primeur! Ultimate Dancer @work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Temeraire

primeur! Ultimate Dancer @work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 19:25

Hoi,
Nou, hier zijn al de eerste rijfoto's met Dancer! ik heb hem sinds afgelopen dinsdag, op de foto's zat ik er voor de 2e keer op Knipoog houdt daar even rekening mee met commentaar geven Lachen
Dancer is een ruin van 4 jaar. Hij is erg braaf, soms net wat te langzaam, maar het moet ook nog wennen. Zowel voor hem als voor mij. Ik had namelijk eerst een slanke pony van 1.43, en nu hem van 1.67 Knipoog

Eerst heb ik aan de lange teugel ingestapt, maar daar heb ik geen foto's van. Hier heb ik de teugels op maat:
Afbeelding

hier nog een keer stap, ik moet naar voren kijken! Gestoord
Afbeelding

en draven, mooi paardje Lovers
Afbeelding

Hier ging 'ie net uit galop, dat vind hij nog wat moeilijk, maar check dat voorbeentje! Haha!
Afbeelding

galop op de volte, nogal wazig, maar ik vond hem wel cool. Al die beentjes Tong uitsteken
Afbeelding

en uitstappen... braaf paard!
Afbeelding

Dit was het. En, wat vinden jullie? Tips zijn welkom! Kan iemand mij nog wat trucjes vertellen om te zorgen dat ik niet naar beneden kijk?
Bedankt voor het kijken en reageren in mijn topic!

Miko

Re: primeur! Ultimate Dancer @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 19:47

Leuk paard, jullie gaan vast nog heel veel plezier hebben samen! Als je zo door gaat met rijden krijgt ie wat spiertjes erbij en ziet ie er helemaal goed uit Lachen. Wat me wel opvalt, met name op de eerste twee foto's, is dat je paard wat diep loopt. Lekker actief houden dus Lachen!

Veel plezier samen verder. Wil je ook met hem gaan starten te zijner tijd?

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 20:44

Bedankt! Ik zal er op letten! Ik vond zelf ook dat hij wel wat meer door mocht stappen Lachen
O ja, voor iedereen: graag niet de foto's ergens anders voor gebruiken!

edit: oeps bijna vergeten, ik ga wel wedstrijden rijden denk ik, hangt nog van school af.

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 21:51

hej hej

super mooie combi...

kwijl kwijl...

je rijdt in de binnenbak in de rijhal van Franeker of niet soms?

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 22:14

Leuk paard, ziet er goed uit hoor!
Je moet ook nog niet te streng zijn voor jezelf, je hebt hem net! Knipoog Dat actieve komt wel!

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 22:16

Hey dat ziet er leuk uit! Jullie passen goed bij elkaar!
Veel plezier samen!

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 08:07

Indd leuke combi.. Alleen vergeet niet dat het nog een jong paard is dus doe maar lekker rustig aan.. Vind hem erg mooi

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 19:16

Bedankt voor de leuke reacties Lachen Het is waar, soms ben ik wel eens te streng voor mezelf, maar niet voor mijn paard! Tong uitsteken
Ik houd er goed rekening mee dat hij jong is. Ik ben van plan de komende tijden nog gewoon een keer of vier in de week een halfuurtje te rijden Lachen en voor de rest elke dag in de wei, en een beetje spelen.
Gister was hij erg braaf, wat voorwaartser, en toen mocht hij na een dikke 20 minuten al uitstappen. Het gaat tot nu toe nog echt voorbeeldig, alleen in de stap is hij wat langzaam. Iemand nog een tip om hem meer door te laten stappen? Hij luistert op dat moment namelijk niet echt naar het been, maar ik wil liever nog niet te streng doorkomen met mijn been. En zodra ik wat dringender been geef, gaat 'ie al in draf. Of zal ik hem gewoon nog een beetje laten, omdat hij nog moet wennen?

@XlucienneX, ja, dat is inderdaad de rijhal in Franeker Lachen ken je die? Kom jij daar ook wel eens? (Ken ik jou misschien? Haha!)
Laatst bijgewerkt door Temeraire op 06-06-05 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 19:32

Het enige wat eigenlijk helpt is iemand langs de kant zetten die de hele tijd schreeuwt: 'naar voren kijken'.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 19:33

Iik vind het er goed uitzien hoor!!
Ik rijd ook op een pony, en als ik dan op het paardje van mijn moeder ga rijden, vind ik dat ook altijd effe wennen, je moet er inderdaad even aan wennen, maar het ziet er goed uit!!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 20:39

Mooi paard zeg!@ Staat leuk dat setje Haha!
Niet te kritisch zijn, het ziet er netjes uit hoor, gewoon ff wennen aan elkaar!!

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 21:17

mooi paard, Marja zei al dat hij mooi was Haha! Lovers
Leuke foto's! ziet er goed uit, vind jullie een leuke combi OK dan!

Succes & heel veel plezier er nog mee verder Haha! Knipoog

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 11:06

[quote="
@XlucienneX, ja, dat is inderdaad de rijhal in Franeker Lachen ken je die? Kom jij daar ook wel eens? (Ken ik jou misschien? Haha!)[/quote]

hej hej

ik kom er heel vaak voor wedstrijden en denk er over na om lid te worden van de club in franeker. jullie hebben een mooie rijhal.

waar heb je je paard staan? in de buurt van Franeker?
die van mij staat in Kie ( kiesterzijl ) bij tineke hoekstra is vlak bij franeker..

doei doei

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 20:49

Die van mij staat bij de club, bij jacob. Weet je, we gaan nogal off topic Haha! ik pb wel even.

verder bedankt voor de leuke reacties Lachen
het gaat steeds beter en hij loopt al weer lekker door. Echt een super paard!!

_isaatje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 20:59

ten eerste leuk paard! en ik vind dat je het al erg goed doet aangezien je hem pas zo'n korte tijd heb.

Over dat sloom stappen en nog niet echt luisteren naar je been, dat moet je eigenlijk echt trainen. Ik ken het en het is erg vermoeiend, ik heb een pony van 5 (net 5) en die was een half jaar geleden ook nog erg sloom en alleen maar door veel trainen, coditie opbouwen en hem kuit blijven geven hielp het. Maar aangezien die van jou al wel in draf wil, denk ik dat het wel gaat lukken! Haha!

En over het naar beneden kijken, concentreer je op een punt aan de overkant in de bak en blijf daar naar kijken tot je er bent en dan zoek je weer een nieuw punt op. Ook in de wendingen goed kijken waar je naar toe wil..

Succes dr mee! Het gaat je wel lukken denk ik.. Vork

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 21:53

Mooi paard! Wat misschien wil helpen is je cap iets naar voren zetten zodat als je naar beneden kijkt, helemaal niets ziet. Dat doe ik tenminste altijd en het werkt bij mij wel!!!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 22:02

leuk paard! altijd leuk, een nieuw paard dus dat moet even grondig bekeken worden. Wees gerust, de lol is er snel af van zo'n eewig dezelfde manenkam;)