bang voor koeien

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tyrell

bang voor koeien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 09:18

Wie weet raad...

Mijn jonge paard is erg bang voor koeien, en dan vooral als ze ergens in een wei staan en ik moet er langs, met bonte paarden heeft hij het ook. Heb dit nog nooit mee gemaakt met een paard...

Ben al in de sloot beland en nog meer van dat soort gevaarlijke dingen..

Is er iemand die weet hoe dit komt en hoe ik dit oplos?

Graag reactie

Groetjes

Miphan

Re: bang voor koeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 10:11

Hahahha heb dat ook gehad ja t is niet leuk maar ze moeten eraan wennen, mijne had t ook met shetjes op wedstrijd ??? wilde erop en over springen enzow hij draaide compleet door......was niet leuk idd want ze kunne erg gek doen maa wennne dus misschien an de hand er eens langs en laten snuffelen...suc6 ermee... Knipoog

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 10:29

Misschien kun je een koe bij haar in de wei zetten?
Met een draadje ertussen natuurlijk, dan kan ze eraan wennen.
Bij Flash staan ook 2 koeien in de wei, en nu geen problemen meer.

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 12:02

dit had ik ook met een shet . ik haar met een koe in de bak gezet . eerst met een lijntje ertussen . en later zonder (de koe was uiteraard aan paarden gewent.)

kapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 12:45

Vaak erlangs lopen , met een mak paard tussen de sloot en jou in. Dan goed gerust stellen, en gewoon vaak doen dan went het vanzelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 14:10

Ik heb ook een pony die bang is voor koeien. Toen ze van de winter even alleen buiten in de wei stond en er stonden koeien naast, dan stond ze de hele dag naar die koeien te staren als ze bewogen. Nu heeft ze het nog wel, maar het is minder geworden door een paar keer bij een wieland met koeien stil te gaan staan en pas door te lopen als ze dr rust gevonden had. Als je je paard namelijk eerder weghaalt bevestig je dat het eng is.
Paarden schijnen bang voor keoien te zijn omdat ze paarden altijd recht in de ogen aankijken en dat voor paarden oevrkomt als agressief.

dempsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 11:02

De pony van mij zusje was eerst ook bang voor koeien ze heeft gewoon veel langs weide waar koeien in staan gelopen ze is ook al 2 of 3x in de sloot gevallen, zag er best eng uit. Tong uitsteken

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 18:15

Geen mogelijkheid om je paard rustig aan koeien te laten wennen?
Mijn verzorgpaard vindt koeien niet eng en dat is maar goed ook, ze lopen nu bijna altijd langs de bak als ik aan het rijden ben Haha! . Alleen als ze rennen of als ze ergens een koe ziet waar ze die niet verwacht springt ze even weg Clown .

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 20:40

mijn paard is ook bang voor koeien, en voor shetjes Haha! Het rare is dat hij bij bijde in de wei heeft gestaan, en toen was er niks aan de hand? Ik laat hem er altijd langzaam langs lopen, en gewoon laten kijken. En anders achter een ander paard aan Haha!

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 21:02

Heb hier een ex-stieren vechters paard. Dit paard was als de doods voor koeien. Als hij ook maar heel in de verte koeien zag dan liep hij de hele dag te stressen.

De oplossing zoek ik bij deze dingen altijd in de leiding geven, vertrouwen opbouwen en vandaar samen de angst voor koeien overwinnen. Dus grondwerk en samen met je paard aan een lang touw bij de koeien gaan kijken.

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 10:47

Daar weet ik maar 1 tip op !!! Heb ik ook een keer gezien bij een paardje wat ik verzorgde, hem hadden ze in het land gezet MET koeien Knipoog
Voor zeker 3 maanden, wel eruit halen als je wat wil gaan doen. Het heeft heel goed geholpen, hij liep er daarna gewoon langs. Ik verzorg het paardje niet meer en weet ook niet hoe het nu is. Ik weet wel dat het de ideale oplossing is, natuurlijk moet je een wei met koeien ter beschikking hebben Knipoog

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 16:10

zo staat er bij ons ook een op stal...zeer vervelend. Maar als er een ander paard bij is dan is het al meteen een stuk minder eng

newie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 16:23

die van mij vind koeien helemaal het einde, hij gaat er zelfs voor showen..
ik zou eens bij een koeienboer aanbellen en de situatie uitleggen, misschien vind hij het wel goed als jij je paard een dagje tussen de koeien zet, of anders misschien van de winter eens op stal, zodat ze elkaar eens rustig kunnen bekijken..

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 16:44

en eventueel een bandje met koeiengeloei? went hij alvast aan dat geluid, vinden ze vaak erg eng.

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 16:40

Ik heb gelukkig niet zo'n paard maar ik rij wedstrijden met een bont paard en heb vaak problemen met mederuiters. Omdat hun paarden dus bang zijn voor mijn bonte kanjer. Heb er ook wel eens iemand af laten vallen. Wist ik veel ik kan niet ruiken dat haar paard bang was voor koeien en ik kreeg nog een grote bek toe ook.

Ik heb ook vaak dat mensen vragen of ik even naast ze wil blijven stappen zodat hun paard even kan wennen. Geen probleem. Hij is altijd zo oogverblindend wit. Is wel heel eng natuurlijk.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 21:30

Mijn merrie vond t altijd heel eng...maar deze buren hebben koeien in de wei ernaast dus nu vindt ze het niet meer eng..nu staat ze vaak zelfs naast de koeien te grazen ipv naast mn andere paardjes hah tis goed bevallen denk ik!

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 11:38

Ik heb een tijdje een merrie gereden die heel wat gewend was. Ze werd toen mijn haar nog op wedstrijden reed regelmatig in het bos tussen schrikdraad gezet en dan draaide mijn vriendin haar dienst bij het leger en in de tussen tijd toiletteerde ze haar dan voor de wedstrijd de volgende dag, maar die rennende vlekken heeft ze nooit echt aan kunnen wennen. Het is wel minder geworden, maar het liefste loopt ze er in een grote boog om heen.
Maar probeer haar naast koeien in de wei te krijgen dat wil wel helpen.

Mijn eigen paardje kijkt er niet van op toen ik haar niet had stonds naast een stier in de stal.