Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
siko schreef:@ Bets: De galopwissel vanuit de rechtergalop gaat idd makkelijker dan wanneer we in de linkergalop zitten. Dat betekent dus dat ik haar op de linkerhand meer rechter moet richten?
Dan van dat uitschuiven zal ik vanavond eens op letten!
Dank je voor je tip
siko schreef:Ik sta er versteld van hoe goed je dat kan verwoorden! Exact dat bedoel ik ook, ze is idd erg naar links gesteld en rechtsom moeilijker te rijden. Met veel contrastelling wordt dit wel steeds minder gelukkig. Vandaar ook (denk ik) schudt ze even met haar hoofd tijdens het overspringen in de galop, omdat die stelling opnieuw omgesteld moet worden of niet?
Bets schreef:siko schreef:Ik sta er versteld van hoe goed je dat kan verwoorden! Exact dat bedoel ik ook, ze is idd erg naar links gesteld en rechtsom moeilijker te rijden. Met veel contrastelling wordt dit wel steeds minder gelukkig. Vandaar ook (denk ik) schudt ze even met haar hoofd tijdens het overspringen in de galop, omdat die stelling opnieuw omgesteld moet worden of niet?
Ja ze krijgt dan spierpijn of word ergens teveel belast waardoor ze gaat schudden. Wat een goeie oefening is om die linkerspier op te rekken, is zowel in draf als in galop op linkerhand paard in contrastelling op binnenhoefslag te rijden (kun je namelijk voelen of hij naar rechts weg wil lopen) ook op voltes goed voelen, zeker op linkerhand zal je paard naar buiten weg willen lopen en op rechter volte zal je paard naar binnen willen vallen!!! .