Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

haha (western heb ik ook gereden)
) er zat zo'n aansnoerneusriem aan, zelf rijd ik er ook mee dus ik maakte die gewoon vast, de stalhulp deed iedere keer dat ding strakker
was gewoon niet normaal meer hoe strak dat ding zat arm paard. Ik vroeg waarom t zo strak moest:nou omdat t paard anders niet goed erop reageert. Was niet alleen bij dat paard, bij alle paarden zat de neusriem erg strak.

daantjelover schreef:maar er is 1 neusriem die ik absoluut niet zou willen gebruiken is de mexicaanse neusriem
Needje schreef:Als je een neusriem om moet om het bit op z'n plaats te houden, weet je dat je zelf iets niet goed doet. Dus dat vind ik geen reden om met neusriem te rijden. (en daarbij komt dat ik zelfs met neusriem nog regelmatig bij mensen t bit helemaal door de mond getrokken zie worden, dus in hoeverre dat t tegen gaat ?!??)
Voor paarden die hun tong over t bit gooien is t beter om met een neusriem te rijden, maar ik vind dat je in principe ook zonder neusriem gewoon moet kunnen rijden! Als t goed is rij je voornamelijk met je zit, en niet met het bit!
Needje schreef:Als je een neusriem om moet om het bit op z'n plaats te houden, weet je dat je zelf iets niet goed doet. Dus dat vind ik geen reden om met neusriem te rijden. (en daarbij komt dat ik zelfs met neusriem nog regelmatig bij mensen t bit helemaal door de mond getrokken zie worden, dus in hoeverre dat t tegen gaat ?!??)
Voor paarden die hun tong over t bit gooien is t beter om met een neusriem te rijden, maar ik vind dat je in principe ook zonder neusriem gewoon moet kunnen rijden! Als t goed is rij je voornamelijk met je zit, en niet met het bit!
Ik zag vandaag dat iemand op stal datzelfde met een sporenriempje had gedaan. Het zag er heel goed uit. Ze heeft wel een paard met een enorm hoofd (shire). Ik vond het wel een handige oplossing.Citaat:In de western wordt vaak zonder neusriem gereden, maar dan hebben ze een speciaal riempje door de beide ringen van de trens die voorkomt dat het bit door de mond getrokken wordt.
Cassidy schreef:Ook een hoge Engelse neusriem kan voorkomen dat het paard met zijn mond open gaat lopen