Even van de klassieke manier afgestapt......The Western Way

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cissie

Even van de klassieke manier afgestapt......The Western Way

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 21:49

Afgelopen weekend een paar daagjes naar de Belgische Ardennen afgereisd Tong uitsteken om te genieten van de natuur en een totaal andere manier van rijden....

Toch heel wat andersw dat Western rijden, niet helemaal nieuw (heb ooit een keer les gehad) maar het heeft mn hart gestolen.
Geen spectaculaire foto's omdat het veelal om buitenritten ging, waarij ik helaas m'n camera niet mee durfde te nemen Bloos .

Ook geen 'echt' western paardje, maar zeker wel eentje waar ik goed mee op kon schieten, en voor die paar basis oefeningetjes die ik gedaan heb was ze prima.

Effe lekker poetsen en elkaar wat leren kennen, volgens de eig, was ze nog nooit zo schoon geweest >;)
De tip dat het vastzetten van een paard aan een touwhalster niet zo slim is, was tegen dovemans oren gezegt .....helaas
Afbeelding

Nadat ik braaf de hele tocht mn cappie op heb gehad, kreeg ik een cowboy hoed aangereikt (eindelijk dacht de eig, want ik wou hem onderweg niet op)
Afbeelding

Clown
Afbeelding

Tjee dat ding maar afgedaan, was 2 maten te klen en nu ik de fotos zo zie staat ie ook nog eens voor geen meter
Afbeelding

Volgens de cowboys was het erg duidelijk dat ik Engels reed.....na en ik nog wel zo m'n best doen om met 1 hand te rijden, (dan leek het ergens misschien nog wat op western rijden Tong uitsteken , maar ben zo stiekumpjes aan het rondneuzen wat zo'n zadel kost ahum ahum daar wordt je niet vrolijk van........ Geld, geld! voorlopig geen western outfit voor mn haflinger Verdrietig

Emaartje

Re: Even van de klassieke manier afgestapt......The Western

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 22:44

cissie. Knipoog ...super leuke foto's zeg!!!en wat een leuke pony heb je gehad op die vakantie. Haha! .het western stijl staat je echt perfect!!!is wel wat voor jouw Vingers aflikken gr emaartje

ps "heb je nog meer foto's ervan Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 22:51

Heej dat ziet er gaaf uit! Ik wist t gewoon, je had voordat je ging al iets door laten schemeren over dat je een westernzadel wel gaaf vond, maar jij nog beetje in ontkenning nee hoor vind het alleen maar mooi hihi en zie hier eens.... Vingers aflikken Ik vind het wel wat voor jou Cool .... Kom wel een keer westernrijden dan he jiiiihaa met Djanna door de boomgaard crossen en ineens de slidestop haha *dreams on Nagelbijten / Gniffelen *
Ziet er daar ook niet verkeerd uit moet ik zeggen... gaaf!! Haha!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 22:54

Haha bedankt......moet zeggen dat ik best gecharmeerd ben van de rijstijl, buiten het feit om dat ik het tuig erg mooi vind zit het als een huis.

Dikke kans dat ik van het Engels rijden af stap, een nieuwe uitdaging na 16 jr. is ook wel eens leuk, vooral nu met een nieuwe pony.

Heb nog wel wat foto's van het rijden, maar die zijn van erg veraf genomen niet duidelijk dus....

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 00:13

Ziet er goed uit hoor !! Leuk paardje had je daar zeg Haha!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 07:39

Wat leuk zeg, westernrijden heeft me ook altijd al leuk geleken.
en de zadels zitten erg lekker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 08:09

Hahahaha leuk he westernrijden? Als je van het engels afstapt zal het echt heel raar zijn, je moet je handen veel meer uit elkaar houden dan op de klassieke manier en al die engelse tics zullen je een flinke tijd achtervolgen. Ik doe het nu 3 maanden na 11 jaar dressuur maar worstel er nog altijd mee men zegt ook dat dat minstens een jaar gaat duren voordat je engels af bent. Zijn jullie ook nog lekker naar buiten gegaan? Dat is veel beter dan in de bak blijven daar! Mag ik mss weten waar die manege is in de Belgische Ardennen? Ik ken daar veel maneges maar deze nog niet volgens mij Haha! Leuke foto's iig!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 10:01

