Kafue voor het eerst na 2jaar 9mnd @ wedstrijd De lutte

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kafue

Kafue voor het eerst na 2jaar 9mnd @ wedstrijd De lutte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 11:13

Voor het eerst na een lange tussenstop van twee jaar en negen maanden weer eens naar de wedstrijd geweest met Kafue.
De aanloop was minder drie weken met schouderblessure kon ik maandag weer onder het zadel stappen, dinsdag ook, woensdag beetje VWNW draven en galopje. Donderdag vrijaf gegeven en vrijdag en zaterdag beetje proberen op te pakken. Ik durfde hem niet echt te rijden omdat ik bang was voor die schouderblessure van het paard. Commentaar was ook Durf te rijden.
Maar afijn Kafue was braaf, enkele keer geschrokken. Maar voor zon lange tussenstop en zon slechte voorbereiding was ik super tevreden over hem en mezelf.
Resultaat een maal 155 punten en een maal 157 punten in de L2 dressuur.
Dan hier de foto's
Afbeelding
De vrienden in de weide van links naar rechts Dark Devil, Kafue en Dusty.
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Chantall was ook mee en moest ook even mee uitstappen, hier bij de trailer terug.
Al met al een dag om met een tevreden glimlach op terug te kijken. We weten waar we staan, waar we aan moeten werken en dat we de toekomst vol vertrouwen tegemoet kunnen zien.

VValar

Re: Kafue voor het eerst na 2jaar 9mnd @ wedstrijd De lutte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 11:17

Ik vraag me af waarom je dan toch een wedstrijd gaat rijden met onvoldoende voorbereiding en training en wanneer je weet dat je paard evt. last van zijn schouderblessure kan krijgen. Dit lijkt mij een beetje onnodig het maximale uit je paard persen.

Overigens een leuk paardje. Van welke afstamming is ze?

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 11:20

Het is een Gentleman * Rubinstein.
De blessure was weg, en in principe stond niets ons in de weg. Alleen mijn eigen angst van oh oh als die maar niet weer kreupel gaat lopen.
Al met al ging het ook goed en konden we tevreden zijn.
Eigelijk ging ik ook niet om het maximale eruit te persen maar om een beetje weer te wennen aan de wedstrijden. Daarom kreeg ik ook de opmerking durf te rijden want dat ben je vandaag vergeten.

Hippique4you

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 11:22

Kan inderdaad niet echt spreken van een goede voorbereiding met zo kort te zijn begonnen met de training en een week later al starten

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 11:25

Heb jij ook geen last van je schouders? Ik vind dat je een beetje in elkaar gezakt zit!

mooi paard maar niet mijn type! Wel fijn voor je dat je na zo'n lange tijd weer een wedstrijd hebt gereden.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 11:25

Hippique4you schreef:
Kan inderdaad niet echt spreken van een goede voorbereiding met zo kort te zijn begonnen met de training en een week later al starten

Het paard was volop in training maar heeft de aanzet van zijn schouderspier bezeerd tijdens het spelen in de weide. Drie weken kreupel van zwaar kreupel tot alleen nog maar taktfouten. Ik ben langzaam aan begonnen met stappen en het werk op pakken.

En het spijt me wel een paard dat volop in training was maar drie weken kreupel heeft gestaan overigens wel mee gewandeld hoor en de laatste twee weken weer op de weide gehad kan toch met gemak een L2 proefje lopen. En veel heb ik er niet uit gereden getuige de punten van 155 en 157 punten.
Het paard was goed bevonden om te lopen dus why not.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 11:28

Barb schreef:
Heb jij ook geen last van je schouders? Ik vind dat je een beetje in elkaar gezakt zit!

mooi paard maar niet mijn type! Wel fijn voor je dat je na zo'n lange tijd weer een wedstrijd hebt gereden.

Ik heb een zwaar gekneusde schouder gehad inderdaad een jaar of 8 geleden. Mijn houding is inderdaad niet immer oke. Er wordt hard aangewerkt, normaal zit ik beter hier speelde toch een beetje zenuwen mee.
Ik moet oppassen want ik loop ook vaak met ronde schouders, niks aan te doen moet ik gewoon zelf aan denken.

Hippique4you

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 11:29

Dat het paard voor de blessure topfit was, rechtvaardigd in mijn ogen (maar wie ben ik) niet dat het dier na een blessuretijd van 3 (!!) weken en wat gewandel meteen weer in vorm zou zijn.

Buiten je punten om, ik vind niet dat je je punten als graadmeter voor het welzijn van je paard behoort te gebruiken.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 11:36

je hebt een leuk paard, maar niet mijn type...wat me op valt is dat je anderen goed kritiek-punten kunt geven en wat tips, maar zelf vind ik je er nou niet bijzonder op zitten. je houding mag inderdaad aan gewerkt worden (net als ik). ook je benen steken af en je tenen naar moeten meer naar binnen. verder netjes voor je uitkijken...

