel twijfelde, maar dit voel je natuurlijk ook het beste als je erop zit.
80-90 gaat jullie vast wel lukken, zeker als je nog een keertje goed kunt oefenen op die hoogte.
Succes met de wedstrijd! OK dan!

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 16:10

wat een leuk paardje! Mooi zwart..

alleen niet echt top foto's Tong uitsteken

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 16:33

amie_x_mij schreef:
alleen niet echt top foto's Tong uitsteken

Hé! Daar heb ik wel heeel erg mijn best op gedaan hoor! Boos! Tong uitsteken

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 20:23

Voor in een binnenbak zijn het goede foto's hoor Ach gut Tong uitsteken De vingers-opeet-foto blijf ik geweldig vinden!
Je merkt bij Bijou vooral als je niet goed genoeg drijft (innegang slinding stop Clown ) dat hij altijd wel wat twijfelt, en zodra je zelf ook maar een seconde denkt dat het niet lukt stopt hij sowieso. Maar als je fanatiek genoeg erop zit gaat meneertje braaf met een reuzesprong overal overheen Haha!
Aanstaande donderdag gaan we parcourtje 80 en eventueel 90 oefenen. Vantevoren hem maar even mentaal voorbereiden Tong uitsteken

@Fleury: thanks! Lachen