oefeningen met balkjes?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kebie

oefeningen met balkjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-02 14:02

Omdat mijn merrie dressuur wat saai vindt, wil ik graag gaan afwisselen met balkjes. Nu ken ik 2 oefeningen waarbij je balkjes kan gebruiken. Ik loop cavaletti tussen het dressuurrijden door, en leg soms 2 balken op 15 meter om daartussen te varieren met de galopsprongen. Zijn er soms meer oefeningen (bijv. zijwaartse oefeningen) waarbij je balkjes kan gebruiken?

Groetjes, Mariëlle

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 15:14

Ik speel regelmatig met balken bij ons in de bak. Gebruik ze als drafbalken maar ik rij er ook tussendoor. Best lastig want hij wil er altijd overheen hihihi.

Ik leg ze op allerlei afstanden door de hele bak heen gebruik daniets van 8 tot 10 balken. Ik doe dit dan in galop en draf en soms stap. Hij vindt dit altijd leuk en geniet er echt van.

Met zijwaartse oefeningen zou ik niet weten Verward . Misschien kan je ook iets met tonnen of planten inde bak doen ??

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 15:34

uhmm zijwaartse oefeningen met balken zou ik maar niet, dan breekt hij waarschijnlijk zijn nek, spring ook eens, zet een laag kruisje neer.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 20:13

Ik ken er een lekkere oefening mee, geleerd op t federatiekamp.
Ik hoop dat ik t zo een beetje uit kan leggen vanachter de compu.

Je legt dus eerst balkjes neer, op drafafstand, op een (grote)volte met om en om, een hindernispaal.
Dus bij de ene balk links en bij de andere balk rechts een paal.
Eerst draaf je er een paar keer overheen met de balken op de grond.
Als dat lekker gaat leg je de balken (aan de kant van de paal iets) omhoog.
Zo gaan ze lekker over de rug over de balken heen en t werkt goed op t beenwerk door, ze moeten ze nl iedere x iets optillen.

Hopelijk is t een beetje duidelijk, Ik heb dr wel een plaatje van maar mn scanner doet t niet!
Suc-6 ermee

zita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 10:31

je kan wel aan de hand zijwaartse oefeningen met balken doen door er een L van te leggen en daar overheen te wijken zonder dat hij de balkjes raakt.