Beugels te kort? (foto's)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gamier

Beugels te kort? (foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 21:37

Vandaag heeft mij bijrijdster uitgeprobeerd of Gamier ook kan springen. (zelf ben ik niet zo held Knipoog ) En ik moet toegeven voor de eerste keer ging het niet echt slecht.

Ik heb de foto's ook bij ITP gezet en hier kreeg ik de volgende tip:

Citaat:
hAHAHA leuke foto's hoor! Ziet er leuk uit, alleen iets langere beugels misschien volgende keer.

Ik had eigenlijk het idee dat ze iets te lang zat. Of zie ik het helemaal verkeerd?

Afbeelding

Beetje vroeg afgezet maar hij ging er overheen zonder een balkje te raken Haha!

Afbeelding

Graag jullie reactie. Vergeet niet dat het de eerste keer was en dat we moesten improviseren met stoelen en balken Clown

rowo

Re: Beugels te kort? (foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 21:41

voor het springen idd een beetje lang ja.. maar ja, ze springt dan ook met een dressuurzadel of zie ik het dat nou verkeerd? dan kunne de beugels wel korter maar steken je knieen voor het zadel uit....

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 21:41

Langere beugels? volgens mij kan je zelfs een gaatje korter. met springen zit je min 2 gaatjes korter, dan met de dressuur. Knipoog

succes

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 21:46

ehmm sorry, te kort zei je??? nou nee Tong uitsteken ik zou ze eerder korter maken met zo'n jump die je paard maakt, dan maakt het niet echt uit of je knieen voor het zadel uitsteken lijkt me.. voor de dressuur zouden ze eventueel langer mogen, maar je moet gewoon rijden zoals jij het lekkerste vind!

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 21:48

rowo schreef:
voor het springen idd een beetje lang ja.. maar ja, ze springt dan ook met een dressuurzadel of zie ik het dat nou verkeerd? dan kunne de beugels wel korter maar steken je knieen voor het zadel uit....

Heb je goed gezien....Het is een dressuur zadel. Gamier had eerst een VZ zadel maar deze belemmerde heb in zijn schouder beweging.

Ik ben toen over gestapt op een dressuurzadel aangezien ik zelf alleen dressuur rij (zoals ik al zei ik ben niet zo held Haha! )

Ik zelf had ook al het idee dat deze "tip" niet de juiste was. Dus ik dacht ik vraag het de expers Knipoog

Gamier is nu een jaar bij ons en ik ondek elke dag "verborgen talenten"

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 21:50

BrittKitt schreef:
ehmm sorry, te kort zei je??? nou nee Tong uitsteken ik zou ze eerder korter maken met zo'n jump die je paard maakt, dan maakt het niet echt uit of je knieen voor het zadel uitsteken lijkt me.. voor de dressuur zouden ze eventueel langer mogen, maar je moet gewoon rijden zoals jij het lekkerste vind!

Mijn bijrijdster (de gene op de foto) rijdt in vergelijking met mij altijd wat korter. Ik zelf rij ook nog te kort (zou 1 gaatje langer kunnen) volgens de kenners maar dan heb ik nog moeite om mijn benen stil te houden.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 22:01

daar wen je aan, dat benen stil houden is alleen de eerste paar keer Ja ik reed ook altijd heel kort maar toen heb ik ze toch langer gemaakt (waarom weet ik niet Tong uitsteken waarschijnlijk omdat ik zen og steeds dezelfde maat had toen ik nog kleiner was en ze dus wel heel kort werden Schijnheilig ) en je went er gewoon echt aan Ja

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 22:06

BrittKitt schreef:
daar wen je aan, dat benen stil houden is alleen de eerste paar keer Ja ik reed ook altijd heel kort maar toen heb ik ze toch langer gemaakt (waarom weet ik niet Tong uitsteken waarschijnlijk omdat ik zen og steeds dezelfde maat had toen ik nog kleiner was en ze dus wel heel kort werden Schijnheilig ) en je went er gewoon echt aan Ja

Dat zegt iedereen tegen mij.... oefenen oefenen en nog eens oefenen.... ooit kom ik er wel Knipoog

Maar binnenkort moet ik ook aan het springen geloven... Ik heb nu gezien dat hij heel braaf is en dat hij het waanzinnig vind dus ik doe maar wat een goed baasje moet doen....... het paardje zijn zin geven Haha!

