Venetia (v. Jazz) at longeerwork

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Venetia

Venetia (v. Jazz) at longeerwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 19:53

Nou, dit is dus de primeur voor Venetia op bokt...
Het zijn niet de spectaculairste foto's, de ring die ik afgezet had was wat klein bedacht ik me tijdens het longeren, en ze was ook al een fikse tijd niet meer gelongeerd, dus het was weer even wennen.
Ze was eigenlijk heel braaf, daar was ik wel blij mee. Ze loopt wel liever op de rechterhand dan op de linkerhand Knipoog

Venetia is een Jazz x ster v. Contango x ster v. Saluut.

Haar volle broer staat nu bij Bart Bax voor de pavo cup, dus ik ben benieuwd..

Op 24 juni gaat ze naar de keuring in Wamel. Ze is niet zo super voorbereid als de meeste merries, maar we zullen wel zien.

Ze is drachtig van Florencio.

Ow ja, en de dag voor deze foto's heeft ze heel hard haar hoofd gestoten aan een balk in de stal. Onze jonge paarden staan altijd buiten (in weer en wind) zodat ze gezond opgroeien, daarom zijn ze in de stal wat onwennig. Het vriendinnetje van Venetia schopte een paar keer hard tegen de muur, en toen dacht zij dat ze wel omhoog kon maar helaas stootte ze haar hoofd tegen de balk boven haar stal. Ze had het eigenlijk niet verdiend want ze was erg braaf geweest maar goed, die dingen kun je toch niet voorkomen..
Er zit zalf op, vandaar dat het wit is.

Nou, daar komen de foto's.

Afbeelding

Afbeelding
Ze is aan het nadenken, kijk maar naar haar oren Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ze werd al een beetje moe, dus even belonen..

Commentaar mag, maar houdt er wel rekening mee dat er nog weinig met haar gedaan is, dus dingen als buiging in wendingen enzo komen nog niet bij haar op.

Ik hoop over een weekje of zo weer foto's te maken, hopelijk zijn er dan wat mooiere bij, ze was wat matter vandaag.
Laatst bijgewerkt door Venetia op 08-06-05 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Re: Venetia (v. Jazz) at longeerwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 19:56

Leuk peerdje heb je! Wanneer ga je beginnen met zadelmak maken?

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 19:59

wat een leuk paard zeg Pling lijkt een mooie draf te hebben (dat achterbeen Cool )

die papieren van dr zijn ook fantastisch Tong uitsteken wow, ik wou dat ik zo'n paard had. Ik ben helemaal gek van contango Knipoog en dat veulen van florencio....als dat geen prachtig paard word weet ik het niet meer hoor Haha!

veel succes ermee in ieder geval, het ziet er nu al goed uit hoor

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 20:02

Mooi beestje!!

Hoe groot is ze eigenlijk? Eerst leek ze wat klein, maar wanneer jij ernaast staat lijkt ze weer heel groot Clown

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 20:46

Needje schreef:
Leuk peerdje heb je! Wanneer ga je beginnen met zadelmak maken?

Dank je!

Nou, na de keuring wilde ik wel echt gaan beginnen. Het liefst zou ik het laten doen bij een goede stal die er de tijd voor neemt ( ze is wat eenkennig helaas, wel lief maar naar vreemden even wat terugdeinzen), maar de stal die ik op het oog had heeft nu geen plaats.
Dus als iemand nog een goede tip heeft!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 21:06

Daar zijn de langverwachte foto's! Haha!
Die eerste foto... Wauw! Wat een plaatje wordt het! Kijk haar eens gaan, zo te zien heeft ze een super bewegingmechanisme. Ze wordt erg mooi van kleur trouwens.

Ik vind haar heel erg veranderd sinds ik haar voor het laatst heb gezien (wat was het, 1 jaar geleden?). Ze wordt nu echt meer paard (mag ook wel hehe). Ik denk dat je zeker een goede kans maakt op de keuring. Want als deze foto's al op een mat moment gemaakt waren dan ben ik wel heel benieuwd hoe ze loopt als ze nog fris is. Zo te zien is ze ook nog eens goed gebouwd. Ik denk dat je hier een heel fijn paardje aan gaat hebben.

Ze lijkt trouwens ook al behoorlijk aan de maat te zijn!

