shet mogli @ zijn allereerste wedstrijdje :D

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loveramona

shet mogli @ zijn allereerste wedstrijdje :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 18:13

vandaag het allereerste wedstrijdje gereden op mogli bij stal wim van der vlist Haha!

het proefje (b) ging niet zo goed Tong uitsteken had maar 148 punten. het was ook geen officiele wedstrijd met punten.

hier de foto's:
Afbeelding
mogli ingevlochten in de tuin
Afbeelding
poseren
Afbeelding
moglis mooie koppie Haha!
Afbeelding
mooi staart Bloos
Afbeelding
close-upje van de staart
Afbeelding
mooie koppie Haha!
Afbeelding
tijdens de proef Haha!
Afbeelding
stappeeeee
Afbeelding
drafje
Afbeelding
stap
Afbeelding
lief Haha! Haha!
Afbeelding
drafje
Afbeelding
galop (? weet niet zeker)
Afbeelding
drafjeee
Afbeelding
van dichtbij
Afbeelding
inzet volte
Afbeelding
oeee mooie foto Haha! (vind ik zelf)
Afbeelding
achterkant
Afbeelding
stap of draf
Afbeelding
eind van het proefje
Afbeelding
halthouden + groeten
Afbeelding
rijbaan verlaten
Afbeelding
ff slapen
Afbeelding
mogli hoofdje Haha!
Afbeelding
volgens mij heet dit paard eagle ??
Afbeelding
gras eten Koe Vork
Afbeelding
eten
Afbeelding
iedereen weg gaan, mijn gras Stoom uit je oren
Afbeelding
volgens mij was dit de fries
Afbeelding
o'ryan
Afbeelding
o'ryan
Afbeelding
weer o'ryan
Afbeelding
nog een x
Afbeelding
sesums hoofdje
Afbeelding
rebel Haha!
Afbeelding
weer
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
dees vind ik mooi Haha!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

over mij en mogli (kritiek):

- geen pianohandjes Knipoog
- hakken uitdrukken
- te groot maar niet te zwaar
- het bitje is omdat ik een gebroken sleutelbeen heb en hem zo makkelijker houd
- mijn kleren heb geen wedstrijdkleren, dus gewoon witte broek en jasje Tong uitsteken

en vinden jullie het mooie foto's Knipoog
Laatst bijgewerkt door loveramona op 05-06-05 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

vanRijnwoude

Re: allereerste wedstrijdje op mogli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 18:16

Bitje is wel een tuigbit.... niet om mee te rijden..
Kan je er beter iets anders aanhangen... Haha!

Rieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 18:23

jeetje wat een groot shabrak whaahha Haha! leuke foto's. Mooi ingevlochten trouwens

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 18:23

hoi hoi

leuke shet ~~
ik heb zelf ook al zo liefiejj
ik ga er vrijdag wedstrijden mee rijden !!
hoe groot en zwaar ben jij ??
en wat is de stokmaat van de shet ??

nog heel veel succes

Gr, janise

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 18:32

k vind je nog altijd veel te groot voor je pony... ben wel blij dat op deze foto's geen geschop en getrek te zien is...
en met dit bit mag je geen wedstrijden rijden...

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 18:32

heey meid ziet er goed uit, wel een beetje lang maarja haha, ik zit soms ook wel eens heel even op mijn verzorgshetje en shetjes zijn flink gebouwd Haha! maare hoeveelste ben je geworden?? Haha! Haha! Haha!

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 18:34

iSaBeLL schreef:
hoi hoi

leuke shet ~~
ik heb zelf ook al zo liefiejj
ik ga er vrijdag wedstrijden mee rijden !!
hoe groot en zwaar ben jij ??
en wat is de stokmaat van de shet ??

nog heel veel succes

Gr, janise

ik ben 1.72m en ik weeg ong 50 mogli is ong. rond de 1.10m Knipoog

Rieta schreef:
jeetje wat een groot shabrak whaahha leuke foto's. Mooi ingevlochten trouwens

whaha ja Tong uitsteken had ik van mijn zus geleend (die legt hem altijd op een fries Tong uitsteken) en dat invlechten had mijn zus ook gedaan, kan ik niet Tong uitsteken
tartaarsaus schreef:
Bitje is wel een tuigbit.... niet om mee te rijden..
Kan je er beter iets anders aanhangen...

ja, weet ik. maar de dag ervoor had ik op hem gereden met normaal bit en daar rende hij zo weg, en ik kan niet echt trekken, als er druk op mijn arm bij mijn schouder komt doet het pijn vanwege mijn gebroken sleutelbeen. en dit vond ik zelf wat veiliger voor als die gek zou gaan doen ofzo. maar ik rijd normaal wel altijd met een normaal bitje Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 18:37

hihi zoek de pony onder dat dekje Tong uitsteken, succes met je sleutelbeen meid!

