linker galop

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ilja1990

linker galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 20:35

Ik vertel eerst wel wat over hem, en mij. Ik heb een (verzorg)pony Ricky. Ik verzorg hem nu al ong 3 maanden (bijna) elke dag, daarvoor heeft hij ong 4 maanden (schat ik)stil gestaan omdat de eigenaren er geen tijd voor hadden. Ik ben heel rustig met hem begonnen, en ik merkte al de eerste keer dat ik erop zat dat hij gewoon weg niks kon. Hij heeft nu de basis weer helemaal onder de knie. Ik zie Ricky nu niet meer als een verzorgpony, maar meer als mijn eigen pony. Het is niet dat ik erover opschep tegen mensen maar het voelt gewoon zow voor mij.
Maar hier is dus het probleem: als ik op de linkerhand rijd en ik wil aangalopperen springt hij of overkruist aan of in de rechtergalop. Ik spring gewoon goed aan met stelling enzow.... weet iemand wat ik hier aan kan doen????

xxxx

wouterpaard

Re: linker galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 21:36

wat bij mij hielp was om een schuine lijn te rijden van a naar b en als je op de hoefslag komt dan aanspringen.

Bij mijn vriendin helpt eerst rechtergalop grote voltes en dan in 1x op de linkerhand een volte zeg maar grote s van hand veranderen.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 11:10

Mijn paard heeft ook de neiging om links verkeerd aan te springen.
Wat helpt is zorgen dat het binnenachterbeen er goed onder is, dus aktief en bij elkaar rijden, en dat de binnenschouder goed weg kan. Het je paard dus makkelijk maken om in de linkergalop te komen. Om de schouder vrijheid te geven juist niet teveel stelling vragen, eerder rechtgesteld houden of heel licht contragesteld. En belonen natuurlijk als het wel goed gaat! Niet teveel blijven prutsen op de linkerhand, gewoon de goede en de slechte hand blijven afwisselen.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 12:32

Ik had ook dit probleem met mijn haflinger. Een instructrice van mij gaf mij de tip om een balke neer te leggen op de grote volte. Draaf rustig e grote volte in en op het moment dat hij zijn been wil optillen om over het balkje te gaan galopeer jij aan. Ik wete niet of het bij jou helpt, maar bij mijn haf werkte het super.

Groetjes Lauta

bonnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 20:11

Mijn pony sprong rechts constant verkeerd aan ( links dus Tong uitsteken)
ik heb met mn instructrice echt ALLes geprobeerd.....schuine lijn...balkjes.......uhm...weet ik het allemaal maar het lukte gewoon niet!
ben ik echt een hele poos mee bezig geweest....
Toen in de les een keer heb ik evene 20min. losgereden denk ik en de rest v/d les alleen maar op de volte en die galop proberen....
en aan het eind van de les eindelijk sprong ze GOEd aan Haha! helemaal blij dus en even goed me been er aangehouden ...was wel moeilijk..toen terug naar een paar rondjes..en weer een paar keer opnieuw aangesprongen en alle 3de keren goed...
wat wel hee; belangrijk is dat je als je pony 1x goed aanspringt dat je echt OVERDREVEN moet belonen heb ik ook gedaan....
sinds die les GEEN een keer meer verkeerd aangesprongen Haha!
Dus er gewoon goed mee bezig zijn..en Veel oefenen..en niet vergeten te belonen!!

bonnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 20:13

o0wja en ALTIJD op de volte aanspringen dan heeft hij de buiging al !

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 11:04

Ik heb juist geleerd niet te veel buiging naar binnen te hebben als je in galop aanspringt.
Hij moet namelijk met zijn binnenbeen weg, en als hij ook ver naar binnen gestelt is wordt het alleen maar moeilijker.
Veel oefenen en goed belonen als het goed gaat!
succes!@

Ephona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 11:28

Probeer hem eens goed in de hoek aan te laten springen en een hele duidelijke hulp geven. Als hij verkeerd aanspringt gelijk terugnemen en in de volgende hoek waar aanspringen. Mag best een beetje overdreven stelling naar binnen hebben. Maar niet te erg want dan belemmer je hem in het wegspringen. En als hij goed aanspringt gelijk belonen alsof het de beste pony van de wereld is!