-merrie
-7 jaar
-shetlander
-staat dag en nacht in de wei
-eet gras en bix
Nu het belangrijkste..
Steffie wordt eigenlijk aleen in het weekend gereden en de rest van de week staat ze in het land.
Ik weet niet of dit erg is voor haar ervaring maar ze heeft niet zoveel sprieren in haar nek,want ze wordt meestal met een losse lange teugel gereden.
Aleen met een lange teugel wil steffie ontspannen maar als je je teugeld op maat neemt je met je zit gaat rijden spelen met je benen en handen enz..
begint ze wanhopig met haar hoofdje te schudden
we hebben al heel veel geprobeert want ze rijd nu met een dubbelgebroken bit met stroop enrop(ze kauwd helemaal nooit op het bit)
en rijden met slof vind ik ook maar niks voor haar ze loopt wel omlaag maar ze onspant helemaal niet.
Ook ging ik laats met haar rijden(ze is mijn verzorg pony)
en ze was dood bang als er iemand op haar af komt lopen,
ze is echt vaak bang of ze steld zich aan ze is absoluut niet bang voor auto's enz. Nee het zijn mensen en bewegingen waar ze bang voor is en met rijden gaat dat dan ook moeilijk.Ik kan haar wel longeren maar niet met een longeerzweep,en galoperen aan de longe doet ze niet.
Ik wil graag dat ze nageefd op me been en handen en zit dat ze ondspannen loopt zodat we ook een proefje kunnen rijden
wie kan mij helpen,(graag mensen die er ervaring mee hebben)