Nordwind @ les (M2)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsemarie

Nordwind @ les (M2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 15:21

Vandaag weer een halfuurtje les gehad en knetterhard gewerkt. Poeh wat een hitte zeg!

Aangezien nog niet zo lang geleden mijn rijstijl abrupt over de kop gegooid is wordt er nog hard gewerkt maar het gaat al stúkken beter. Ik was dan ook érg trots na deze les omdat het gewoonweg super gaat! Ook mijn instructeur was vol lof! Bloos

Oké, hier komen de foto's! Ze waren van beter kwaliteit maar door het oplichten zijn sommige slecht geworden. Excuses daarvoor!

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding
Ik leer het wel, richtop zitten Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik moet véél overgangen rijden zodat Nordwind leert te wachten op mij, dus vandaar dat ik een berg foto's van stilstaan heb, hier ook eentje...

Afbeelding
*kwijl*

Afbeelding

Afbeelding
*wooooooooesh* daar gaat hij weer de wei in!!

Commentaar: Mijn zit was/is héél beroerd. Maar dit valt me echt 200% mee. VOor mijn doen zit ik hier heel netjes! Lachen Tja.. kapstokken, ik ben gewoon veel te lang en dat maakt het zitten er niet gemakkelijker op, houd daar even rekening mee. En ik kan zó mooi pianospelen... Bloos

De intentie deze keer van de les was dat hij nóg beter moet leren om op mij te wachten en hij moet zich elke pas afvragen, wát moet ik nu doen? Moet ik doorlopen of stoppen of verruimen, verzamelen. Dat is voor hem én voor mij nog moeilijk maar het gaat steeds beter. Ook moet ik zorgen dat ik mijn balans goed in het midden hou en dus goed rechtop zit. Ik moet zeggen dat het goed gelukt is!

Commentaar is altijd welkom maar wees een beetje mild he..

HedwigG

Re: Nordwind @ les (M2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 15:23

ziet er goed hoor! kan wel zien dat er indd veel verbetering in zit Ja

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 17:15

leuke pony zeg! is vast nog heel jong!! Tong uitsteken neej ik vind het leuk dat een pony op die leeftijd plezier heeft in zijn werk, zo ziet het eruit op de foto's vind ik!

gr. roos

Miko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 17:18

Wat een leukerd zeg! Ziet er netjes uit. Ben trouwens wel benieuwd, je schrijft dat je rijstijl helemaal veranderd is? Vertel Lachen.

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 19:01

Miko schreef:
Wat een leukerd zeg! Ziet er netjes uit. Ben trouwens wel benieuwd, je schrijft dat je rijstijl helemaal veranderd is? Vertel Lachen.

Ja wil ik ook wel weten eigelijk! Maar het ziet er netjes uit hoor! Leuke pony! Lachen

MissVanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 19:03

Ziet er echt netjes uit ja !
Mooie pony

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 20:24

ziet er goed uit, leuk paardje!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 07:49

Nou.. ik reed veel te verkrampt altijd. Ik was er vaak mee bezig dat hij z'n hoofd goed hield maar daardoor had ik altijd een 4 of 5 op impuls omdat dat er gewoon niet was. En overal stond altijd impuls verlies maar nergens stond dat ik verkrampt reed. Ik zat veel te verkrampt en daardoor kon hij niet lekker doorlopen.
Nu zit ik helemaal ontspannen 98% van de tijd dan, want het gaat natuurlijk niet in één keer goed. En ik hou me er nu meer mee bezig dat hij goed voorwaarts gaat, daardoor gaat hij vanzelf wel naar beneden. Een hele zware opgave maar het lukt me al aardig!
Verder moet hij leren dat hij op mijn moet wachten en niet zonder mij er vandoor moet gaan. Hij denkt bij draf aan hard en hij moet nu leren om zich iedere pas af te vragen van wát wil ze van mij? Veruimen? Verzamelen? En dat is voor hem moeilijk en voor mij, maar we zijn al een heel eind. In stap is het nog maar een kneepje en hij staat al stil. Gewoon door veel herhalen. Halt, 2 stappen, halt, 2 stappen, halt, 2 stappen enzovoorts. Tijdens het halthouden altijd even weer 'los' maken zodat hij weer netjes rond is en dan weer 2 stappen.. Hij houd zijn hoofd nu al 9 van de 10 keer goed. Dus we gaan echt met sprongen vooruit Bloos

Ik rijd hem ook het meest van de tijd lekker laag en rond, ook veel buigen. Ook vanwege zijn leeftijd om hem lekker soepel te houden. En ook dat gaat heel erg goed! Lachen

Bedankt voor alle leuke reactie's trouwen!! Doet me goed! Lachen

(Overigens is Nordwind al 25.. volgens mij had ik dat er niet bij gezet Haha! )

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 09:13

Mooie fotos!! Haha dat t warm was wil ik wel geloven Tong uitsteken

Je gaat goed zo te zien *LOL* Lachen En Nordwind ziet er supergoed uit!

