Inèske heeft eindelijk eens fotokes

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Inèske

Inèske heeft eindelijk eens fotokes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 20:25

Hey

hier ben ik eens met een paar foto's van primus en pocorni. Let wel het zijn koetspaarden en ze zijn nog maar een jaartje onder het zadel. Ik heb het niet zelf gedaan. Ik rij er nu al mee sinds nieuwjaar. Ze zijn wel niet dressuurmatig opgeleerd. Als ze konder draven en galoperen onder het zadel was het goed genoeg. Nu sta ik al zover. Wat denken jullie?
Graag wat commentaar, maar hou het wat rustig. Want ik weet dat er nog veel werk aan de winkel is.
Nog 1 vraagje, denken jullie dat ik er wedstrijden mee zou kunnen rijden in de B? Of zijn ze nog niet genoeg gevordert?

Hou er ook rekening mee dat ik geen les volg, ik weet het dat ze te veel op hun voorhand rijden (dit krijg ik er niet uit ----> zo jammer ----> tips graag)

Genoeg gebabbelt nu
hier zijn de foto's

Afbeelding

Niet tegenwerken he jongen

Afbeelding

Dit moet ik hebben, wel ietske te diep, maar ik ben al blij dat hij aan teugel komt

Afbeelding

dat is beter, zo, dit was primus nu komt pocorni

Afbeelding

Pocorni is blind, en het heeft heel lang geduurt tegen dat hij mij vertrouwde. Hij begint mij te vertrouwen.

Afbeelding

Er was wel veel wind he, veel te veel!!!

Afbeelding

Zo dit waren ze!!!

tot de volgende topic

Rieta

Re: Inèske heeft eindelijk eens fotokes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 20:27

is die helemaal blind??
Denk wel dat jullie in de B kunne. Maar weet niet hoe die loopt zonder bijzet teugel.....Ziet er verder wel netjes uit

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 20:30

bijzetteugel? het is maar een martingaal hoor Tong uitsteken
mooie paarden!

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 20:35

Mooie paardjes hoor! En wat bijzonder dat Pocorni blind is. De mijne is ook blind en heeft ook voor de kar gelopen, ik rij hem zelf alleen onder t zadel.

t Enige waar ik t aan merk, is dat hij weleens moeite heeft om echt op 1 lijn te blijven lopen. Heeft pocorni dat ook? je ziet het er niet aan af op de foto's hoor! Pling

Inèske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 20:39

Ik heb zaterdag voor het eerst eens zonder martignaal gereden, en het is goed uitgevallen. Ik ga in het vervolg zonder rijden. Primusje heeft ondertussen ook een ander hoofdstel die hem beter ligt.

Iemand tips voor die voorhand weg te werken??? En commentaar a.u.b. want ik weet dat ik niet heel goed rijd, mijn houding, en de houding van de paarden. Zeg maar hoor, ik kan er tegen.

Bedankt voor de complimentjes!!!

Hij heeft daar inderdaad moeite mee. Een rechte lijn is heel moeilijk, ik moet vooral werken met mijn benen om hem recht te krijgen. En het verschieten is ook al veel vermindert.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 20:52

ik denk dat je de teugels wel wat korter mag nemen, je steekt bijna met je ellebogen achter je rug uit en dan handen ietsje pietsje hoger (je zit nu bij de schoft maat je handen moeten daar net iets boven) en je handen niet vastzetten, als ik dat goed heb gezien hoor op de foto's
Haha! echt heel netjes verder, t zijn maar kleine dingen, je basis is echt wel goed! En ook ik vind het erg knap dat je op een blind paard rijdt en dat die je zo vertrouwd!

Inèske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 19:04

bedankt ik zal erop letten,

zo heel vertrouwen doet hij me nog niet, maar het komt.

Iemand nog tips voor mij???

Haha!

Inèske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 19:16

hier heb ik nog enkele fotokes gevonden van een paar maanden geleden,

Afbeelding

dit is pocorni toen hij me nog niet helemaal vertrouwde, en toen reed ik nog met de rekker, want zonder de rekker liep hij met zijn hoofd in de lucht.

Afbeelding

En dit is primus een paar maanden geleden, toen was het nog een vechtertje tijdens het rijden.

Zo dit waren ze nu zie wat evolutie.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 19:50

ach het ziet er niet zo heel slecht uit hoor!! beetje optimistisch zijn.. om een paard meer op de achterhand te krijgen kun je overgangen rijden (veel) dus bijv. 4 passen draf-4 passen stap-4 passen draf, een keer naar het halthouden e.d. en om je paard goed soepel te maken kun je veel slangevoltes en gewone voltes rijden.

Inèske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 19:55

Bedankt, kzal het eens uitproberen.