Sago Sunny @ work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Flutterby

Sago Sunny @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 15:04

Normaal heb ik op dinsdag altijd les, maar dat ging deze week niet door. Zodoende heb ik dinsdag al wat op de ontspanning lopen drammen (als je het zo mag zeggen, pony is erg koppig) en deze donderdag dus weer. Woensdag was ik ziek en eigenlijk ben ik nog niet helemaal beter, dat zie ik ook aan de foto's

ik moet mijn ellebogen meer bij mij lichaam houden, benen verder naar achter leggen en teugels iets korter nemen. (bij te lange teugel gaat ze dus zo lopen) Verder zaten mijn enkels echt helemaal vast tijdens het rijden; geen wonder gezien ik ze heel raar wegdruk..

Be gentle Nagelbijten / Gniffelen

allereerst wat printscreens, gezien er ook een zooi filmpjes bijzat (fanx mammie)
Afbeelding
ik zei heel de tijd al dat ze ging bokken, volgens mijn moeder ging ze dat niet doen..

Afbeelding
Sunny is kwaad, drafje na overgang van galop naar draf..

Afbeelding
A f en toe komt dat neusje toch wat omlaag

Afbeelding
Als ze aan de teugel wil gaan lopen is dat de zelfde houding als wanneer ze gaat bokken, ik moet me meer ontspannen en niet meteen zo krampachtig doen.

Afbeelding
Door zere enkels staan tenen naar buiten

Afbeelding
idem

Afbeelding

Afbeelding
Niet vierkant

Afbeelding
Sunny aan het drammen om harder te mogen..

Afbeelding
afscheidsneus Clown

Jammer dat eigenlijk alelen maar protestmomenten erbij staan, af en toe liep ze echt netjes aan de teugel. Het enige probleem is dat ze heel snel afgeleid is, en als ze iets niet leuk vind wordt ze heel saggerijnig. Ondanks alles vind ik het toch een superpony om te rijden, áls ze netjes buigt zit ze gewoonweg heerlijk. Bovendien: het is meer een karrepaard, springpony/boscrosspony dan een dressuurpony. Ze vind er gewoonweg niet veel aan en je moet het dus echt haar strot door douwen om iets gedaan te krijgen..

positief commentaar welkom Haha! ?

moonstone

Re: Sago Sunny @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:06

Ik heb eigenlijk geen commentaar want wat er verkeerd ging heb je al gezegt. Het lijkt me wel een moeilijk paard om te rijden als ik die foto's zo zie.

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:46

spoortje mag er van mij wel af. zo te zien prik je alleen maar en daar kan je deze reacties ook van krijgen. verder gewoon lekker ontspannen zitten. ik weet hoe moeilijk het is. verder vind ik het wel een paard met karakter zo te zien. dat zijn de leuke paarden Tong uitsteken

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:51

paardje ziet er moeilijk uit om te rijden,maar ik begrijp dat je er normaal wel begeleiding bij hebt Lachen
ik snap alleen niet waarom je sporen draagt als je door je zere enkels je tenen naar buiten draait?(vind ik zelf ook heel moeilijk hoor Knipoog maar daarom zou ik persoonlijk zelf geen sporen dragen.is niet kwaad bedoeld hoor,alleen maar een opmerking.)

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 16:01

Snoevie schreef:
paardje ziet er moeilijk uit om te rijden,maar ik begrijp dat je er normaal wel begeleiding bij hebt Lachen
ik snap alleen niet waarom je sporen draagt als je door je zere enkels je tenen naar buiten draait?(vind ik zelf ook heel moeilijk hoor Knipoog maar daarom zou ik persoonlijk zelf geen sporen dragen.is niet kwaad bedoeld hoor,alleen maar een opmerking.)

De zere enkels komen door mijn verkeerde beenhouding. doordat ik ziek was zat ik dus zo; normaal heb ik nergens last van en prik ik ook niet. De sporen draag ik om meer controle over haar uit te kunne oefenen, het is een heel sterk beest met een grote eigen wil. Ze galloppeerd graag en bij alles dat je met je been deed dacht ze dat ze in galop aan mocht springen, dat is al veel minder geworden.
Wanneer ze nu niet reageerd op mijn hulpen hoef ik haar ook niet meerdere keren heel hard te trappen, 1 prikje is genoeg Lachen

Afbeelding
een foot van een tijd terug, toen had ik nog maar net les met haar en was er nog maar weinig aan mijn houding veranderd.

Jammer genoeg is de verbeterde houding op de foto's niet te zien.. mja. Als ik weer helemaal beter ben zal t allemaal wel weer goed komen.

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 16:01

Ik heb ook zo'n pony hoor dus je bent niet de enige Ja En die bok goed getimd Haha!

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 16:07

tumtummie schreef:
Ik heb ook zo'n pony hoor dus je bent niet de enige Ja En die bok goed getimd Haha!

is een printscreen van een filmpje Clown

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 19:37

oke bedankt voor de uitleg