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 18:40

Quidou schreef:
k vind je nog altijd veel te groot voor je pony... ben wel blij dat op deze foto's geen geschop en getrek te zien is...

ja ik ben veel te groot, maar niet te zwaar (hier liever ook geen gezeur meer over)

ik zou wel een klein meisje willen zoeken die erop zou kunnen rijden, maar hij is nou gewoon geen kinderpony (aanvallen) hij heeft iemand nodig die streng is enzo, en als je klein bent en je ziet zo'n ding op je afsteigeren is dat wel eng

met dat bit mag je eigenlijk geen wedstrijden rijden maar hier mocht het gewoon, geen officiele wedstrijd (gewoon onderling was het)

en met dat getrek en geschop (ga ik weer) dat ben ik niet, dan is het niet goed, ik weet het maar nu is dat over dus ook daar geen gezeur meer over
Welshcobfan schreef:
hihi zoek de pony onder dat dekje , succes met je sleutelbeen meid!

haha ja kan je wel zeggen :p
en dankjewel Haha!
ChingYi schreef:
heey meid ziet er goed uit, wel een beetje lang maarja haha, ik zit soms ook wel eens heel even op mijn verzorgshetje en shetjes zijn flink gebouwd maare hoeveelste ben je geworden??

uuhhh weet ik niet hoeveelste, de eerste 4 kregen een beker en de rest mocht protocol ophalen en lintje (geen rozet)

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 18:58

loveramona schreef:

uuhhh weet ik niet hoeveelste, de eerste 4 kregen een beker en de rest mocht protocol ophalen en lintje (geen rozet)

haha ok ga je nog meer wedstrijden rijden met Mogli? Haha!

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 18:59

Quidou schreef:

Ben het hier helemaal mee eens!

apk

Re: shet mogli @ zijn allereerste wedstrijdje :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 19:11

Ik vind het er eerlijk gezegd niet zo mooi uit zien, zo lang op zo'n klein ponytje. Maar zoals je zelf zegt, ben je niet te zwaar. Het is wel een hele leuke pony om te zien!

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 19:11

Je zegt dat je te groot bent maar niet te zwaar, hier ben ik het voor de helft mee eens, je bent wel te lang idd. Maar ik vind je ook te zwaar ! Het ziet is niet echt leuk uit, en als je nou gewoon lekker even 15min, erop zou hobbelen hoor je van mij geen commentaar. Maar hoe jij met je pony omgaat (zie ook vorige topics), vind ik het absoluut niet leuk voor de pony, en ik denk ook niet dat je pony er plezier in heeft. Ga er toch lekker mee wandelen en lekker poesten enz. ik denk dat Mogli dat ook veel leuker zou vinden Lachen.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 19:17

Leuk ponytje, maar ik vind het echt geen gezicht als jij erop zit. Sorry. Ik denk ook dat het voor je pony beter is als jij er niet op rijdt en zeker niet met een tuigbit. Maar goed, de foto's zijn leuk.

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 19:25

nou sorry hoor, ik kan er niks aan doen dat ik zo lang ben, ik ben niet te zwaar

maar dit is het enige wedstrijdje dat mogli zou lopen denk ik, ik ben te groot en hij kan waarschijnlijk niet met de trailer

ik ben alleen naar dit wedstrijdje gegeaan omdat het in het dorp was, 10 minuutjes van mogli

lekker aardige reacties zeg over het rijden

en de vorige topics kunnen heus wel met rust gelaten worden hoor :S
is beetje onaardig om telkens weer daarovr te beginnen want dit is een ander topic

ook zoals ik al zei ik moet wel ook op mogli blijven rijden want andere mensen is hij de baas (heel gevaarlijk is hij)

en hij kijkt inderdaad niet zo gezellig op de foto's
- lijkt mij omdat hij als enige pony staat, is bij tientallen shetjes opgegroeid en staat nu alleen, is hij het enige paardje in de bak en de rest daar en hij mocht er niet heen
- hij was een beetje slaperig

ik vind het van sommige echt gewoon beetje l u ll ig dat ze telkens over het andere topic praten en dat ik te groot ben

WEET IK ALLANG

maar voor de mensen die normale reacties plaatsen bedankt Haha!

