Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Betteke schreef:Luie paarden worden niet geboren maar gemaakt!

MissEvil schreef:Betteke schreef:Luie paarden worden niet geboren maar gemaakt!
Ben ik niet met je eens..
Echt niet hoor!
Er zijn echt heel slome paarden..
Als mijn pony geen haver zou krijgen, dan kan je er sporen inzetten tot ze bloedt, maar echt een lekker voorwaarts tempo krijg je dan niet hoor.. Eerder een rodeo-voorstelling..
En daarbij, niet iedereen rijdt met sporen.. En flink je spoor erin, dat klinkt ook niet echt eerlijk hé..![]()
-xXx- Lissy

M3isSi3j schreef:Als hij een goeie sportbrok krijgt zal het aan zn voer niet liggen.
Paarden die niet voorwaards zijn, zijn niet aan de hulpen. En paarden die niet aan de hulpen zijn kunnen niet voorwaards gereden worden.
Wat je moet doen is je paard aan je hulpen krijgen. Wees dus heel streng, conseqent, duidelijk en eerlijk naar je paardje toe: been is reactie! rij dus heeel veel tempowisselingen om je paardje aan je been te houden!
Verder zie je vaak dat mensen een flegmatiek paard over hun tempo rijden, dit is iets wat je moet voorkomen. Je mag best wel een stuk goed naar vore rijden waarbij die iets op zn voorhand komt maar je moet voorkomen dat die constant op zn voorhand blijft vallen.
Door je paardje goed recht te richten, in balans te brengen en over zn rug te rijden kan die zn achterhand er beter bij plaatsen waardoor de normale voorwaardse gang gemakkelijker voor je paardje zal worden.
Werk dus aan de volgende punten:
* hij moet goed aan je hulpen komen
* richt hem recht
* breng hem in balans, heeft ook weer met het rechtrichten te maken
* zorg dat die over zn rug komt, hiervoor moet je ook veel tempowisselingen rijden dmv je been en zit hulpen
* zorg dat zn achterhand er meer bij komt en dat die hier ook sterker in word.
Succes!
Maar daar leek het wel op..
Betteke schreef:Nepkreupel????? Je kan een paard geen menselijke eigenschappen toedichten hoor! Kreupel is gewoon kreupel, hij bedenkt echt niet 's morgens in zijn stal vandaag maar eens doen of ik kreupel ben want dan hoef ik niks te doen! Ik blijf erbij gewoon aan je been zetten, maar dan wel heel consequent!
. Maar ik geloof daar dus echt niets van, ik denk dat jullie paarden slimmer inschatten dan ze zijn.
IngridM schreef:en als je echt denkt dat het niet aan je rijden ligt, waarom laat je dan niet 'ns een arts kijken of bv. bloedprikken ? misschien heeft ie iets onder de leden.
maar ook ik denk..........strenger zijn !!! 1 keer kuit = reageren, zo niet; zweep. Leren ze vanzelf hoor !

Betteke schreef:Nepkreupel????? Je kan een paard geen menselijke eigenschappen toedichten hoor! Kreupel is gewoon kreupel, hij bedenkt echt niet 's morgens in zijn stal vandaag maar eens doen of ik kreupel ben want dan hoef ik niks te doen! Ik blijf erbij gewoon aan je been zetten, maar dan wel heel consequent!

Betteke schreef:Het zal allemaal best wel zo zijn, maar ik geloof daar dus helemaal niks van! Paarden kunnen niet denken zoals wij.