Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

stefanietjuh schreef:Hoe is jou houding tijdens het rijden? Als jij gespannen bent dan voelt je paard dat en wordt hij ook gespannen. Als jij beetje nerveus bent, wordt jou paard weer schrikachtiger.
Ik weet niet of dit wel zo'n goed idee is, maar ja... Na een tijdje zo lastig te doen, is dit ook niet meer leuk voor mij om te rijden.M3isSi3j schreef:Het is belangrijk dat jij leert de controlle te krijgen over je paardje dit krijg je voor elkaar door eerlijk, duidelijk en conseqent te zijn.. Daarbij moet je hem constant bezig houden om te voorkomen dat zn aandacht van jou verslapt en hij de tijd krijgt te gaan sprinten.
Jiggy777 schreef:Heb ook zo'n paardje die vanalles ziet terwijl er niks is. Sowieso buitenteugel eraan en binnenhand van de hals af als ze wat ziet. Met je binnenbeen tegen de buitenhand aandrijven en wel vragen met je binnenhand. Dan moet ze daar ontspannen. Verder rijd ik veel overgangen op een volte, ook kleine voltes zodat ze moet opletten. Als ze echt heel gespannen is doe ik veel halsstrekken met haar en teugels daarna weer opnemen. Daar wordt ze altijd heel ontspannen van. Zelf ga je daar ook ontspannen van zitten en durf je je binnenhand los te laten (waar ik altijd moeite mee had) Veel succes!
Na veel galopperen doet ze na een tijdje wel haar hoofd naar beneden... 
Noblessejuh schreef:@M3isSi3j -> Bedankt voor de hulp ! Ik zal het eens proberen u hulp op te volgen. Maar wat je daar zei :M3isSi3j schreef:Het is belangrijk dat jij leert de controlle te krijgen over je paardje dit krijg je voor elkaar door eerlijk, duidelijk en conseqent te zijn.. Daarbij moet je hem constant bezig houden om te voorkomen dat zn aandacht van jou verslapt en hij de tijd krijgt te gaan sprinten.
Ze zit tijdens het rijden constant buiten de piste te kijken (hierdoor kan ik ook geen stelling rijden) en ik krijg bijna onmogelijk haar aandacht soms! Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik haar aandacht heb?
Ibbel schreef:Ik zou veel grondwerk gaan doen. Dus niet óp het paard, maar ernaast. Parelli en freestyle en dergelijke. Dan leert je paard ten eerste zich geheel op jou te richten, zodat ze haar aandacht bij jou houdt, en ten tweede kun je 'enge' dingen oefenen.
Ga daarnaast veel buiten wandelen, naast je paard, en later met minstens één zeer betrouwbaar paard erbij, ook erop. Jouw paard heeft gewoon nog te weinig gezien en te weinig zelfvertrouwen om ontspannen te kunnen zijn. Dat heb je wel vaker met Arabier kruisingen. Die kunnen soms heel erg kijkerig zijn.
En controleer verder ook of het zadel ed niet hindert, en of ze geen rugproblemen heeft! Daar kan een hoop spanning vandaan komen!
Succes.
Ik probeer er zoveel mogelijk mee alleen te rijden, dat ze meer aandacht aan mij geeft en braver leert rijden. Momenteel kan ik nu wel een weekje niet rijden, omdat ik examens heb...