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 11:38

Hippique4you schreef:
Dat het paard voor de blessure topfit was, rechtvaardigd in mijn ogen (maar wie ben ik) niet dat het dier na een blessuretijd van 3 (!!) weken en wat gewandel meteen weer in vorm zou zijn.

Buiten je punten om, ik vind niet dat je je punten als graadmeter voor het welzijn van je paard behoort te gebruiken.

Het paard was en is topfit. De schouderblessure weerhield hem er niet van veelvuldig met zijn vrienden door te spelen op de weide en dat moest hij ook om soepel te blijven. Hij had de aanzet geblesseerd en gezien de gradatie van eerst super kreupel tot laatste twee weken taktfouten weerhielden mijzelf ervan om te gaan rijden. De dagen voordat ik weer ben gaan rijden hem ik wel op een viereck gelongeerd op de dubbele longeerlijn.

En ik verlangde geen vorm van hem geen winstpunten alleen lekker mee even weer op wedstrijd kijken en rijden. En de paarden hebben het bij mij echt niet slecht hoor maak je maar geen zorgen om het welzijn van kafue. Diewas allang blij weer mee te mogen en die punten getuigen dat ik er echt niet alles uitgereden hebt, geen verzameling geen oprichting en niet inde houding.
Gewoon een beetje rond sturen aaneen vrij lang teugeltje wordt zon paard echt met of zonder mega voorbereiding niet anders van.

ilovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 11:38

Leuk Paard maar ook niet mijn type en probeer je tenen meer naar je paard te richten en let verder ook goed op je houding

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 11:40

klomp schreef:
je hebt een leuk paard, maar niet mijn type...wat me op valt is dat je anderen goed kritiek-punten kunt geven en wat tips, maar zelf vind ik je er nou niet bijzonder op zitten. je houding mag inderdaad aan gewerkt worden (net als ik). ook je benen steken af en je tenen naar moeten meer naar binnen. verder netjes voor je uitkijken...

Ik durfde gewoon neit echt te rijden terwijl het wel kon. Maar die blessuure angst speelde me parten
Ik heb ook nooit beweerd bijzonder te kunnen rijden of bijzonder te zijn, daarvoor volg ik ook les. Ik weet wat mijn verbeterpunten zijn en die van mij paard.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 11:41

ik vind het wel een mooi paardje, maar indd ik had gedacht dat je toch wel beter kon rijden en heb je antwoorden op vragen altijd bewonderd maar als ik je dan zo zie rijden dan uhm ja geen comm verder

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 11:42

onley schreef:
ik vind het wel een mooi paardje, maar indd ik had gedacht dat je toch wel beter kon rijden en heb je antwoorden op vragen altijd bewonderd maar als ik je dan zo zie rijden dan uhm ja geen comm verder

dat bedoelde ik nou ook Bloos

Hippique4you

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 11:45

Los van het feit of je wilt presteren, wat in dit geval niet zo is, maar meer om het op wedstrijd gaan, is de kans op blessures toch groter dan even thuis trainen.

Het is een 20 x 40 rijbaan waarbij je veel oefeningen kort achter elkaar moet rijden EN op gras. Denk zelf maar na hoeveel groter het risico is.

Je hebt fit en fit. Een kreupel paard ontziet zichzelf ook niet als ie in de wei wil spelen. Hij loopt er doorheen, dat is de aard van een paard. Jij als ruiter behoort hem tegen zichzelf te beschermen.

Het feit dat je zelf nog niet overtuigd bent of hij blessurevrij blijft en bang bent om er daarom echt aan te werken zegt eigenlijk al genoeg....

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 11:46

Tja, elk zijn ding daarmee, wel vind ik je voeten wat uitsteken,
maar wel een mooi paard!

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 11:47

Offtopic: Jeetje, wat doet iedereen moeilijk over die drie weken rust! Ze geeft zelf toch aan dat het meer weer even wennen was? En of je nou drie kwartier thuis bezig bent of op een wedstrijdterrein, so what? Ze deed het rustig aan en heeft echt niet geprobeert om het onderste uit de kan te krijgen. Het gaat om het gevoel en de jury gaf dat eigenlijk ook al aan met die opmerking.

Ontopic: En hoe voelde het nou, weer in die ring, een beetje vertrouwd en ook belangrijk, wat vond je paard ervan?

Hippique4you

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 11:48

Citaat:
of je nou drie kwartier thuis bezig bent of op een wedstrijdterrein, so what?

Geloof mij nou, er is wel degelijk een behoorlijk verschil....

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 11:53

Of ik zelf wel of niet goed kan rijden staat absoluut los van het feit of ik wel of niet goed kan zien hoe een ander rijd en of ik wel of neit goed zou kunnen adviseren in deze.

