Eerste Springwedstrijd

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Talishe

Eerste Springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 15:09

Ik heb dus mijn eerste offieciele springwedstrijd gereden met mijn verzorgpaardje Talishe (v. Jacardo). een bb parcours op Groenesteijn te Utrecht.
bij het inspringen wilde ze niet meer over oxers springen. ik was namelijk een week daarvoor door een oxer heen gevallen. dus daar was ik redelijk zenuwachtig over, aangezien hindernis 2 en 3 oxers waren.
Ik ben na 2 weigeringen toch over hindernis 2 gekomen. hindernis 3 en vier sprong ze super, hindernis 5a ook nog. maar omdat ik wist dat ze er aan de rechterkant langs zou willen gaan tuurde ik boven de sprong al naar links. was misschien een beetje dom want uiteindlijk ging ze helemaal naar links en stopte ze vanuit galop, dus ik rolde er aan de rechterkant af. Heb daar helaas geen foto van. staat wel op de video, ik kan er dus vaak van genieten.
was verder wel een geslaagde dag. het was voor haar een hele prestatie want ik spring nu een jaar met der en ze is al 2 jaar niet van het erf af geweest dus het was ook weer haar eerste buitenrit.
genoeg gel*ld, kijk zelf maar (zijn er niet zo veel van het springen)

Knotjes
Afbeelding

Haar lieve hoofdje
Afbeelding

Hindernis 3 (kijk hoe 'goed' ik mee naar voren ga)
Afbeelding

Hindernis 5a
Afbeelding

Net gevallen
Afbeelding

Dit is Under Cover (v. Sammertini, v. Samber) Anniek's (u_c_lover) Paardje, zij was ook mee.
Afbeelding

Nog een paar foto's van Christa op Senaat (v. Democraat)
Hindernis 1
Afbeelding

Hindernis 3
Afbeelding

Hindernis 5a
Afbeelding

Commentaar mag natuurlijk denk er alleen wel aan dat ik met een dressuurzadel spring. Christa zit overigens niet op bokt dus die heeft niet zoveel aan het commentaar. Talishe heeft ook echt een giga grasbuik maar ja ze staat dan ook lekker de hele dag buiten.
sorry voor het lange verhaal. volgende keer zal ik het korter houden.

_Noraly

Re: Eerste Springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 15:12

Volgens mij ish et BB voor paarden 80 cm, dit ziet er wel lager uit! Kan aan mij liggen hoor
Mooie knotjes heb je gemaakt Knipoog

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 15:15

Het hoort idd 80 cm te zijn. Hindernis 1 was sowieso lager maar de rest stond volgens mij goed. Dat Laatste paard is trouwens een stuk groter dan Talishe dus misschien dat het lager lijkt.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 15:21

Probeer je paardje meer te verzamelen in het parcours. Het lijkt erop dat je voor de sprong je teugels los gooid en en dan alvast naar voren gaat zitten.. Ik kan het fout hebben, maar probeer hem in ieder geval meer te verzamelen en blijf rechtop op je kont zitten, val je ook wat minder snel.
Veel succes nog met het springen en je paardje heeft echt een heel mooi koppiej

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 15:44

ik ben t me viefdepief eens Knipoog

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 15:52

ik heb je heel ff gezien... Knipoog (niet zien vallen :N Tong uitsteken ) en ik zou wat minder vroeg van te voren gaan losrijden... maar dat had ik al gezegd

waarom was je vandaag niet met u_c_lover mee naar agterberg??? k heb haar nog wel ff gesproken

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 16:00

Ik was niet mee omdat ik repetitie week heb. moet dus leren (eigenlijk) Dat lange inrijden had ik dus al uitgelegd, we dachten dat het heel snel zou gaan maar dat bleek niet waar te zijn. nou ja weten we voor de volgende keer. en jullie hebben inderdaad gelijk. ik zag het ook in de foto's en vooral het filmpje dat ik de hele tijd naar voren blijf zitten, ik zal eraan denken tijdens mijn springlessen.
trouwens Quidou heb jij zelf springlessen bij jou stal of ergens anders? wij gaan de eerste woensdag van de maand naar Midland, misschien zie ik je daar wel een keer.

