Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Kitty schreef:Ik weet niet wat je allemaal geprobeerd hebt, maar kan natuurlijk altijd wat ideeën aangeven.
Balken galopperen zorgt ervoor dat het paard niet grotere sprongen kan maken dan dat de balken liggen. Als je een helper erbij hebt, kan deze de balken na een paar keer erover gegaloppeerd te hebben een beetje dichter bij elkaar plaatsen.
Ik ben niet zo'n held met het galopperen over balken als een paard nog niet lekker de balans in galop gevonden heeft.
Korte stukjes galopperen waarbij je de nadruk legt op goed aangalopperen zal je waarschijnlijk al wel gedaan hebben.
Heb ik eerlijk gezegd nog niet zoveel gedaan, raar eigenlijk want met mijn eigen paard doe ik niet anders, maar dat ga ik zeker proberen.
Tempowisselingen om de galopsprong beter te krijgen. Iets langzamer lukt niet, iets sneller wel? Dus vanuit die iets te harde galop een paar sprongen nog meer naar voren en dan weer terug naar die iets te harde galop. Hierdoor leert hij in de galop wat meer op de achterhand terug te komen, ook al gaat het wat harder dan gepland. Wanneer dit lukt, zal hij zich (hopelijk) ook makkelijker nog wat meer laten verzamelen.
Dit heb ik wel geprobeerd maar dat werkt helaas niet. Er is in de rechtergalop 1 versnelling en harder lukt dan ook niet.
Apple schreef:Hoe gaat het als je met haar naar buiten gaat?
Gewoon buiten rijden en rechte stukken galopperen in de rechtergalop.
Kan een balansprobleem zijn en als ze buiten goed kan galopperen rechts dan komt het in de bak ook wel goed.
Ze heeft van de week haar eerste buitenrit gedaan en sinds mijn aanvaring met een boom buiten ben ik nogal voorzichtig met de galop in het begin. Wel merk ik dat ze in de bak een stuk meer moeite heeft met het rechte stuk dan met een volte.
droefje schreef:de normale galop gaat wel zei je, dus een mooie ruime pas, maar als jij hem terug rijd voor een langzamere galop, dan moet hij meer met zijnj bekken kantelen en meer op het achterbeen komen, dus zakt meer van achteren en komt van voren iets omhoog.
Katja schreef:droefje schreef:de normale galop gaat wel zei je, dus een mooie ruime pas, maar als jij hem terug rijd voor een langzamere galop, dan moet hij meer met zijnj bekken kantelen en meer op het achterbeen komen, dus zakt meer van achteren en komt van voren iets omhoog.
Als een normale galop ging had ik geen klachten gehad. Het is echt een racegalop waar we over praten.
Plat de bocht door en na de galop kan ik de bak gelijk slepen.
, maar ik ga helemaal mee met