schuine beugelblokjes slecht?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

milo

schuine beugelblokjes slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 08:06

als ik mijn beugels op de normale maat heb zijn ze eigenlijk net iets te kort, doe ik ze langer, zijn ze net iets te lang.
en ik heb de neiging mijn tenen naar buiten te steken.

dus ik dacht: laat ik schuine beugelblokjes kopen.

alleen nu hoorde ik dat die dingen juist slecht zijn voor je zit, omdat je je hakken niet uitdrukt op die manier.

volgens mij klopt dit niet, maar ik dacht, ikvraag het toch maar even!!

wat denken jullie?

milo

Re: schuine beugelblokjes slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 09:58

niemand?

Laura123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 09:59

ja idd vraag ik me ook al af, wna tik heb juist laatst juist a symetrische beugels gekocht ( zijn best prijzig ) en toch zitten ze best fijn.. dus tja en ik denk dat schuine beugelblokjes ong hetzelfde effect hebben??

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 10:02

ik heb schuine beugelblokjes, en ik kan mn hakken prima uitdrukken hoor, nu rijd ik ook wel is op een ander paard met gewone beugelblokjes, ik merk wel dat het dan makkelijker gaat, maar schuine beugelblokjes kunnen volgens mij geen kwaad hoor. Ze helpen ook nog eens je tenen naar binnen te houden .
Ook daarvan merk ik dat je daar profijt van heb, want als ik op het andere paard rijd, houd ik mijn tenen automatisch naar binnen (terwijl dat eerst niet zo was)

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 11:51

Je hebt A-symetrisch: dat de beugel scheef hangt (van links naar rechts schuin)

maar je hebt ook schuine blokjes; dan druk je juist je hakken uit. Die zijn van voor naar achteren schuin..
Ik heb ook a-symetrische beugels en het bevalt me gewoon goed..

Laura123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 13:23

MaestroE schreef:
Je hebt A-symetrisch: dat de beugel scheef hangt (van links naar rechts schuin)

maar je hebt ook schuine blokjes; dan druk je juist je hakken uit. Die zijn van voor naar achteren schuin..
Ik heb ook a-symetrische beugels en het bevalt me gewoon goed..

ja dat zei ik toch al dat ik a symetrische beugels heb Knipoog

milo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 14:43

ik ga ze gewoon halen!!!

dank jullie:)

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 15:12

Schuine blokjes dienen ervoor om je beenligging te verbeteren. Doordat ze schuin aflopen leer je je tenen naar binnen te houden waar je beenligging weer beter van wordt. Er zijn mensen die beweren dat je dan niet meer zonder kunt, persoonlijk vind ik dit onzin en daarbij wanneer je niet meer zonder zou kunnen rij je toch lekker met die blokjes. Wat betreft het hakken uitduwen is helemaal onzin, met die blokjes kun je nog even goed je benen lang maken als met platte blokjes.

Wat me handiger lijkt voor jou probleem is met de gaatjes tang een gaatje erbij knippen Knipoog

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 22:54

Okkie1 schreef:
Wat me handiger lijkt voor jou probleem is met de gaatjes tang een gaatje erbij knippen Knipoog

Dit heb ik laatst ook gedaan omdat ik dus met hetzelfde probleem zat. Gaatje erbij te lang en betreffende gaatje eigelijk net te kort....
Heb er gewoon een gaatje tussen gemaakt en nu zit ik prima Haha!

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 23:02

Ik heb jarenlang met die dingen gereden.. vond het geweldig.. wel een beetje jammer dat ik een ernstige blessure aan allebij mn knieen en enkels heb gekregen door zn klein banketstaaf schuin blokje..

Hoe geweldig het ook rijdt, begin er niet aan want het is zoo slecht voor je enkels en knieen!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 08:21

M3isSi3j schreef:
Ik heb jarenlang met die dingen gereden.. vond het geweldig.. wel een beetje jammer dat ik een ernstige blessure aan allebij mn knieen en enkels heb gekregen door zn klein banketstaaf schuin blokje..

Hoe geweldig het ook rijdt, begin er niet aan want het is zoo slecht voor je enkels en knieen!

Vertel? Nooit van gehoord nl. Lachen

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 08:57

Ik rijd al jaaaren met schuine beugelblokjes en het bevalt mij prima! Ik heb daardoor nog nooit last van mijn knieën en enkels gehad. Ik vind inderdaad dat je daardoor een betere beenligging krijgt.

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 11:26

tamaraatjuh schreef:
M3isSi3j schreef:

Vertel? Nooit van gehoord nl. Lachen

bij mn enkel zijn de binnekant van mn banden helemaal uitgerekt en beschadigd doordat deze altijd alle klappen moeten opvangen want mn buitenbanden worden wel ondersteund.

Bij mn knieen is het ongeveer gelijk. JE knie is omringt met bezen, banden en spieren. Alle banden in mn hele lcihaam zijn slecht, is gewoon een aangeboren afwijking waar je geen last van hoeft te hebben. Ze zijn heel erg lang en stug van structeur en bij de minste belasting scheuren ze dus in. Om dit te voorkomen moeten de spieren en pezen die er om heen liggen de functie van je banden die dus eigelijk maar minimaal functioneren opvangen en dsu extra getraind zijn.

