Een meisje heeft bij ons in de wei haar tinker staan. Ze rijdt er nog niet zo lang op. Het punt is alleen zij is groen en de tinker ook. (dit heeft niet mijn voorkeur maar het is niet anders helaas) Ze heeft er veel mee geoefend zodat hij dingen als rechtuitlopen leerde toen ging alles nog redelijk goed, hij leerde steeds meer bij en zij ook. De tinker vond het allemaal hartstikke leuk, maar dat wordt steeds minder.
Nu heeft ze dus een probleem: de tinker heeft er geen zin meer in en draait om de haverklap om zodat (ze is een vrij klein tenger meisje en ook onervaren) ze er de laatste weken steeds afkieperd
hij wil ook liever de wei niet meer uit. Ze begint echt bang te worden en haar vader vroeg of ik er een keer op wilde. Ik heb er ongeveer een half uur opgezeten en toen deed hij het niet (alsof hij het gewoon voelt). Daarna zij er weer op en hij begon weer vrolijk met omdraaien en van de hoefslag aflopen. Ik heb ze ook als tip gegeven dat ze maar eens wat leuks met hem moest gaan doen zodat hij niet metteen begint te protesteren als je hem uit de wei haalt. (Nu denkt hij meteen aan rijden en als je hem ook eens alleen poetst en voert of een stukje met hem gaat wandelen
ik noem maar wat, hij in ieder geval niet meteen begint te protesteren als hij uit de wei wordt gehaalt, tenminste dat had ik bedacht.) In het weekend is de opa van het meisje overleden en ze komt deze week dus niet. Haar vader vroeg of ik haar pony dan weer een keer wilde rijden zodat hij niet te pittig was als zn dochtertje weer kwam rijden. Dus ik er vandaag weer eens opgestapt (ik heb hem wel uit de wei moeten slepen, hij ging zowat zitten) en er een stukje mee gereden. Het ging weer aardig goed. Hij schrok 1 keer maar ik zag het toen nog niet als protest, wel begon hij daarna heel erg met zijn hoofd te schudden echt niet te filmen! En alleen maar omdat ik hem terug stuurde naar de 'enge plek'. Dat zag ik wel als protest, hij was echt heel boos. Uiteindelijk toch weer gekalmeerd en er weer langs gereden en... geen centje pijn. De rest van de tijd heeft hij niets meer gedaan. Net als de vorige keer dat ik erop zat zegmaar.Mijn vraag is nu: Hoe zorgen we ervoor dat die pony er weer lol in krijgt (net als helemaal in het begin) zodat hij het meisje er niet meer probeert af te gooien en zij er dus ook weer lol in krijgt en hoe kan ik daar eventueel bij helpen?
Alvast bedankt,
Groetjes Iwandy