En je weet het hè, de wedstrijd naam wordt Vejazz Knipoog
Laatst bijgewerkt door VValar op 08-06-05 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 21:57

Leuke merrie, lekkere beweging zit erin! Hoe groot is ze nu ong.? En is ze pas geinsemineerd?

Die eerste foto geeft idd goed weer hoe ze kan draven, echt een plaatje van een merrie!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 11:06

powiepower schreef:
wat een leuk paard zeg Pling lijkt een mooie draf te hebben (dat achterbeen Cool )

die papieren van dr zijn ook fantastisch Tong uitsteken wow, ik wou dat ik zo'n paard had. Ik ben helemaal gek van contango Knipoog en dat veulen van florencio....als dat geen prachtig paard word weet ik het niet meer hoor Haha!

veel succes ermee in ieder geval, het ziet er nu al goed uit hoor

Dank je! Zul je zien dat het veulentje een ezel wordt Clown Nou ja je moet toch een gokje wagen soms..

Jaike schreef:
Mooi beestje!!

Hoe groot is ze eigenlijk? Eerst leek ze wat klein, maar wanneer jij ernaast staat lijkt ze weer heel groot

Ze is 1.66m (kan er wel een cm naast zitten want onze stok is niet perfect). Het viel mij ook al op dat ze niet zo groot leek op de foto's.
Ze doet ook nog wat jeugdig en bloederig aan heb ik het idee, zeker als je andere paarden erbij ziet.

Anoukie schreef:
Leuke merrie, lekkere beweging zit erin! Hoe groot is ze nu ong.? En is ze pas geinsemineerd?

Die eerste foto geeft idd goed weer hoe ze kan draven, echt een plaatje van een merrie!

'
Ze is in april geinsemineerd, dus we verwachten het veulentje in maart. Heeft ze het nog eventjes rustig voordat haar leventje in de sport (met mij hehe) gaat beginnen..

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 11:08

Leuk paardje, gelukkig gaat het al weer beter met der hoofd Lachen

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 12:21

Ik zou ook zo geen goeie stal weten om zadelmak te laten maken. Vind t wel belangrijk dat t goed en met rust gebeurd. Zeker als je zo'n lekker ding hebt! haha En aangezien je er de sport mee in wil gaan. Zal rustig rondkijken als ik jou was en geen overhaaste beslissingen nemen. En de basis dingen als hoofdstel en zadel kan je zelf ook wel denk ik. In ieder geval veel succes en plezier. Hoop van haar nog vaker foto's tegen te komen!

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 13:07

Ha,

leuk paard! Ik heb zelf ook een jazz, daarmee was ik in Hemmen, daar was jij toch ook? Of heb ik het nu fout? Wie weet zie ik je in Alphen wel, maar die van mij heeft dezelfde kleur als jazz, dus niet zo'n chique kleurtje als de jouwe.....

He die volle broer die bij bart bax staat is dat een paard van Ilona Goris uit Doornenburg? Zo ja, laat het me ff weten dan laat ik haar deze foto's zien, dat zal ze nl wel heel leuk vinden!

Ik hoor het wel van je!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 13:10

Leuk paardje Lachen loopt lekker.. Lachen

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 13:24

vossie schreef:
Ha,

leuk paard! Ik heb zelf ook een jazz, daarmee was ik in Hemmen, daar was jij toch ook? Of heb ik het nu fout? Wie weet zie ik je in Alphen wel, maar die van mij heeft dezelfde kleur als jazz, dus niet zo'n chique kleurtje als de jouwe.....

He die volle broer die bij bart bax staat is dat een paard van Ilona Goris uit Doornenburg? Zo ja, laat het me ff weten dan laat ik haar deze foto's zien, dat zal ze nl wel heel leuk vinden!

Ik hoor het wel van je!

Ja, die bedoel ik! Heb je dan toevalig ook foto's van dat paard? Is hij eigenlijk nog hengst of niet meer? En hoe doet hij het? Ben heel benieuwd natuurlijk!

Ach, en dat kleurtje heeft ze 's winters ook niet hoor, dan is het een teddybeer.

Ik was idd ook in Hemmen. Jury viel niet mee en mn paard had zich op het voorterrein een beetje geblesseerd, dus ik denk dat ik daar niet meer naartoe ga, want die bodem is ook niet geweldig. Afgelopen zondag in Heteren reed ik slechter maar had ik veel meer punten (dik winstpunt) dus ik vond het echt raar daar.

Hoe ging het met jouw Jazz?

