In April hebben we het opnieuw geprobeerd. Ze vond het nog steeds best eng, maar het was duidelijk dat ze een stuk sterker was geworden. Omdat de merrie erg veel aan mij hangt hebben we ook de rollen omgekeerd. Me vader op het paard en ik in het midden van de bak zodat ze mij kan zien, om zo wat vertouwen te winnen in een nieuwe voor haar enge situatie. Dit ging eigenlijk vrij snel heel goed. Wel was ze nog wat gespannen, maar raakte niet meer in paniek. Rustig hebben we dit verder opgebouwd. We zijn nu ruim 2 maanden verder en om de dag wordt ze gereden. Ik kan bijna niet geloven hoe goed ze het allemaal doet. Ik hoef ook niet meer in de bak bij haar te staan. Ze loopt zo makkelijk door de bak en zet zelf het halsje erop. In stap draf en galop blijft ze nageven en loopt stukken heel mooi in balans, dat krijg je gewoon cadeau.
Dus met wat meer geduld is het toch nog heel goed uitgepakt. Wel blijven we het rustig aan doen. Ook doet ze het nog zo braaf we willen haar niet overvragen. Wat ze nu aanbied is al meer dan genoeg en ik heb alle tijd. Wel ga ik er binnenkort zelf weer op.
Hier Ulana onder het zadel.
Hier nog een filmpje, is wel heel kort
http://www.zippyvideos.com/164725429375165.html