Doordat ik met schuine blokjes reed (lees al 8 jaar lang min 1,5 uur per dag!) waren de spieren rond om mn knie niet gelijk getraind. Je knieschijf loopt normaal gesproken door een soort groef in je knie, doordat de ene kant van mn knie beter bespierd was werd mn knieschijf die kant op getrokken en hij liep dus niet meer door die groef maar over de rand ervan. Dit veroorzaakte slijtage aan mn kraakbeenlaag onder mn knieschijf en overbelasting van menisces en kruisbanden doordat ik bij pijn anders ging lopen.

Zoiets was het Clown het is op voorbehoud.. want weet niet presies hoe het zit..

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 12:24

M3isSi3j schreef:
M3isSi3j schreef:

bij mn enkel zijn de binnekant van mn banden helemaal uitgerekt en beschadigd doordat deze altijd alle klappen moeten opvangen want mn buitenbanden worden wel ondersteund.

Bij mn knieen is het ongeveer gelijk. JE knie is omringt met bezen, banden en spieren. Alle banden in mn hele lcihaam zijn slecht, is gewoon een aangeboren afwijking waar je geen last van hoeft te hebben. Ze zijn heel erg lang en stug van structeur en bij de minste belasting scheuren ze dus in. Om dit te voorkomen moeten de spieren en pezen die er om heen liggen de functie van je banden die dus eigelijk maar minimaal functioneren opvangen en dsu extra getraind zijn.

Doordat ik met schuine blokjes reed (lees al 8 jaar lang min 1,5 uur per dag!) waren de spieren rond om mn knie niet gelijk getraind. Je knieschijf loopt normaal gesproken door een soort groef in je knie, doordat de ene kant van mn knie beter bespierd was werd mn knieschijf die kant op getrokken en hij liep dus niet meer door die groef maar over de rand ervan. Dit veroorzaakte slijtage aan mn kraakbeenlaag onder mn knieschijf en overbelasting van menisces en kruisbanden doordat ik bij pijn anders ging lopen.

Zoiets was het Clown het is op voorbehoud.. want weet niet presies hoe het zit..

klomp schreef:
he ik heb hetzelfde!! mijn knie is ook totaal versleten (onderkant knieschijf). heb nu dag in dag uit pijn!! maar ja ik mag pas als ik ongeveer 50 ben een nieuwe knie....helaas.

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:12

wow, kan het echt zo'n kwaad voor je enkels en knieen? dat wist ik helemaal niet!

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:28

er zijn wel mensen die het weten.. het staat verder nergens vermeld.. Toen ik mn zadel liet aanmeten is het mij wel verteld dat het schadelijk zou kunnen zijn maar toen dacht ik dat het wel mee zou vallen..

Vind dat ze het op de verpakkingen ed. erbij moeten vermelden..

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 14:02

Ik heb dat inderdaad ook gehoord, schuine beugelblokjes zijn slecht voor je enkelbanden. Ik ben er ook vanaf gestapt Lachen

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 14:04

ken iemand die ze heeft, daardoor liggen haar benen heel raar, ziet er niet uit Haha!

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 14:11

knolliepower schreef:
ken iemand die ze heeft, daardoor liggen haar benen heel raar, ziet er niet uit Haha!

Dat zegt dan waarschijnlijk meer over haar dan over die beugelblokjes Lachen

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 16:40

Ik ken het verhaal over de enkels, heb er zelf ook flink last van gehad.
Dit komt overigens ook omdat mijn enkelbanden van zichzelf al niet zo onwijs sterk zijn.

Wel weet ik dat ik lekkerder zit met gewone beugelblokjes! Knipoog

Loenz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 16:47

Ik vind juist met schijne beugelblokjes lekkerder rijden!

Ik heb ook absoluut geen last gehad toien ik reed met schuine beugelblokjes!

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 19:20

hm, ik pak voor ze zekerheid toch maar mooi rechte dan! maar a-symmetrische beugels zijn dan dus ook niet goed?

milo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 19:26

ik denk dat het er vanaf hangt hoe vaak je rijdt.
als je elke dag rijdt, zo'n 1.5 uur, lijkt het me inderdaad iets minder, als het klopt wat er gezegd wordt. (ik twijfel er niet aan hoor)

ik rijdt 3 keer per week ongeveer, ik denk dat het voor mij minder kwaad kan.

ik ga even kijken hoe het gaat, of het idd een oplossing is voor mijn lengte-probleem Knipoog
en mijn beenligging is heel goed, hoorde ik vandaag, maar ik vind mijn tenen gewoon niet netjes staan. dus dan is er toch ook stiekem iets mis met mijn beenligging, denk ik dan.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 22:28

ik heb ook zwakke enkels en kan juist met schuine blokjes beter rijden heb er ook nog nooit gehoord dat het schadelijk kan zijn ik denk dat het per mens verschillend is wat beter en fijner is

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 22:54

Ik krijg ook last van m'n enkels/knieën met die schuine krengen.
Die beweegbare Sprenger beugels vind ik wel heel fijn en die vergemakkelijken het uitdrukken van je hak ook, met springen heb ik met die beugels ook minder last dan met gewone.