Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Sjonniej schreef:Zelf loslaten rechts.
Juist rechtsom zou het beter moeten gaan
.
Speel met je buitenteugel om daar wat druk te krijgen, laat hierbij de hoofdhouding buiten beschouwing. Pas als je druk hebt op je buitenteugel weer stelling vragen. Zolang je geen druk hebt, is contrastelling vaak beter.
.
.
SarahJ schreef:Zelf ervaar ik dat wanneer het paard rechts vastneemt, rechtsom het moeilijkste rijdt. Je hebt op dit moment immers geen contact op je buitenteugel, en teveel contact op je binnenhand.
IngridM schreef:SarahJ schreef:Zelf ervaar ik dat wanneer het paard rechts vastneemt, rechtsom het moeilijkste rijdt. Je hebt op dit moment immers geen contact op je buitenteugel, en
teveel
contact op je binnenhand.
ik weet niet, maar je moet op je buitenteugel en buitenbeen rijden, niet op je binnenteugel, dus als je rechtsom gaat moet je juist contact hebben met je buitenteugel, binnenhand iets naar voren.
Maddox hield ook altijd erg vast op de linkerkant, en dan vooral linksom inderdaad. Oplossing was heel simpel; niet zo aan de binnenteugel zitten te trekken, maar op je buitenteugel rijden, binnenteugel iets naar voren in de bochten.
. Het is net doordat het paard rechts vastneemt, dat je binnenteugel zwaarder aanvoelt. Bedoeling is dan om hem naar die buitenteugel te rijden. Alleen is dat niet niet altijd zo vanzelfsprekend
.Citaat:Heb wel een vraagje; als jouw paard linksom vastneemt, wat doe je dan als je rechtsom rijdt en links je buitenhand wordt? Rijd je dan nog steeds naar die buitenteugel (waar hij vastneemt) toe?
SarahJ schreef:Heb wel een vraagje; als jouw paard linksom vastneemt, wat doe je dan als je rechtsom rijdt en links je buitenhand wordt? Rijd je dan nog steeds naar die buitenteugel (waar hij vastneemt) toe?
SarahJ schreef:
Heb wel een vraagje; als jouw paard linksom vastneemt, wat doe je dan als je rechtsom rijdt en links je buitenhand wordt? Rijd je dan nog steeds naar die buitenteugel (waar hij vastneemt) toe?
sandradeboer schreef:Mijn paard heeft de neiging om de linkerteugel niet te willen aannemen en sterker te worden op de rechterteugel. Op de rechterhand is het probleem het grootst. Ik houd dan goed de linker/binnen teugel erbij. Hierdoor buigt ze te ver in en valt over het buitenschouder weg. Ze laat zich dan ook moeilijk op twee teugels rijden. Op de linkerhand gaat het beter. Ze wil dan wel slecht inbuigen op rechts. Kortom graag tips om mijn paard goed op twee teugels te rijden en hierin licht te houden.
Firesolo schreef:Mijn paard heeft hetzelfde probleem, heel herkenbaar allemaal. Ik zie in jullie antwoorden allemaal staan dat je de rechterteugel ontspannender en losser moet houden, maar je moet wel opletten dat je niet te los doet, want je voelt het namelijk zelf niet. Ik had vorige week les en mijn instructrice zegt:"houdt je rechterteugel er wel aan". Voor mijn gevoel had ik dat, hij voelt natuurlijk wat zwaar aan in vergelijking met links. Maar hij hing gewoon bijna in een boogje, zo los! Je moet dus wel met rechts druk houden maar niet gaan hangen/trekken. Want als je rechts te los houdt, zal hij nooit op 2 teugels gaan lopen, je moet links en rechts niet vergelijken qua druk, want daar vergis je je in. Ik kwam er zelf ook achter.