AMARETTO @ dressuurwork, na lange tijd weer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

irishaffie

AMARETTO @ dressuurwork, na lange tijd weer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 19:58

hallo, bij mijn paardje op stal staat ook deze lieverd. Zijn baasje heeft hem daar een jaar geleden neergezet en nooit meer naar omgekeken.
zodoende hebben wij ons maar over hem ontfermd, we wisten helaas niets van hem, alleen dat hij al aardig op leeftijd is (20, 21)
Daarom moesten we hem natuurlijk uitproberen, we kwamen erachter dat hij erg goed kan lopen!
Voor een paard dat al een jaar niet meer is bereden doet hij het vrij aardig. Kijk zelf maar en zeg maar wat je ervan vindt!

eerst maar stappen, m'n zusje reed mee op haar haflinger
Afbeelding

loopt wel snel te diep kwamen we achter
Afbeelding

zo ook hier
Afbeelding

stukken beter
Afbeelding

Afbeelding

haha, kijk hier moeilijk
Afbeelding

en toen erg gespannen, hij is soms moeilijk te houden
Afbeelding

en toen ging het beter, hij loopt best lekker
Afbeelding

best een mooi ding he?
Afbeelding

nog even halthouden
Afbeelding

deze foto's zijn van de dag erna
Afbeelding

mooi paardje Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

nou, dat was het, nu wachten op jullie reacties, bedankt voor het kijken!

Vie

Re: AMARETTO @ dressuurwork, na lange tijd weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 20:04

Leuke foto's.
Het is een leuk paardje. Wel sneu dat de eigenaar er niet naar omkijkt...
Is wel fijn dat jullie em dan aandacht geven natuurlijk:).

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 20:07

Leuk dat jullie er zo mee bezig zijn, leuk paard ook !

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 20:10

Leuk paard!!
Zonde dat de eigenaar er niet mee bezig is, maar gelukkig zijn jullie er nog!! Lachen

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 21:00

Weet de eigenaar dat jullie zomaar op dit paard rijden?? Misschien zien jullie deze persoon toevallig niet omdat hij/zij s'avonds rijdt en niet iedere dag komt.Ziet er best leuk uit hoor, ben alleen benieuwd of de eigenaar er ook zo blij mee is .

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 21:00

LEuk paardje Lachen loopt beetje op de voorhand maar jah als er al een tijd niet op gereden is is dat geen ramp Lachen ..
Mijn pony heet amaretto Haha! haha

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 23:50

ben het met kadans16 eens

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 01:17

meloveshein schreef:
ben het met kadans16 eens

Ja ik ook, pas als jij zeker weet dat dit paardje niet meer van iemand is *wat mij erg verbaasd* dan kun je hem wel een beetje verzorgen maar er zomaar op rijden ? Ik zou alsnog gaan zoeken naar de eigenaar en erachteraan gaan waarom hij/zij niet meer komt en vragen of hij/zij dit normaal vind .. IK DUS NIET !!! Als je een paardje heb laat je hem niet zomaar achter !!!
Dus vat dit op als een tip: Ga zoeken naar die eigenaar en laat dat paardje anders lekker staan, borstelen zou niet echt kwaad kunnen maar wel pas als je zeker weet wat er geen eigenaar meer is ....
Het rijden zou ik zeker laten, het ziet er overigens wel leuk uit Haha!

miss_vicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 04:56

Bij ons op stal staat ook zo'n paardje, ook achtergelaten ..maar we gaan er echt niet op rijden.Het is op zich natuurlijk een leuk initiatief maar ik zou toch de eigenaar proberen te contacteren.Hier kan je een boel problemen mee krijgen hoor!!

Wij longeren het pardje bij ons op stal, zetten hem in de wei of laten hem los in de bak.

Maar er op gaan rijden zonder de toestemming van de eigenaar? Zou er niet aan denken :-s

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 07:48

ik ben het met de andere eens, een poos geleden heeft iemand hier op bokt ook beweerd dat ik niks meer met mijn pony deed wat totale onzin was. Maar als eigenaar ben je niet blij als je zoiets leest! en was des duivels en die persoon is nooit meer in de buurt van mijn pony geweest.
ik zou dus ook niet zomaar beweren dat de eigenaar er niks mee doet die kan een hele goede reden hebben waarom hij/zij het misschien wel niet kan (net zoals ik had).

Loenz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 08:05

Leuk dat jullie hem aandacht geven! maar als dat paard al een jaar niet meer bereden is dan zou het ten 1e heel erg stijf zijn en ten 2e bijna niet luisteren met rijden omdat hij zo vol van de ernergie zat!

