thiedeman voor het idee.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ponyy

thiedeman voor het idee.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 16:52

ik heb mijn dravertje bijna altijd met een thiedeman gereden, het gaat de laatste tijd zo goed dat ik het zonder aan het proberen ben.

nu is het probleem dat als ik de thiedeman af doe ze weer helemaal omhoog komt met haar hoofd en nek.
met thiedeman op het loste standje. (werkt dan op geen enkele manier in) doet ze dit niet.

ik heb zelf het idee dat het voor haar het idee is.

weten jullie een oplossing of weten jullei hoe dit kan?

shaolanneke

Re: thiedeman voor het idee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 21:16

ik herken dit probleem wel een klein beetje, toch is het ook zo dat het bij onszelf tussen de oren zit !

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 21:19

het werkt tussen jouw oren Haha! Haha! Haha!

Een paard maakt gebruik van de mogelijkheden die je hem geeft. Als jij met thiedeman op het lostje standje gewoon goed rijd en het gaat dan goed........... dan rij jij zonder anders............

hardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 08:14

gijsenkim schreef:
het werkt tussen jouw oren Haha! Haha! Haha!

Een paard maakt gebruik van de mogelijkheden die je hem geeft. Als jij met thiedeman op het lostje standje gewoon goed rijd en het gaat dan goed........... dan rij jij zonder anders............

Denk ook dat dit het probleem is.

Jij gaat op het moment dat de thiedeman eraf is denk ik toch anders rijden.

Heb een beetje hetzelfde probleem met overgangen rijden. Mijn paard vindt het moeilijk om gesloten te blijven in een overgang en wordt dus vaak net iets langer. Dit creeer ik zelf een beetje. Als ik teveel na ga denken over de overgang met de gedachten als ze nu maar gesloten blijft gaat het fout. Als ik les heb en ik moet op commando van mijn instructeur weg (dan telt hij 1, 2, 3), dan ben ik zo gefixeerd op zijn tellen dat het ineens wel goed gaat en het paard ook gesloten blijft.

Denk dus dat je niet teveel na moet denken en meer op gevoel moet gaan rijden. Dan komt het helemaal goed. Weet het is heel moeilijk, maar de aanhouder wint.

Succes.

BJuwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 10:38

Is het misschien een idee om te starten met de Thiedeman en dan tijdens het rijden een keer los te maken van de teugels.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 10:57

Ik zou dat ding er gewoon af laten..je moet t ook zonder kunnen. ben t met de rest eens dat je zonder thiedeman toch anders rijd. Mijn pony reed ik eerst ook met martingaal en thiedeman, maar dan meestal als ik buiten ging rijden. Tijdje later wilde ik van al die zooi af, pony liep wel met d'r hoofd hoog in de lucht maar na een tijdje ging dat ook wel weer over en rijd ik nu altijd zonder hulpteugels.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 16:23

martingaal en thiedemann tegelijk?
wat moet ik me daarbij voorstellen, en wat is het nut van 2 teugels?

ponyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 16:35

badankt allemaal en heb vandaag gereden zonder theideman en het ging eigenlijk heel goed. ik denk dat ik inderdaad te veel nadenk zonder thiedeman. als het maar goed gaat. maar voorlopig em hopelijk altijd rij ik zonder hulpteugels.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 17:49

dit is een typisch geval van....het hulpmiddel wordt een "hoofdmiddel" dit zie je maar al te vaak als mensen altijd met een hulpmiddel rijden, een paard of pony loopt puur op de hulpteugel en kan zonder niet meer "normaal" ontspannen lopen.
Dus af dat ding en je concentreren om een beter rijkunstig gevoel te krijgen.