Terug rijden door dracht moeilijker?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JulienSVU

Terug rijden door dracht moeilijker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 08:45

Mijn paard wilde voorheen altijd wel netjes terug vanuit draf naar stap alleen nu begint ze heel erg te drammen en wil ze zich helemaal lang maken en in stap vallen. Ik kan geen ophouding meer maken omdat ze er dan tegenin komt. Van galop naar draf gaat het nog wel goed. kan dit eraan liggen omdat mijn paard nu zwaar wordt en dat ze het dan moeilijk gaat vinden?
Of heeft mijn paard weer eens iets nieuws bedacht..

M3isSi3j

Re: Terug rijden door dracht moeilijker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 15:39

Je moet je voorstellen dat elke spier op de kont in de weg zit voor de het veuelen.. de spieren op der kont nemen dus af zodat het veulen makkelijker word, deze spieren heeft het paard nodig om netjes bij elkaar een overgang te maken terug naar halt, stap of draf.

Je kan het je paardje niet kwalijk nemen dat die zich langmaakt en op zn voorhand terug komt nu ana het einde van de dracht want ze heeft gewoon de kracht niet meer van achtere..

Stop met werken en ga lekker met der stapritjes maken ed. Zorg dat ze wel in conditie blijft maar maak het der niet meer te zwaar.. hoe ver is ze?

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 21:15

Ze moet nog 1 maand of 1,5 maand.. In draf loopt ze super netjes in stap en galop vind ze het moeilijker..

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 11:46

ja.. dan is ze echt te ver in de dracht om nog goed te kunnen verzamelen.. zeker zwaardere rassen/paarden krijgen hier last van..

Gewoon lekker relexen met der Knipoog succes bij het veulenen!