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 09:05

ik zou ook niet zomaar op dat paard gaan rijden hoor! wie weet komt de eigenaar wel altijd 's ochtends ofzo, als jij er niet bent! ik zou ook woedend zijn als ik erachter kwam dat iemand zomaar mijn paard steeds reed, zonder dat ik het wist! ze zal echt wel van iemand zijn. en als de eigenaar vindt dat zijn paard te weinig aandacht krijgt, zal hij zelf wel iemand zoeken om hem te verzorgen. poetsen kan nog, maar rijden? zou ik echt niet doen hoor!
het is natuurljik goed bedoeld, maar toch...

irishaffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 14:03

heey, ik heb toch niet gezegd dat de eigenaresse hier niets van af weet? Het klopt echt dat ze nooit komt, dit hebben we vernomen van de eigenaars van de stal. We hebben contact met haar opgenomen en het was ons toegestaan om te doen wat we wilden. Er werd toch nix mee gedaan, hij had niets! zelfs geen zadel en hoofdstel, alles moest nog gekocht worden. Borstels en verzorgingsspullen moesten allemaal nog aangeschaft worden. Er was een heel jaar helemaal NIETS mee gedaan, alleen gevoerd...
Dit is toch erg?
We zijn er ook echt niet meteen opgekropen hoor, we hebben het paard eerst aan ons en wij aan hem laten wennen. Longeren, poetsen etc. Pas toen het klikte zijn we hem gaan proberen.
Dus, het is echt niet zo erg als jullie denken...

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 14:13

Wat een mooi paard Ja en je zult niet zeggen dat hij/zij al rond de 20 is Haha!

Anika_Ses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:39

ik vind het wel goed dat jullie voor dat paard zorgen en rijden enzo en als de eigenaar het goed vind .. is er dan nog wa op tegen???

Auke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:54

Wat vreemd dat de eigenaar er niet naar omkijkt! Ben benieuwd wat voor reden er voor is! Als er geen reden voor is of een vage reden vind ik dat de eigenaar dit paard niet verdient

Het paard ziet er trouwens best nog wel goed uit voor deze situatie! Veel succes met hem Lachen

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 09:29

irishaffie schreef:
heey, ik heb toch niet gezegd dat de eigenaresse hier niets van af weet? Het klopt echt dat ze nooit komt, dit hebben we vernomen van de eigenaars van de stal. We hebben contact met haar opgenomen en het was ons toegestaan om te doen wat we wilden. Er werd toch nix mee gedaan, hij had niets! zelfs geen zadel en hoofdstel, alles moest nog gekocht worden. Borstels en verzorgingsspullen moesten allemaal nog aangeschaft worden. Er was een heel jaar helemaal NIETS mee gedaan, alleen gevoerd...
Dit is toch erg?
We zijn er ook echt niet meteen opgekropen hoor, we hebben het paard eerst aan ons en wij aan hem laten wennen. Longeren, poetsen etc. Pas toen het klikte zijn we hem gaan proberen.
Dus, het is echt niet zo erg als jullie denken...

o, dan heb ik niets gezegd! Bloos dat is het idd alleen maar goed. stom dat de eigenaar er niet naar omkijkt! en fijn dat jullie hem dan nog aandacht geven!

irishaffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 19:15

ja, bedankt, het is echt een heel fijn paard. Ow, de eigenaresse is vanmiddag komen kijken en alles was prima.
Moet zeggen dat ik het nog steeds stom vind. Ze doet NIX met Amaretto, omdat ze nog een paard heeft staan. Op een andere manege weliswaar, maar toch. Deze heeft ze als 'reserve'.
Echt vreemd, Amaretto staat ook hier omdat het goedkoper is, maar het enige wat gedaan wordt is hem voeren, als ik hem was zou ik al knettergek zijn geworden!
Ik ben blij dat er nu zo'n uitkomst is voor hem en allemaal bedankt voor jullie reacties!

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 19:26

Mooi beesie! Ammaretto verdiend niet zo'n baasje als haar! Maar leuk dat je nu op dr mag rijden. En heeft ze nu ook allemaal nieuwe spullen gekocht?

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 19:29

Zonde dat de eigenaar m verwaarloosd...
Mooi beestje!

irishaffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 16:46

polly_amigo schreef:
Mooi beesie! Ammaretto verdiend niet zo'n baasje als haar! Maar leuk dat je nu op dr mag rijden. En heeft ze nu ook allemaal nieuwe spullen gekocht?

Ja, nieuw zadel en hoofdstel, dekjes, poetsspullen, alles gewoon. Hij had nog niets, kun je je dat voorstellen?
Een heel JAAR niet gepoetst, een heel jaar niet verzorgd, een heel jaar niet bereden, een heel jaar geen aandacht gehad!!!! Huilen

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 08:13

en toch vind ik het niet kunnen zoals jij hier over de eigenaar praat ook al is het in toestemming van de eigenaar dat je erop mag rijden, is het geen reden dat je haar/hem zo kan kan afzeiken.
Ik heb het dus zelf ook mee gemaakt dat ik niks met m'n pony zou doen wat totale onzin was ik had alleen een verdomd goede reden waarom ik niet kon rijden maar dat wist haar verzorgster niet.

ik hoop voor je dat de eigenaar dit niet leest.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 08:16

goed dat je hem wat hoger instelt, maar laag en rond om hem los te krijgen is helemaal geen verkeerde aanpak hoor Lachen maar ik snap wat je bedoelt, hij gaat gewoon in 'de houding' lopen en duikt dan op de voorhand
Ziet er goed uit!!

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 11:49

ziet erg lekker ontspannen uit! Ja

MarNouv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 12:26

Hoi.Dat is toch wel Amaretto van Manuela?!Die rijd ook op Leroy wedstrijden in de B.Ilse verzorgt die nou toch,Amaretto omdat Moonlight weg is?!