Meyler bit

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fliam

Meyler bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 16:36

Hallo allemaal,

Ik overweeg de aanschaf van een Meyler bit voor mijn paard.
Mijn paard heeft door een val bij vroegere eigenaar een scheve nek ontwikkeld en is hierdoor moeilijk ontspannen in zijn nek te krijgen. Hij is vrij hard in de mond.
Wat is jullie ervaring met een Meyler bit en zou het geschikt zijn voor mijn paard?

Machie

Re: Meyler bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 19:23

er is hier laatst een topic over geweest. Ik heb zo'n bitje voor mijn paard. Hij kan ook moeilijk ontspannen. In de stap loopt hij er beter op. draf is hij iets rustiger. Galop ook. Maar ze kunnen het bit wel vastpakken (ze zeggen van niet) Verder vind ik het een prima bit. Ik heb hem vooral genomen omdat mijn paard een gewoon bit niet inneemt, de meyler vind hij lekkerder en neemt hij zonder problemen aan.

Anneliesss

Re: Meyler bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 09:23

Hey, jij ook hier! (als je bent wie ik denk dat je bent dan he)

Bij de ruitersportzaak in Serooskerke kun je een mylerbit lenen, ze vragen er 10 euro voor, dan kun je hem ong 10 dagen houden. Ik heb hem zelf geloof ik 2 weken in bezit gehad en heb er niets voor hoeven betalen. Maar het is wel een optie om te proberen op die manier!
Als je besluit een myler te kopen dan krijg je wel gewoon een nieuwe maar gaat de 10 euro huur van de prijs af.

Voor Andy en mij was het niets, hij reageerde er helemaal niet op.