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 13:31

Mijn Jazz deed het heel goed, ik rijd dat paard nu een jaar en start haar pas sinds januari. Het was de eerste keer M1 voor ons en de eerste keer buiten, ik had dus van alles verwacht behalve dat het goed zou gaan, ze heeft nl een jazz karakter! Heel lief maar ook heel schrikkerig en snel! Ik was twee keer 5e met 165 en 156 punten en er deden er ongeveer 28/30 mee, ikwas dus heel tevreden!

Dat paard is nu ruin, ik ken hem behorlijk goed ik heb nl les van Ilona. In het begin ging het heel goed met hem, toen kreeg ie een beetje streken, alles eng vinden en omdraaien enzo maar nu doet ie het weer heel goed. Ben heel benieuwd hoe ie het met de pavo cup doet maar kwaliteiten heeft ie zat. Ik ga dalijk ik mijn pauze ilona ff bellen om haar de foto's van je merrie te laten zien, zal daarna weer een berichtje plaatsen met haar reactie. Als je nog meer over Unicum (de jazz van haar) wilt weten dan vraag maar raak.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 18:19

Gefeliciteerd Vossie met je prijzen!

Lijkt Unicum veel op Venetia?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 18:30

Wij hadden 5 jazzen op stal, nu nog maar 2.
Maar zijn leuke paarden, wel met een apart karakter!!!
Heel schikachtig en niet op te voeden Tong uitsteken:P

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 18:39

Nimmedor schreef:
Wij hadden 5 jazzen op stal, nu nog maar 2.
Maar zijn leuke paarden, wel met een apart karakter!!!
Heel schikachtig en niet op te voeden Tong uitsteken:P

Nou dat is wel erg generaliserend Knipoog . Venetia is echt wel op te voeden, ze is van een corrigerend 'nee' al erg onder de indruk. Ze heeft ook gewoon snelle reflexen, dus dan moet je als longeur ook gewoon snel zijn, en rustig met zo'n paard omgaan. Maar ze is erg lief en aanhankelijk en doet niet bewust iets fout.
Haar weidemaatje is iig een stuk lomper in de omgang, die moet je soms echt eerst een knal verkopen voordat ze merkt dat je iets van haar wil. Dat zou bij Venetia echt niet hoeven, daar wordt ze zelfs bang van.

Kan nog komen natuurlijk, dat wel, maar ieder jong paard heeft wel eens zijn fratsen. Het is aan de ruiter of het daar bij blijft of dat het een slepende kwestie wordt. Ik hoop dat ik het ruitergevoel ga leren dat ik het bij een incident kan houden!

Dit is al de zoveelste keer eigenlijk dat ik iets over het karakter van Jazzen hoor. Het rare is dat ik veel Jazzen ken, en dat ze allemaal ontzettend lief zijn. Ja zegt de eigenaar dan, hij heeft echt geen Jazz karakter. Maar dat heeft ie dan juist wel. Jazz is zelf ook heel lief. Mét snelle reflexen, dat wel, maar wél lief. Wel zie ik er veel die wat bangig zijn.

En werken wil ie ook best, heb ik gezien op het NK. En het gekke is: schrikken heb ik hem ook niet zien doen. Misschien klikt de combi met Kirsten gewoon beter.

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 18:49

Zo... leuk dier hoor! En helemaal geen aftekeningen? Chique!

Ze ziet er inderdaad nog heel jeugdig en bloederig uit maar het mistaat helemaal niet hoor. Ze is wel heel mooi in proportie...! Waar ga je naar de keuring?

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 22:46

Bacannie schreef:
Zo... leuk dier hoor! En helemaal geen aftekeningen? Chique!

Ze ziet er inderdaad nog heel jeugdig en bloederig uit maar het mistaat helemaal niet hoor. Ze is wel heel mooi in proportie...! Waar ga je naar de keuring?

Dank je! Ze heeft alleen een witte hoefbal achter Clown . Nou ja, die verf ik dan ook wel zwart gheghe. Ik had een kolletje wel leuk gevonden maar goed..

Ze gaat als het goed is naar de keuring in Wamel, bij dekstation de Dalhoeve.

Vandaag is ze weer eventjes gelongeerd, maar ow ow wat zijn die baby's toch snel moe Haha!
Twintig minuutjes is echt max.

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 00:20

Mooie merrie zeg !!! Ze loopt er nu al goed bij ondanks dat de wendingen en buiging nog niet is... Er zal zeker een mooi veulen uitkomen !!! Haha!