Maar ik snap het wel weer hoor. Ik had beter GEEN FOTOS kunnen plaatsen want het enige wat helaas veel mensen hier op bokt zoeken is EEN manier om een ander de grond in te trappen.
de uitzonderingen daar gelaten.

Ik snap best dat mijn paard jullie type mischien niet is, of dat ik mischien niet perfect kan rijden met houding en zit, of dat ik mischien mijn paard niet op wedstrijd voor had moeten stellen.

Ik ben echter blij met dit paard, blij met de andere paarden. Ik train bij een kundig instructeur om mezelf en de paarden te verbeteren. Heb dit paard zelf van veulen naar 13 jaar oud L2 dressuur en B-springen gebracht blessurevrij opp de blessure van de schouder na.

En ik bedank ervoor om dan maar afgezeikt te moeten worden door een stelletje bokkers. Positief commentaar is welkom maar om enkel aan een paar fotos te moeten gaan oordelen dat ik ineens niet meer serieus genomen moet worden en dergelijke.

Ach laat ook maar.......................

Mensen met positieve inbreng overigens bedankt.

Hippique4you

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 11:55

Ik ben nog niet zo lang op bokt, dus dat mensen je bewust de grond intrappen is mij niet bekend.

Ik spreek gewoon mijn mening uit. Lijkt mij logisch op een forum. Of is dat hier verboden?

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 11:56

Rytir schreef:
Offtopic: Jeetje, wat doet iedereen moeilijk over die drie weken rust! Ze geeft zelf toch aan dat het meer weer even wennen was? En of je nou drie kwartier thuis bezig bent of op een wedstrijdterrein, so what? Ze deed het rustig aan en heeft echt niet geprobeert om het onderste uit de kan te krijgen. Het gaat om het gevoel en de jury gaf dat eigenlijk ook al aan met die opmerking.

Ontopic: En hoe voelde het nou, weer in die ring, een beetje vertrouwd en ook belangrijk, wat vond je paard ervan?

Het voelde heerlijk in een woord. Heerlijke dag uit met het paard. Bekenden weer zien en spreken. Gewoon geweldig en gewoon effe zien wat het met het paard deed.
Die vond het ook prachtig en heeft bergen plezier gehad.

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 11:59

Ik ben het me je eens dat je zelf niet bij de top hoeft te rijden om nuttige commentaar te kunnen geven, want dat doe je wel degelijk!
En ik vind het leuk van je dat je ook fotos plaatst terwijl het niet zo 'super fantastisch' gaat ff, een mens is een mens, en een paard heeft al eens zijn minder goede periode, maar om je daarom op af te kraken, nee, typsich bokt. Dat jij je goed voelt en je paard is het belangrijkste!!!
Negatieve commentaar olé olé
(ervaar het zelf ook...)

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 12:01

Hippique4you schreef:
Ik ben nog niet zo lang op bokt, dus dat mensen je bewust de grond intrappen is mij niet bekend.

Ik spreek gewoon mijn mening uit. Lijkt mij logisch op een forum. Of is dat hier verboden?

Je mag best je mening uitspreken, graag zelfs. Zolang jouw mening maar eerlijk is.
En het is het gemakkelijkste als jouw mening het zelfde is als de mening van de meesten hier, val je er buiten zoals ik vaak dan heb je een probleem.
Dat happen, trappen ja, het is hier soms net een weide hoor waarin de rangorde bepaalt moet worden, daar waar de een zo krom als een hoepel zit moete de ander het niet wagen 3mm uit de balanslijn te vallen.

En of het nu wedstrijd is of thuis maakt voor mij niets uit. Het paard is nu na een week na de wedstrijd weer super in training en we kunnen de zwaardere oefeningen weer aan. Dus al met al goed gegaan. Ik ken Kafue al zijn hele leven en wist dat hij mee kon.

Hippique4you

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:06

Ik weet niet naar wie je doelt, maar ik heb NIKS met anderen te maken. Daarom snap ik niet dat je daar ineens naar verwijst.

Ik weet ook totaal niet wie jij bent.

Maar als je al totaal in verdediging gaat om dat ik een uitgesproken mening heb over jouw manier van voorbereiding op een wedstrijd, dan heb jij maar een erg kort lontje...

maxxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:09

Hippique4you schreef:
Ik weet niet naar wie je doelt, maar ik heb NIKS met anderen te maken. Daarom snap ik niet dat je daar ineens naar verwijst.

Ik weet ook totaal niet wie jij bent.

Maar als je al totaal in verdediging gaat om dat ik een uitgesproken mening heb over jouw manier van voorbereiding op een wedstrijd, dan heb jij maar een erg kort lontje...

Ik vind het goed dat je zo eerlijk bent en vanuit jezelf praat.. maar ik denk dta kafue een kort lontje heeft omdat zij al wel heel vaak hie rop bokt van die discussies heeft meegemaakt en soms worden mensen egt helemaal afgemaakt