Iemand??

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

janinetjjj

Iemand??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 18:36

Misshcien een domme vraag maar Ik lees hier vaak iets over lengtebuiging
ik snap niet precies wat dat inhoud, kan iemand mij dat uitleggen?
kus Janine Pling

baroen

Re: Iemand??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 02:44

zie het zo... een paard wat bv op een volte niet alleen zijn hals, maar zijn gehele lichaam om het binnenbeen van de ruiter heen buigt, dus niet alleen een buiging in de hals, maar het gehele lichaam ( de gehele lengte) is ingesteld op een wending..

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 11:38

Volgens mij is de echte lengte buiging van LRD of VWNW.. hij is dus verzameld, heeft lengte in zn hals waar ook nog buiging in zit. Maar vele denken dat het is zoals hierboven genoemd is..

toch?

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 11:20

zoals baroen, toch hoor. lengtebuiging is ook niet alleen bij wendingen, maar ook bij zijgangen.

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 11:29

Lengtebuiging kun je idd in de wendingen duidelijk zien. Loopt hij als een rechte plank door de bocht heen zie je duidelijk dat er geen lengetebuiging is, zie je dat het hele lichaam mooi meegebogen de bocht door gaat, is er lengtebuiging. Je kan ook duidelijk voelen als je te weinig lengtebuiging hebt, hij gaat dan niet lekker de bocht door of hij zwaait uit. In de zijgangen heb je ook lengtebuiging, de ronding die een paard maakt met zijn hals en de rest van zijn lichaam is ook lengtebuiging. In de travers zie je het ook heel duidelijk, het paard kijkt over de hoefslag terwijl de achterhand naar binnen staat. Die ronding die het paard maakt heet ook lengtebuiging. Ik hoop dat je het nu een beetje begrijpt...

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 11:52

Ja bedankt !!
Ik snap nu veel beter wat het precies inhoud..

Dankjulliewel !!

Kus Janinetjjj