Sorry, ik las in je profiel dat het een merrie is...
Ik heb ook een töltende mérens gereden, maar dit was een vijfganger. Zijn naam was Felix en hij stond op het Lamoen. Ik gign daar op kamp en kreeg Felix als rijpaard, tijdens de galop lagen we wat achterop en toen ik aandreef veranderde er iets in zijn beweging en hobbelde ik van links naar rechts. Het was telgang, nog geen goede, maar hij had de aanleg er zeker voor. Tölten kon hij ook, het was niet getraind, want niemand daar had er ervaring mee. Als hij het deed werd er gezegddat hij lui was en dat je door moest drijven. Het lutke mij het in het bos op te bouwen, door ff wat achter te blijven, en dan wilde hij graag naar de groep. Flink achterover zitten (gaat heel moeilijk in een niet ijslands zadel) proberen oprichting te krijgen, bekken kantelen en de stap proberen te versnellen. Steeds corrigeren met stem als hij naar draf valt. Korte stukjes. Geen bochten in het begin. Aan het einde van de week heb ik nog in de show een rondje tölt laten zien. Heb een foto als bewijs. Veel succes ermee!