Van stap naar galop.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

monsera

Van stap naar galop.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 11:57

Het is geen probleem maar wel rijtechnisch dus plaats het hier maar.Ik heb gister heerlijk gereden.Ik dacht altijd als je van de stap naar galop in 1 keer aanspringt dan moet je wel heel erg goed kunnen rijden en dacht dat ik nog lang niet zo ver was.Toen las ik een paar weken terug dat het voor een paard makkelijker is om vanuit stap aan te springen in galop dan vanuit de draf dus toen dacht ik dat moet ik toch ook wel kunnen.Nou gisteravond heb ik het geprobeerd de eerste 3 keer draafde hij eerst 3 passen en sprong toen in galop aan maar daarna ging het in 1 keer en heb ik hem natuurlijk de hemel in geprezen.Zo nu heb ik nog een oefening om zijn achterhand nog sterker te maken.Ik heb wel nog mijn stem erbij gebruikt om en samen met de galop hulp sprong hij aan.

Hoe deed jij het toen je voor het eerst deze oefening deed met je paard?

Anoniem

Re: Van stap naar galop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 12:00

Dat doen ze idd vrij handig
De jonge springpaarden die ik reed, leerde dat vanzelf vrij snel, door het opbouwen, verzetten van hindernissen en je daar weer van ff tussen door stappen naartoe galopeerde Lachen

Nadeel kan zijn dat ze daarna ff moeite hebben met wel aandraven Lachen
Dus ook het aandraven blijven oefenen Lachen

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 12:01

toen ik voor het eerst van de stap in galop ging,vloog ik de bosjes in,en was ik de weg totaal kwijt!! (we gingen dus op hol..) Toen bedacht ik me dat als ze dat zo uit zichzelf kon,dat ze dat dan ook op commando zou moeten kunnen. Net als jij een paar keer geoefend,en nu doe ik bijna niet anders meer.(ik galopeer niet vaak,maar als ik het doe gaat het dus vanuit stap) Ze snapt de hulp voor galop maar al te best,en heb dus geen moeite met aandraven..En je kan ook oefenen om vanuit stilstand weg te galoperen! succes! Haha!

Anora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 12:06

Gewoon oefenen, je paard hoeft het niet meteen te kunnen. Je kunt het het beste gewoon opbouwen. Eerst een paar passen draf, daarna galop, en dan steeds minder pasjes draf. Als je dit veel oefent gaat het vanzelf.

Maar doe dit niet te vaak, want je kunt er problemen van krijgen als je een keer een wedstrijdje rijd, als je hem aanspoort in draf, heb je dan de kans dat hij gaat galoperen Knipoog

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 12:26

Amo kan het nog niet gelijk van stap naar galop, nu doe ik het met een paar drafpasjes, en het gaat steeds beter Lachen

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 12:31

ik heb het met springles geleerd, ging ook gewoon in 1 les.. Ja wel vervelend dat dante de eerste buitenwedstrijd dit ook deed. Nagelbijten / Gniffelen ik moest van stap naar draf, maar dante sprong dus heel netjes in galop aan Haha! Tong uitsteken

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 13:00

Anora schreef:

Maar doe dit niet te vaak, want je kunt er problemen van krijgen als je een keer een wedstrijdje rijd, als je hem aanspoort in draf, heb je dan de kans dat hij gaat galoperen Knipoog

Ik rijd geen wedstrijden dus dat maakt niets uit Haha! Knipoog
Maar voor de galop geef je toch een heel andere hulp dan voor het aandraven dat moet dan toch wel duidelijk zijn voor je paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 13:02

Maar een paard is ook een gewoonte dier, dus uit gewoonte willen ze draf dan wel eens overslaan Lachen
Dus daarom het aandraven niet vergeten Lachen

ppl0026

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 13:03

Ik had vroeger heel erg veel moeite met aanspringen uit de draf, dus deed ik het maar vanuit de stap zodat ze niet steeds harder kon draven en het werkte! En als ik haar vanuit de stap aan laat springen galoppeert ze ook rustiger, want normaal crosst ze de hele bak door.