Miko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 11:52

Ilsemarie schreef:
Nou.. ik reed veel te verkrampt altijd. Ik was er vaak mee bezig dat hij z'n hoofd goed hield maar daardoor had ik altijd een 4 of 5 op impuls omdat dat er gewoon niet was. En overal stond altijd impuls verlies maar nergens stond dat ik verkrampt reed. Ik zat veel te verkrampt en daardoor kon hij niet lekker doorlopen.
Nu zit ik helemaal ontspannen 98% van de tijd dan, want het gaat natuurlijk niet in één keer goed. En ik hou me er nu meer mee bezig dat hij goed voorwaarts gaat, daardoor gaat hij vanzelf wel naar beneden. Een hele zware opgave maar het lukt me al aardig!
Verder moet hij leren dat hij op mijn moet wachten en niet zonder mij er vandoor moet gaan. Hij denkt bij draf aan hard en hij moet nu leren om zich iedere pas af te vragen van wát wil ze van mij? Veruimen? Verzamelen? En dat is voor hem moeilijk en voor mij, maar we zijn al een heel eind. In stap is het nog maar een kneepje en hij staat al stil. Gewoon door veel herhalen. Halt, 2 stappen, halt, 2 stappen, halt, 2 stappen enzovoorts. Tijdens het halthouden altijd even weer 'los' maken zodat hij weer netjes rond is en dan weer 2 stappen.. Hij houd zijn hoofd nu al 9 van de 10 keer goed. Dus we gaan echt met sprongen vooruit Bloos

Op zo'n manier! Klinkt als een super goede ontwikkeling! Bij mij op de manege zie ik ook veel mensen die te veel met het hoofd bezig zijn... Dat gaat op termijn gewoon niet werken. Ik hoop dat ze jouw inzicht ook krijgen Lachen! Je zou trouwens echt niet zeggen dat Nordwind al 25 is!!

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 11:59

jij gaat ver komen meisje. Geweldig. Lekker ontspannen en toch alert. Beter kan je het niet hebben. Werk nog wat aan zijn vertrouwen in jou, dan zal die zich wat meer gaan geven!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 12:36

Wauw! Dank aan alle leuke reactie's Haha!

En sorro, dankje!! Lachen En inderdaad, je merkt al dat hij zich meer geeft en lekker actief wordt/blijft.

Hopen dat ik mijn laatste 4 puntjes gauw bij elkaar heb...

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 15:57

Jij en Nordwind zijn vanaf nu ons lichtend voorbeeld!!:) Wij zijn ook druk bezig met de juiste houding en eerst voorwaarts en wachten op mijn hulpen...Djirwa is net 19 geworden dus het moet zeker nog wel kunnen.

Enne, misschien vind jij het niet zo leuk maar ik wel!: want jij bent qua lengte en verhoudingen met jouw paardje net zoals ik met mijn paardje.. Vind ik ook heel leuk om te zien! En het misstaat helemaal niet!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 16:01

Wat een leukerd Lachen
hoe groot is ie?

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 18:19

Vind deze foto's mooier dan de vorige keer! Die uitgestrekte draf is mooi. En ja die kapstokjes, je kunt bijna niet anders als je zo lang bent, ik ken het.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 19:24

@Femskie: Wauw! Ga zo door meid! Het rijd vele malen beter, heerlijk ontspannen!

@liza: Ja, het is wat.. ik probeer het iedere keer weer maar ik maak me er nu maar niet meer druk over. Het wil gewoon niet. Maar als de rest allemaal goed is zal het wel niet zo'n probleem zijn Knipoog
En trouwens zie jij uitgestrekt bij de "*kwijl*" foto? Aangezien dat gewoon verruimen was.. Maar ik moet zeggen, ook verruimen gaat steeds beter Knipoog

@kristi: hij is 1.385. Maar toen ik in oktober 1998 op hem begon had ik nog een opstapje nodig... hij is jammer genoeg niet meegegroeid Knipoog

Echt leuk al die reactie's! Heb zo'n zin in de komende concoursen.. Haha!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 19:32

leuke pony Lachen ziet er jonger uit hoor Lachen ziet er goed uit hoor Lachen
en die kapstokken kun je idd niks aandoen door je lengte Tong uitsteken