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 08:03

Ha, ik ben het met je eens over je verhaaltje over jazzen, de jazz die ik rijd is ook super lief, ik zet er zo een klein kind bij in de stal, geen probleem! Alleen met rijden en aan de hand is ze gewoon erg wakker, ze hoort en ziet alles en haar reactie is dan idd heel snel. In het begin was ze me heel vaak te snel af, dus stonden we in een keer aan de andere kant van de bak. Of het paard stond daar en ik lag op de plek waar we vandaan kwamen Bloos Maar goed nu rijdt ik haar een jaar en 9 van de 10 keer voel ik haar reactie aan komen en ben ik haar voor, en ik heb er nu een super fijn paard aan wat met de dag beter wordt, natuurlijk heeft ze soms haar dagen maar dat heeft elk paard, afstamming maakt daarvoor niet uit!

Ik vind dat Je paard op de eerste foto wel wat van Unicum weg heeft! Ik heb Ilona de foto's laten zien, zij vond het ook erg leuk! Unicum is heel chique en bloederig en kan geweldig lopen. Hij is op de hengstenkeuring geweest en als ik het goed heb in de tweede ronde eruit gegaan maar wel ster geworden. Ik kan geen foto's op deze site zetten maar als je weet hoe laat je in Alphen moet en we moeten een beetje tegelijk dan neem ik wel ff wat foto's mee van hem. Het is verder ook een heel lief paard in omgang en met zadelmak maken heeft ie ook niets verkeerd gedaan. Ilona zij gister dat ie op he moment erg goed ging!

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 08:30

Je hebt een super merrie!! Ik zou alleen toch proberen haar zoveel mogelijk voor de keuring voor te bereiden. Dat loont zich!! Je moet niet denken dat ze daar wel doorheen kijken, meestal doen ze dat niet. Dus gewoon iedere dag ff aan het werk!!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 08:56

Rhea schreef:
Je hebt een super merrie!! Ik zou alleen toch proberen haar zoveel mogelijk voor de keuring voor te bereiden. Dat loont zich!! Je moet niet denken dat ze daar wel doorheen kijken, meestal doen ze dat niet. Dus gewoon iedere dag ff aan het werk!!

Ja je hebt gelijk. Eigenlijk zijn we al te laat begonnen, maar ik ben meestal alleen en dat is bij jonge paarden niet ideaal. Maar ze blijkt eigenlijk best braaf dus nu kan ik het wel alleen.

En de meesten kijken er helaas niet doorheen (ook al hoop je daar wel op natuurlijk).

Wat raad je aan om nog in de die twee weken te doen?
Haar sokjes zijn al geknipt Haha!
Iedere dag longeren? En hoe lang? (Ik ben niet echt een keuringsdeskundige moet ik toegeven..)
Staart scheren ook natuurlijk.. Dan moet ik even mn broer lief aan gaan kijken..

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 09:56

Hallo, weet je waar je haar eventueel zadelmak kunt laten maken.... daar is haar broer ook geweest; Stefan Holvast in Elst. Hij is echt super in zadelmak maken van paarden en het winnen van vertrouwen, de jazz die ik rijd is daar ook geweest en ik heb heel lang springles van hem gehad. Ilona's paarden gaan daar ook heen om zadelmak te maken, hij is echt heel eerlijk tegen de paarden.....

Ursy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 12:24

vossie schreef:
Hallo, weet je waar je haar eventueel zadelmak kunt laten maken.... daar is haar broer ook geweest; Stefan Holvast in Elst. Hij is echt super in zadelmak maken van paarden en het winnen van vertrouwen, de jazz die ik rijd is daar ook geweest en ik heb heel lang springles van hem gehad. Ilona's paarden gaan daar ook heen om zadelmak te maken, hij is echt heel eerlijk tegen de paarden.....

hej hej daar hebben we die prachtige ( Knipoog Haha! ) foto's van die mooie Venetia! Wie heeft er zo knap die foto's gemaakt? Vork Knipoog
Nee, even serieus nu.
In het echt kan ze echt nog veel beter bewegen, maar ik had mijn dag niet met fotograveren...
En inderdaad die Stefan Holvast is erg goed! Bagheera is ook door hem ingereden Kristel! Daar stond Bagheera zelfs toen we naar haar zijn wezen kijken voor het eerst!
Misschien is hij inderdaad een optie voor Venetia.