Dilemma: prive springles of dressuurles

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jumper01

Dilemma: prive springles of dressuurles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 20:41

ik zit met een dilemma. Ik rij 2x in de week in een groepsles: 1x springen en 1x dressuur met springen. Dit zijn groepslessen dus krijg je niet zoveel individuele aandacht omdat er meerderen in de les zijn Haha!
Nu had ik 1x in de maand prive dressuurles, heb ik nog steeds maar mijn instructrice heeft in het ziekenhuis gelegen dus ging de les even niet door.
Ik heb toen ( omdat ik meer spring dan dressuur qua wedstrijden) prive springels aangevraagd bij iemand die internationaal heeft gesprongen en nu nog springt met paarden van B tot ZZ. Daar kan ik 1x per maand priveles van krijgen.
Maar nu is dus mijn dressuurinstructrice weer thuis en kan ze weer les geven. MAAR beide lessen zijn mij te duur ( dressuur = 40 euro voor een uur en springen is 30 euro voor een uur )
Beiden gaat een beetje te gek worden, dat is te veel geld. Geld, geld! Mijn dilemma is wat moet ik nou????? Of dressuur of springen???? Verward Je moet je paard natuurlijk goed dressuurmatig voor elkaar hebben maar dat stukje dressuur doe je ook in de springles. Ziek
Ik weet het niet meer wat ik nu moet doen. Wie geeft mij wijze raad? Pling Waar zal ik meer aan hebben? Verward

Milou1984

Re: Dilemma: prive springles of dressuurles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 20:45

het ligt eraan waar je maar net mee verder wilt gaan. Het is allebei leuk denk ik zoals je beschrijft, maar waarin denk je dat je nog verder in wil/moet groeien? Ik zou het ook eens met je instructeur overleggen van de groepsles. Kijk eens wat hij of zij adviseert.

Het klopt dat je voor springen je paard dressuurmatig ook goed voor elkaar moet hebben, maar je hoeft bij wijze van spreken geen piaffe op de plaats te kennen.

Miphan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 21:17

Ik denk dat als je je dressuur een eind voor elkraa heb (paar d goed onder controle in alle basisoefeningen) en je wilt in springen echt verder gaan dat je springles neemt, je kan daar ook je basis dressuur onderhouden en af en toe een balken rijden is ook goed dus zo heb je van beiden wat...

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 22:39

Ene maand dressuur, andere springen Lachen

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 08:37

mischien om en om dat je de ene maand springles neemt en de andere dressuurles?

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 08:39

mm heel moeilijk, zelf ben ik meer dressuurruiter dan springruiter, dus ik heb altijd genoeg aan de groepsspringles. En dressuurles krijg ik dan prive.. maargoed beslis eerst eens wat jij het liefste doet, en waar jij echt het idee van hebt ik kan niet zonder.. maar aan de andere kant, dressuur is wel de basis, moeilijk moeilijk moeilijk..

Ik zou toch gaan voor springles in een groep en dressuurprivles, maar dat is toch echt mijn mening omdat ik meer dressuur dan springen ben Lachen

Jumper01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 11:33

ik ben meer springer dan dressuurder. Ik kan ook wel om en om doen misschien ja. Maar het blijft echt moeilijk hoor! Bij het springen ben je het eerste half uur ook bezig je paard voor elkaar te krijgen, toch? en dan ga je springen. Bij dressuurles ben je alleen maar aan het dressuuren en spring je dus niet. Maar het is wel de basis.

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 11:39

Stoppen met dressuur groepsles en dan weer privéles dressuur erbij nemen.

doubledream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 11:56

de ene maand dressuur prive les en da andere maand springen prive les?

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 12:40

Om en Om, kan dat? Dat zou ik doen, en met je instructeur overleggen

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 12:56

Dat is idd ook handig, gewoon om en om ...

Jumper01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 13:29

ik denk dat ik het dan maar om en om doe. De groepslessen kosten bijna niets en is ook nog wel leuk. Die hou ik dan zoziezo. De dressuur en springles zal ik eens vragen of dat om en om kan ( ene keer dressuur in hasselt en andere keer springen in kampen.