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 10:09

Ik heb altijd geleerd dat bij springmaat je beugels op de hoogte van dat knobbeltje op je enkel moeten hangen als je je voeten uit de beugels doet en laat hangen. Dressuur maat is dan op de hoogte van je hiel..

vaak scheeld het 2 gaatjes maar dat ligt er maar net aan hoe lang je ben.. bij mij schelen het er 3 en bij een vriendin vna 1.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 10:48

Beugels mogen een heel stuk korter.
Springen met een dressuurzadel is lastig omdat je moeilijker uit het zadel komt en dus niet fijn mee kunt gaan met de beweging.

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 13:28

Ik vind dat de beugels wel een heel stuk te lang hoor.
Je mag ze echt nog wel 2 of 3 gaatjes korter doen. Scheve mond
Ookal is het een dressuurzadel, gewoon de beugels korter doen.
Wat belachelijk trouwens, die opmerking dat ze wel wat langer mogen. Voor dressuur rijden mag het wel 1 gaatje langer, maar niet met springen hoor!

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 13:50

ja, was het misschien sarcastisch bedoeld ofzo? want als je ze langer doet, dan kun je echt niet meer uit het zadel komen! paard springt trouwens erg mooi! en succes als jij gaat springen!

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 15:46

vraag me af wie nou zo''n opmerking plaatst?
een gaatje korter zou ik zeggen Lachen

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 15:56

merel90 schreef:
ja, was het misschien sarcastisch bedoeld ofzo? want als je ze langer doet, dan kun je echt niet meer uit het zadel komen! paard springt trouwens erg mooi! en succes als jij gaat springen!

Ik denk niet dat het sarcastisch bedoeld was misschien bedoelde ze de teugels ???

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 15:58

mariz schreef:
vraag me af wie nou zo''n opmerking plaatst?
een gaatje korter zou ik zeggen Lachen

Ik heb bij de quote de naam met opzet weg gelaten want het was niet mijn bedoeling om haar in een kwaad daglicht te stellen.

Ik ging zelf wel twijfelen door haar opmerking vandaar de vraag...

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 17:55

mischien bedoelde ze ook niet de beugels, of bedoelde ze korter, en heeft ze het gewoon wat verkeerd neer gezet. het was ook geen aanval hoor Lachen

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 18:33

mariz schreef:
mischien bedoelde ze ook niet de beugels, of bedoelde ze korter, en heeft ze het gewoon wat verkeerd neer gezet. het was ook geen aanval hoor Lachen

Zeker ook niet als aanval opgevat alleen ging ik er door twijfelen Bloos

lieferdje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 20:08

ik wou net zegge Tong uitsteken paar gaatjes korter als ik zo gaat springe komt me instructrice persoonlijk me beugels korter doen:P haha maar ziet er wel mooi uit voor de rest

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 17:23

ja, kan inderdaad ook gewoon een typfout zijn

Ramoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 19:07

opzich is het niet te kort, en niet te lang. Het is net wat je zelf fijn vind, alleen met springen heb je kans dat je je paard belemmert met te lange beugels. Verder springt ie egt supperleuk =D

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 08:26

Zitten zeker niet te kort hoor Lachen

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 08:32

Nee eerder te lang dan te kort

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 08:34

We gaan vandaag eens kijken of het springtalent van zondag geen vergissing van Gamier was.

En de beugels gaan nu een gaatje korter. Misschien ga ik zelf ook wel een sprongentje wagen (al acht ik de kans klein Lachen)