Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
)
vincentlover schreef:Het bit is niet te groot en Flash is niet te dik!!! (misschien stevig maar dat hoort bij het ras)

Ik kreeg bij mijn paard altijd een 4 voor de middendraf met als opmerking tactfout.. Nu ik mijn schouders ontspan loopt ie de middendraf echt super en krijg ik alleen maar 7's
randie schreef:ik heb dat ook en bij mij is het puur rijtechnisch een takt probleem hij is door 2 klinieken al binnestebuiten gekeerd en niks gevonden. Ik moet hem niet over zn tempo rijden want dan kan hij het niet behapstukken, zorgen dat hij echt goed los is gereden. ik moet dat doen daar extra binnen stelling te vragen op de volte zodat hij heel zn lijf buigt, dan weer recht stellen, en daarna met contrastelling op de volte en weer rechtstellen, dat doe ik eerst met een losteugeltje. en daarna neem ik de teugels iets aan en doe ik het in draf even, maak wat slangen voltes en dan kan ik hem iets oprichten zonder onregelmatig te worden. Ook is het misschien een idee je paard te laten controleren door een fysio. Bij mij heeft dat ook veel geholpen en het kan nooit kwaad. Misschien heb je hier iets aan. succes!