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 16:03

ik heb les van Christian Agterberg...
maar midland ga k af en toe wel kijken... k weet aleen niet of k er volgende keer ben Knipoog

Shariff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 16:05

ik vind dat j paad een heel mooi aansprekend koppie heeft!!
Echt super uitstraling!

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 17:12

ziet er niet verkeerd uit Lachen succes met je volgende springwedstrijd!
en trouwens, ik ken de vader van die Under Cover: sammertini! een vriendin van mij heeft haar paard bij de eigenaresse van sammie staan Haha! echt een heel mooi paard is dat! (Under Cover ook hoor Knipoog )

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 18:31

marloe schreef:
ziet er niet verkeerd uit Lachen succes met je volgende springwedstrijd!
en trouwens, ik ken de vader van die Under Cover: sammertini! een vriendin van mij heeft haar paard bij de eigenaresse van sammie staan Haha! echt een heel mooi paard is dat! (Under Cover ook hoor Knipoog )

hahha bedankt (heb je mischien foto ik zouw hem heel graag een keer willen zien:D) en lisa ik heb ook een punt hahaha ben bij agterberg vandaag gevallen Haha! van lately Haha! hahaha quidoe ik vindt echt dat jij een super mooi paard hebt !!!
talishe is ook mooi hoor lisa Haha!:D hahaha maar dat had ik al vaker gezegt volgens mij Haha! had je nog foto's van moi, dan mag je ze ff sturen

JusTinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 18:41

vallen gebeurt bij de beste ..*LOL* succes verder ! Het gaat wel lukken hoor Knipoog

Leuk paard trouwens! Ziet er heel lief en eerlijk uit!

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 18:46

Helaas, je foto's doen het niet bij mij!

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 18:50

bb is toch 90?
dit ziet er inderdaad laag uit, dat durf ik ook nog wel Knipoog

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 18:55

Afbeelding

asjeblieft Haha! (heb ik van internet geplukt, heb zo geen foto van hem Knipoog )
hij heeft ook een keer in de Paard&Sport gestaan... maar ik zou niet weten welke Tong uitsteken

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 19:10

marloe schreef:
Afbeelding

asjeblieft Haha! (heb ik van internet geplukt, heb zo geen foto van hem Knipoog )
hij heeft ook een keer in de Paard&Sport gestaan... maar ik zou niet weten welke Tong uitsteken

thanx.. ik dacht maby heb je een foto van hem gewoon maar dan moet ik toch nog maar ff veder overal zoeken Haha!

Afbeelding
zoek mij (ook op groenesteyn) hahaha alleen je ziet me paard niet echt.

lisa je moet echt zaterdag bij de dressuurwedstrijd en maandag bij de springles je camera meej nemen en de foto's hier plaatsen..dan gaan ze laggen in iedergeval bij moi hahaha

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 19:42

Hoezo zouden ze om jou laggen dan? je paard springt alles!
om mij kan je lachen, ik zit als een aap en dan weigert me paard ook nog eens... ach ja, die van jou heeft wel eens geweigert!! hihi ff der in wrijven.

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 20:49

Talishe schreef:
Hoezo zouden ze om jou laggen dan? je paard springt alles!
om mij kan je lachen, ik zit als een aap en dan weigert me paard ook nog eens... ach ja, die van jou heeft wel eens geweigert!! hihi ff der in wrijven.

ik weet het ik weet het..maar ze heeft op agterberg wel alles gesprongen nanananana Tong uitsteken haha (voor de rest gaat alles goed met me hoorw) we waren vandaag weer is lekker normaal aan het rijden (ofniet dan) hahaha
en je gaf me paard wel een mooi welkom in het land met een soort land van ooit groet ofsow (moet je niet meer doen Haha! zag er een beetje apart uit hahaha) Ach gut