vervolg veyton 3e keer derop

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

casjuh

vervolg veyton 3e keer derop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 10:02

MarleenM

Re: vervolg veyton 3e keer derop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 10:07

heey zo ben ik zaterdag ook gevallen Tong uitsteken alleen heb ik me erg zeer gedaan, aan me rug.... maar de foto's zien der wel super gaaf uit Vingers aflikken

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 10:10

een rodeopaard, je hebt je toch niet bezeerd zeker?

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 10:10

woow die kan bokken zeg! niet al te hard gevallen? ziet er wel vet uit, die foto's Tong uitsteken
de filmpjes doen het niet bij mij Verward zal wel aan mijn pc liggen

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 10:13

Oei... dat doet me erg veel denken aan de tijd dat mijn merrie zadelmak gemaakt werd, heb er ook regelmatig zo opgezeten, boven gehangen. Alleen was degene die mijn merrie aan de longe had er meestal snel bij zodat ze niet de kans kreeg me eraf te gooien.... Hoop voor je dat dit niet lang meer duurt, want je kan toch lelijk terecht komen he..

Succes !!!!

bonnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 10:19

whahaha Haha!
zat jij erop of iemand anders?
Lijkt me best pijnlijk Tong uitsteken

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 10:26

bonnielove schreef:
whahaha Haha!
zat jij erop of iemand anders?
Lijkt me best pijnlijk Tong uitsteken

Ik stond veilig tussen het zand en de camera Cool
Het zag er ook best raar uit, want echt bokken deed ie niet... Maar alleen al door zichzelf op te bollen stuiter je der af, dat wordt nog leuk Clown
Gelukkig deed ie het daarna wel weer super!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 10:30

Ziet er niet fraai uit .
Maaruh, die gene die het paard vast houd, heeft die een zenuwtrekje ofzo, doet zo vaag met der handen en het touw Haha!
Viel me zomaar op Tong uitsteken

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 10:33

parouscha schreef:
Ziet er niet fraai uit .
Maaruh, die gene die het paard vast houd, heeft die een zenuwtrekje ofzo, doet zo vaag met der handen en het touw Haha!
Viel me zomaar op Tong uitsteken

hahaha nee, voordat we hem aan de longe hadden werkten we al met handgebaren. Dat heen en weer bewegen met de handen en je heupen is het draven. Veyton reageert daar heel erg goed op Lachen

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 12:12

Oow sorry, dan heb ik niets gezegt Haha!

_MOOSSIE_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 12:21

Hai Haha!
Prachtige foto's! Ik hoop ook voor je dat het niet lang zo doorgaat Knipoog . Maar ik kan het niet zo goed zien hoor, maar heb je nou alleen teugels om vast te houden? Is het niet verstandig om een hastertouw om zijn hals te doen zodat als hij rare bokkensprongen gaat maken ( Haha! ) dat je dat vast kan pakken in plaats van aan de teugels te trekken!

Wel een uberstoer paardje Knipoog

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 14:14

_MOOSSIE_ schreef:
Hai Haha!
Prachtige foto's! Ik hoop ook voor je dat het niet lang zo doorgaat Knipoog . Maar ik kan het niet zo goed zien hoor, maar heb je nou alleen teugels om vast te houden? Is het niet verstandig om een hastertouw om zijn hals te doen zodat als hij rare bokkensprongen gaat maken ( Haha! ) dat je dat vast kan pakken in plaats van aan de teugels te trekken!

Hij heeft een erg mooi blauw balanstouwtje om zijn hals hangen Clown , maar waarom hij (de ruiter) de teugels pakte ipv dat balanstouwtje weet ik ook niet... verkeerde reactie denk ik... Verward

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 14:23

Hahaha zo ben ik van een Flemmingh afgevallen tijdens het inrijden ... Sja .. als je na 2 dagen wakker wordt .. wordt je er nog aan herinnerd ook met erge spierpijn Gaaaap

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 14:32

Ja is idd een erg rare bok! Maar ben jij de ruiter of de instructrice! Haha!

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 17:23

esziiY schreef:
Ja is idd een erg rare bok! Maar ben jij de ruiter of de instructrice! Haha!

instructeur Haha!
hahaha De instructrise longeert hem en ik film (slim he Pling )

Mysterieus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 17:29

Haha geweldig die foto's!. Gelukkig is het goed afgelopen.

Satine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 17:41

Nog een vraagje: waarom rijdt de amazone in kwestie vaak met één hand? Lijkt me dat je zo toch ook sneller uit evenwicht bent... Maar het heeft misschien een goede reden?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 17:51

dat wilde ik ook al vragen Satine...

