Met de training met Movie heb ik op het moment een beetje miscommunicatie met haar.
Het is een paard dat graag wil werken voor je, maar daar moet je haar eerst naar toe rijden.
Het is best een bloedkikker en dat is soms zo lastig met rijden.
Vooral in de stap heb ik de laatste 2 weken steeds miscommunicaties.
Ik rij meestal eerst 20min lekker rustig aan, stap even rustig rond en pak haar daarna op.
In de draf gaat het dan prima, ze is vaak over tempo maar na een paar rondjes gaat dat stukken beter.
Alleen in de stap wil ze gewoon niet ontspannen. Als ik een overgang terug naar de stap maak, raakt ze blijkbaar in paniek
Rustig stappen is er dan niet bij, ze dribbelt, wil niet ontspannen en niet nageven. Ik kan mn been er niet aanleggen, want dna spuit ze weg en als ik probeer om stelling te vragen, begint ze overdreven te wijken/dribbelen/krabbelen/op haar plaats krabbelen. Daarom probeerde ik haar langere teugel te geven, om haar dan maar ontspannen laag te krijgen, niet in de oprichting. Na een aantal rondjes van gestoei lukt dat en accepteert ze dat. Ze ontspant dan.
Maar als ik haar probeer iets hoger in te stellen, dan paniekt ze weer ontzettend.
We hebben dan echt miscommunicatie, ik probeer haar zoveel mogelijk te belonen als het goed gaat en dram er niet op door. Maar probeer het juist af te wisselen met een overgang.. dat ik haar er niet helemaal gek mee maak, anders wordt het helemaal nix.
Kennen jullie dit, ooit weleens meegemaakt?
Ik krijg vanaf vrijdag weer les en dan gaat het vast ook makkelijker, als ik begeleiding en aanwijzingen krijg. Dan kan ik het beter doorgeven aan haar natuurlijk.
Maar ik ben toch wel benieuwd naar tips van jullie!
Dit is eigenlijk wel een goede foto om te plaatsen: Na een tijd rondgestapt te hebben, rustig te blijven en zo laag mogelijk te houden, pak ik haar langzaam aan weer op. Dit is dan net het tussengedeelte tussen de oprichting en het lang,laag rijden:

Tips zijn welkom!
Groetjes Linda