Eindelijk mocht ik weer op Cisco...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PolitieTed

Eindelijk mocht ik weer op Cisco...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 19:18

Vorige week is de fysio weer geweest voor Cisco. We mochten een tijdje alleen longeren, want ze had een verkeerde houding (holle rug en bekken naar voren gekanteld), waardoor ze pijn had en bij het rijden steeds ging bokken. Inmiddels was ze zo verbeterd dat hij haar weer eens onder het zadel wou zien. Dit ging best goed en nu mag ik om de dag 15/20 min. rijden.

Gisteren ging ik er voor de 2e keer op (1e keer zonder fysio). De eigenaresse ging toch kijken, dus ze heeft gelijk wat foto's gemaakt. Ik moet haar geen teugeldruk geven en dus steeds lang laten. Wel moet ik haar proberen zo laag mogelijk te laten lopen. Op die manier moet ze leren op 4 benen te lopen en moet ze dus opnieuw haar evenwicht vinden als het ware.

Nouja, hier de foto's. M'n houding is niet echt om over naar huis te schrijven, maar ben meer met het paard bezig (is niet goed, ik weet het. Zal er volgende keer op letten Knipoog ).

1. Netjes wachten voor we aan het werk gaan. (Wat ga jij met die camera doen?? >;)
Afbeelding

2.Even belonen als ze het goed doet...
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. En na afloop lekker peen als beloning...
Afbeelding

Ik weet het, zit op deze foto's nogal voorover en moet m'n ellebogen meer bij me houden, maar dit komt doordat ik haar zoveel ruimte moet geven van voren (en m'n teugels dan te kort worden Haha! ).

Commentaar mag uiteraard, mits opbouwend.

Gimli_

Re: Eindelijk mocht ik weer op Cisco...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 19:25

Wat fijn dat je weer een beetje met haar aan de slag kan!
En dat je houding nu niet optimaal is lijkt me begrijpelijk, logisch dat je meer met je paard bezig bent.

In ieder geval veel succes ermee Lachen

Kieffertje

Let erop dat je je ellebogen wat meer knikt. Fijn dat je weer mag rijden Lachen .

Kieffer

Ik vind je houding helemaal niet slecht hoor...
Gaaf dat je er weer op kan rijden, geeft wel een goed gevoel zeker Haha!
Misschien zijn van die extra full teugels wel een ideetje, ik heb ook een paard met rugproblemen gereden, moest ook lang en laag blijven van voren en ipv. gewone teugels deden we dan een slofteugel eraan, ander moet je zo naar voor zitten, en je kan het paardje natuurlijk alle ruimte geven. (wel zorgen dat ze niet in de teugels stapt natuurlijk Tong uitsteken
Succes ermee en hou ons op de hoogte hoe het met d'r gaat he Lachen

PolitieTed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 19:29

Hé dat van die slofteugel is wel een goed idee. Had ik nog niet aan gedacht. Bedankt voor de tip!

Ja het was echt heerlijk om er weer op te zitten! En vooral omdat het zo goed ging. En ik hou jullie zeker op de hoogte!

Imaginary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 20:28

Joyce,

Wat onwijs fijn dat je eindelijk na al dat gelongeer weer op d'r kon!!
Nu maar hopen dat het zo blijft!!
Off-topic: Ik kan niet naar de voltige-demo Verdrietig dan zijn we een
weekend weg

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 22:07

Jezus wat is die opgeknapt in de tussentijd, dat heb je goed gedaan!
Het is fijn om te zien hoe je met haar bezig bent en alles rustig opbouwt, zodat het deze x wel goed gaat en ze wel een goede houding aan gaat nemen. Jouw houding is nu niet zo belangrijk, bovendien is die zo slecht nog helemaal niet hoor, je zit maar een klein beetje naar voren en daarmee ontlast je de rug toch, dus dat lijkt me zeker niet verkeerd. Houd ons op de hoogte van jullie vorderingen!

SuzannedG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 10:37

Wat leuk dat je er weer op kan!! en dat van je houding is begrijpelijk, zo beroerd zit je ook weer niet hoor. Vind het echt leuk dat het nu weer beter gaat!

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 10:39

Gelukkig maar dat je er weer op mag! En dat van je houding is erg logisch!

Benjamin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 15:08

Egt heel erg leuk joyce, dat je na al dat wachte eindelijk weer mag rijden! Haha! nu hopen dat het zo goed blijft gaan! Haha! het is egt een prachtig paardje en ik hoop dat ik haar binnekort een keer in levende lijve mag aanschouwen Tong uitsteken
nog heel veel rijplezier deze week en tot vrijdag! Knipoog

Sandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 17:57

Echt super fijn dat je weer mag rijden, Joyce!! Ik weet hoe het voelt om na zo'n lange tijd weer eindelijk weer op je paardje te mogen..Heel veel sterkte ermee en ik hoop dat het zo goed blijft gaan. Net als Iris hoop ik haar ook snel in levende lijve te kunnen bewonderen! Nogmaals heel erg veel plezier met haar en tot vrijdag!!

PolitieTed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 21:38

Bedankt allemaal voor de lieve reacties!

Iris en San, we hebben het al vaker gezegd, maar in de vakantie moeten jullie nu maar eens echt langskomen hoor. We moeten maar snel een datum prikken, voordat iedereen alweer helemaal vol gepland is.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 21:53

Fijn dat je eindelijk weer ermee aan de slag kan!
Superleuk paardje, ziet er goed uit!
Dekje staat ook leuk Pling

Sandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 09:45

PolitieTed schreef:
Bedankt allemaal voor de lieve reacties!

Iris en San, we hebben het al vaker gezegd, maar in de vakantie moeten jullie nu maar eens echt langskomen hoor. We moeten maar snel een datum prikken, voordat iedereen alweer helemaal vol gepland is.

Joyce ik vind zeker dat we maar snel een datum moeten gaan prikken! Gaan we gauw een keertje doen! Tot vrijdag!