Miss_Montana schreef:
Hahahaha leuk he westernrijden? Als je van het engels afstapt zal het echt heel raar zijn, je moet je handen veel meer uit elkaar houden dan op de klassieke manier en al die engelse tics zullen je een flinke tijd achtervolgen. Ik doe het nu 3 maanden na 11 jaar dressuur maar worstel er nog altijd mee men zegt ook dat dat minstens een jaar gaat duren voordat je engels af bent. Zijn jullie ook nog lekker naar buiten gegaan? Dat is veel beter dan in de bak blijven daar! Mag ik mss weten waar die manege is in de Belgische Ardennen? Ik ken daar veel maneges maar deze nog niet volgens mij Haha! Leuke foto's iig!

Dat geloof ik gelijk, dat het moeilijk zal zijn om het Engels te vergeten, vooral omdat ik nog een paard heb waarmee ik gewoon Engels blijf rijden Bloos .

We zijn eigenlijk alleen maar naar buiten gegaan, dit was toevallig even in de bak om wat dingetjes te laten zien aan ons, we hebben en trektocht gerden van dev eerste dag 5,5 uur en de 2e dag 3 uur en smiddags in de bak rijden, voor dat laatste hebben we zelf gekozen.

"Little Creek" heet de ranch en ligt in Comblain La Tour, volgende maand staat er een heel artikel over hun en de ranch in de Cap, mocht je geintreseerd zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 12:45

Oh wat leuk, ik ken dat dorp wel maar de manege heb ik nooit van gehoord, ik ga er eens een kijkje nemen mss. Schitterende omgeving vind je niet? Vooral op een paardenrug is het nog mooier! Waar kan je de cap eigenlijk kopen? Want het lijkt me echt leuk om erover te lezen! Ik rijd ook nog engels op mijn verzorgpony, maar ik merk wel dat het nu zo is dat zodra ik op een westernzadel stap er een soort van klik omgaat om om te schakelen dus dat komt wel goed denk ik Tong uitsteken

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 14:30

Leuke foto's zeg staat je best Knipoog
Ging je daar speciaal heen om paard te rijden?
De westernbarefoot is overigens heel goed te betalen hoor (vind het persoonlijk alleen niet zo mooi ;o)

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 15:51

marina schreef:
Leuke foto's zeg staat je best Knipoog
Ging je daar speciaal heen om paard te rijden?
De westernbarefoot is overigens heel goed te betalen hoor (vind het persoonlijk alleen niet zo mooi ;o)

Heb geen flauw idee hoe die eruit ziet, weet je misschien waat ik die op i-net kan vinden? om eens te zien
Ga waarschijnlijk toch voor een leren, maar ben toch nieuwsgierig Bloos

Ging daar idd heen om paard te rijden (mede omdat mn mini vakantie naar de Veluwe met Desire niet door kon gaan ivm met z'n gezondheid, dat had dat weekend geweest) ben 2 jr terug ook naar de Ardennen geweest alleen ander adres en geen western, maar dat beviel ook heel goed.

De omgeving is zeker de moeite waard echt super gaaf die heuvels en dalen, rivieren en beekjes, veel afwisseling in het landschap.
Je leert dan heel anders rijden en je spieren te gebruiken, maar je zit wordt er naar mijn mening veel beter van, vooral als je op en engelszadel rondtrekt Knipoog

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 22:34

O gut.. dus die vakantie is niet doorgegaan, echt heel erg jammer!
Barefoot is ook van leer hoor Haha! (www.boomloosrijden.nl)
Wel maf, ik had nooit verwacht dat jij western zo leuk zou vinden Haha!

Als ik de veluwe een keer gezien heb wil ik zeker eens naar de ardennen met giel Knipoog)

Cupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 20:43

Wat een leuke foto's Marjon.

Als je nog eens een westernuitrusting uit wilt proberen kom je Tiq maar eens rijden.