Ik heb enkele maanden geleden een nieuw paardje gekocht, echt een schat van een beest. Maar hij heeft 1 fout : soms schiet hij gewoon weg en krijg ik hem niet meer stil. een 5tal weken geleden ben ik dan met een hersenschudding in het ziekenhuis beland. Daarna ben ik weer met hem gaan rijden en ging alles super, totdat hij het vorige week weer deed : vrij zwaar verstuikte voet
voor de rest is hij echt superbraaf en doet hij geen vlieg kwaad. ( wel wat schrikachtig , maar valt goed mee )
het is echt eng want als hij echt weg is, krijg ik hem niet meer stil, en sturen gaat ook al niet. ( ondanks martingaal)
nu ben ik iemand die nogal tegen slof, thiedemann, sterke bitten ( vooral pessoa dan) ben.
maar veiligheid gaat nu toch nog voor vind ik.
en mijn vader zijn geduld raakt op en ik wil hem echt niet kwijt
nu kwam het in me op om hem met pessoabit te rijden met 2 teugels : 1 op het "gewone" gaatje en 1 op het onderste. die onderste dan de hele tijd laten doorhangen, maar als hij wegschiet, hem daarop stilzetten. Daarom zou ik graag jullie mening hierover weten. Zo kan hij op een gewone trens gereden worden als hij braaf is ( het grootste deel van de tijd) en wanneer hij plots wegschiet kan ik hem toch corrigeren en zo zal hij het misschien wel afleren.
oja, nu rijdt ik hem op dubbelgebroken bustrens, maar op enkelgebroken watertrens deed hij het ook
andere ideeen zijn ook zeeeer welkom.
alvast bedankt

ik word 14jaar) mijn A-brevet doen en eventueel ook het B-brevet.