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 18:08

Satine schreef:
Nog een vraagje: waarom rijdt de amazone in kwestie vaak met één hand? Lijkt me dat je zo toch ook sneller uit evenwicht bent... Maar het heeft misschien een goede reden?

Ik heb geen idee... als ik erop zou zitten had ik de balansteugel vastgepakt met "beide" handen hahaha, maar ik denk dat dat zijn rijstijl is. Misschien dat hij zo ontspannender kan zitten ofzo.
Ik ging er deze keer niet op, omdat het m'n eerste keer is dat ik een paard inrijd. Ik was bang dat ik hem uit balans zou brengen in zijn draf. Hoe graag ik het ook wou, ik vond het egoïstisch van me om erop te gaan zitten, terwijl ik hem misschien in zijn bewegingen stoor, daarom ga ik ook zitlessen nemen en na de zomer verder werken met Veyton. De eerste 2 keren in stap zat ik er wel zelf op en dat was echt een bekroning op al de grondwerkoefeningen naast je paard. Het voelde zo goed de eerste keer op hem Haha! Ik denk dat ik wel voor meer mensen spreek dat het zo'n geweldig gevoel is als je voor het eerst op je eigen paardje zit als je bezig bent met inrijden.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 18:35

Haha, ooit doen ze toch een keer raar Knipoog
Het zier er op de stills veel spectaculairder uit als op het filmpje Knipoog
Hij deed nog niet eens zo vreemd!
Zo ben ik ook van mijn paard afgevallen, nadat hij 1 week zadelmak was (ook op NH basis) heb een week niet kunnen lopen Haha!
Hopelijk doet hij het de volgende keren niet meer!

bonnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 09:38

_MOOSSIE_ schreef:
Hai Haha!

De pony van mijn zus (Amber) die maakte ook steeds rare sprongen enzo en zehad er pas 4x op gereden(had de pony net gekocht) en was er al 2x afgevallen Tong uitsteken
Overal zand Tong uitsteken wimpers,cap,mond Tong uitsteken echt overal hahaha Haha!
maar toen heeft zij er dus ook een halstertouw opgknoopt en elke keer als Amber dan weg sprong kan ze zich daar aan vastgrijpen.
Nu rijdt ze gewoon weer zonder want Amber wilde haae gewoon uiproberen!
Maar misschien is het wel een oplossing bij me zus heeft het wel eholpen dus Haha!

ohio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 09:55

aaah schattig is ie!! ziet er al leuk uit hoor!! maar ff ee vraagie waarom hebben jullie geen longeerzweep? als ie wil gaan stil staan of steigeren dan kan je hem met de zweep achter ze kont laten merken dat hij vooruit moet .. Maar hij gaat nu ook al heel goed hoor!!!

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 10:38

Oei!!
Dus hij kan ook zo doen Knipoog Doet me erg aan Niels denken.
Maar heeft ze er nog erg veel last van?
Helaas doen de filmpjes het niet.

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 10:47

hihiihihih sorry ik moest eigenlijk wel een beetje lachen. ik heb op verschillende maneges stage gelopen. en dit is duidelijk het iedee ACHTER OVER ZITTEN ACHTER OVER ZITTEN ACHTER OVER ZITTEN. hihihih

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 13:46

ohio schreef:
aaah schattig is ie!! ziet er al leuk uit hoor!! maar ff ee vraagie waarom hebben jullie geen longeerzweep? als ie wil gaan stil staan of steigeren dan kan je hem met de zweep achter ze kont laten merken dat hij vooruit moet .. Maar hij gaat nu ook al heel goed hoor!!!

ja schattig he Haha! ben stiekem wel trots op mijn mannetje haha Clown
Ik heb wel al gewerkt met longeerlijn en longeerzweep, gewoon om hem eraan te laten wennen dat zo'n zweep ook bestaat, maar we hebben met hem tot nu toe met de leadrope gewerkt. En daar reageert hij heel erg goed op. Ik kan het niet 123 uitleggen, maar je zet hem door middel van lichaamsbeweging in de stap, draf, galop en weer terug. Ik denk zelfs dat hij eerder reageert op m'n lichaamsbeweging dan op die zweep hahaha, daar wil hij alleen maar mee spelen Vork
We hebben hem trouwens geen bit in gedaan (alleen halster) omdat hij nog aan het wisselen is. Af en toe doe ik hem wel een bitje in om er alvast aan te laten wennen. Tot nu toe gaat alles nog op neusdruk, wat nóg steeds prima gaat Lachen