Joehoe! Stukje springangst overwonnen!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Joehoe! Stukje springangst overwonnen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 16:26

Ik durf helemaal niet te springen en vandaag gingen we in de manegeles dus springen. Omdat ik zo'n scheiterd ben met springen mocht ik op de liefste pony van stal: Rogér. Ik ben wel wat groot voor de pony, maar daar liever geen commentaar op, Rogér moet mij even over de balkjes dragen. Dat heeft ze trouwens super gedaan! Ik werd de vorige keer al zenuwachtig bij drafbalkjes en vandaag heb ik op die kleine pony toch mooi een steiltje van 55cm gesprongen. Voor menig ruiter is dat niets, maar voor mij is dat heel wat.

Onze instrcuctrice had ook een leuke oefening als afsluiter bedacht. We moesten achtjes rijden en op de hoefslag stonden dan twee hindernisjes. Gewoon kleine kruisjes. Daar heeft mijn instructrice foto's van gemaakt.

Eerst Karen (iwayalover) met paard Patser:
Afbeelding

En daar ga ik Hyper! Ik zit niet altijd even netjes, maar mijn houding is al stukken beter!
2 Afbeelding
3 Afbeelding
4 Afbeelding
5 Afbeelding
6 Afbeelding
7 Afbeelding
8 Afbeelding

En mijn uitzicht:
Afbeelding

Ik ben echt super tevreden. Rogér heeft ook erg haar best gedaan. Het is me reuze meegevallen. Hopen dat ik de volgende keer ook weer gewoon durf.

Commentaar mag. Ik zie zelf in elk geval al dat ik mijn rug echt heel erg bol trek, maar ik heb nu in elk geval mijn ellebogen normaal (die kwamen eerst altijd verder naar voren dan mijn handen Bloos!)

viefdepief

Re: Joehoe! Stukje springangst overwonnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 16:28

Super dat je uiteindelijk nog over de 55 centimeter bent gegaan, pony ziet er inderdaad erg lief uit Lachen

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 16:32

fijn dat je op zo'n brave pony mocht!! (toen ik nog bang was om te springen moest ik altijd op mn vaste pony en die werd helemaal gek met springen dat heeft dus niet erg geholpen)

pony ziet er wel braaf uit en je houding daar heb je zelf al commentaar op gegeven

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 16:36

Gelukkig dat ze op roger mocht Lachen, zo heel erg te groot ben je er ook niet voor Lachen.
Ziet er leuk uit

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 16:37

ziet er niet slecht uit!
probeer het wat vaker te doen, zal veel helpen voor je angst Knipoog

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 17:03

goedzo Anne OK dan!
Roger ziet er echt superlief uit, ik vind helemaal niet dat je er te groot voor bent, en qua houding, je hebt zelf al gezegd waar je aan moet werken..
als jullie nu weer gaan springen, moet je vragen of je weer op Roger kan, als je die pony vertrouwd kun je iedere keer net een stapje verder gaan!

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 17:21

Wat is het toch een scheetje he die Rogér. Ze voelt wel dat je bang bent waarschijnlijk maar ze zal niet snel weigeren en heeft je toch maar mooi over een stukje springangst heen geholpen OK dan!
Volgende keer gewoon weer op Rogértje Lachen
Over je houding ga ik niks zeggen want dat geef je zelf al aan.
Ik vond het springen op Patser trouwens ook erg grappig op Patser. Paard sprong echt lomp maar ging er wel heel braaf overheen Ja

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 20:11

Leuke foto's Anne en Roger is trouwens ook een kjoetie! Ja

Mogen jullie in de les mouwloos rijden? Lekker.... want op een hoop maneges mag dat niet

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 20:18

Bedankt allemaal voor de complimentjes Lachen Ik hoop idd dat ik volgende keer weer fijn op Rogértje mag, dat ging zo lekker.

TheSam schreef:
Mogen jullie in de les mouwloos rijden? Lekker.... want op een hoop maneges mag dat niet
Ja dat mag bij ons gewoon. Volgens mij zou je nog wel in je bh mogen rijden als je dat graag doet Haha! Zolang je maar goede schoenen aan hebt en een cap. Bij ons in de les ook goede broek en dan mag je gewoon rijden.
Ik hoorde idd ook bij een andere manege dat je daar niet zo mocht rijden. Maar ik snap niet goed waarom. Geeft een t-shirt meer steun/veiligheid dan zoiets?

appiefan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 20:23

bij ons op de manege mag dat ook niet Verdrietig echt goed van je! ik heb ook sinds kort mijn springangst overwonnen maar dan helemaal! :d

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 15:48

Wat goed zeg OK dan! Knap hoor dat je toch steeds dingen gaat doen die je eigenlijk eng vindt. Ik vind je trouwens helemaal niet te groot!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 15:51

Dus jullie moeten met dit weer verplicht met lange mouwen rijden? Vreselijk! Veel te heet! (emy zweet al bij het idee)

Leuke foto's Annie! Wie heeft de foto's eigleijk gemaakt? Ze zijn goed gelukt! En inderdaad, het ziet er zo (met die wat kortere beugels) helemaal niet verkeerd uit op Roger!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 16:09

Hey Anne! Ziet er goed uit hoor op Rogier! En je bent helemaal niet te groot voor de pony! Ik vind het zo leuk dat hij jou zo goed kan helpen! Want springen is keileuk wanneer je je niet te angstig voelt! Succes er mee en hopelijk overwin je je angst voor springen een beetje op Rogier!