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 19:26

suziej schreef:
Je zegt dat je te groot bent maar niet te zwaar, hier ben ik het voor de helft mee eens, je bent wel te lang idd. Maar ik vind je ook te zwaar ! Het ziet is niet echt leuk uit, en als je nou gewoon lekker even 15min, erop zou hobbelen hoor je van mij geen commentaar. Maar hoe jij met je pony omgaat (zie ook vorige topics), vind ik het absoluut niet leuk voor de pony, en ik denk ook niet dat je pony er plezier in heeft. Ga er toch lekker mee wandelen en lekker poesten enz. ik denk dat Mogli dat ook veel leuker zou vinden Lachen.

Helemaal mee eens..

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 19:27

Quidou schreef:

mee eens... verder vind k t wel n mooie pony Lachen

zavander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 19:29

hey lache charlotte leuke foto van mijn van rebel wil je naar mijn e mail sturen dank je xxxxxxx

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 19:31

suziej schreef:

ik denk dat ik zelf wel heel goed kan bepalen wat wel en niet kan (ik verzorg hem nog maar 6 jaar + 2 jaar vooridat ik ging verzorgen meeging met vriendin)

ik wandel al met hem, longeren, vrijheidsdressuur proberen en voor de kar, en rijden

met het rijden heeft hij het altijd reuze naar zijn zin, een pony die het niet leuk vind laat dat wel merken ook en als je langskomt zou die ook niet naar je hinniken en naar je toe rennen :S

en als ik te zwaar zou zijn, zou mogli onderhand in die 6 jaar wel een doorgezakte rug hebben (ook al is het maar een klein beetje) EN DAT HEEFT HIJ NIET + hij struikelt nooit enzo

en ik heb alleen dit wedstrijdje gedaan omdat dit waarschijnlijk het enige wedstrijdje is wat ik met hem zou rijden

pfff...en dan komen deze reacties weer weereens de betweter

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 19:35

suziej schreef:

Amen!

en, die shabrak, sorry hoor, maar als je zo op een wedstrijd durft te verschijnen....
maarja, na jou andere topics verbaast mij niets meer

En je noemt mensen die je tips willen geven betweters?!
waarom plaats je foto's als je geen commentaar wil of tips, wil je dat we jou HIEROM wat je hierboven en in eerdere topics de hemel inprijzen?!
bah, zo jammer he, dat je mensen tips geeft en hoopt dat ze er iets mee doen, maar net op dezelfde tour weer doorgaan,
maar vooral doen hoor, tis jou paardje wat je verziekt op den duur....

Misselijk

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 19:38

Ilkkah schreef:
suziej schreef:

Amen!

en, die shabrak, sorry hoor, maar als je zo op een wedstrijd durft te verschijnen....

waarom plaats je foto's als je geen commentaar wil of tips, wil je dat we jou HIEROM wat je hierboven en in eerdere topics de hemel inprijzen?!
bah, zo jammer he, dat je mensen tips geeft en hoopt dat ze er iets mee doen, maar net op dezelfde tour weer doorgaan,

Misselijk

heel erg mee eens!!

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 19:39

Ilkkah schreef:
suziej schreef:

Amen!

Misselijk

sorry hoor maar wat is aan dit topic nou verkeerd, ik sch0p niet, trek niet. oke chabrak is te groot maar een proef duurt 5 minuten + onofficiel dus kan ik wel even een groot dekje lenen, het doet geen pijn bij hem ofzo

ennuh ik noem dit geen tips, zoals ik al paar keer heb gezegt dit ishet enige wedstrijdje ooit met mogli

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 19:41

je bent wel lang maar zo te zien vind je pony het leuk. voor het oog geen goede combi maar ik denk voor de rest wel.

waarom je een stang gebruikt begrijp ik niet, zeker niet op de manier waarop je hem gebruikt.
je teugels zitten door de bril waardoor je geen hefboomwerking hebt. dat is dus de hele logica achter een stang. met een trens heb je 10 x zoveel te vertellen dan met deze stang. een stang prikt in het gehemelte als je een flinke ophouding maakt en daar reageert je pony op. met deze stang heb je vrij weinig te vertellen.
op deze manier moet je bij een stang dus veel meer 'kracht' zetten dan bij een trens.

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 19:42

Ga schaken of zo...

Suziej neemt me de woorden uit de mond Knipoog

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 19:47

Ik vind dit al wel een enorme verbetering in vergelijking met je vorige topics. Ik weet niet hoe vaak in de week je rijdt, maar voor een paar keer (1-2 keer) kan het best hoor. Je bent wel te lang, en je zit ook net op het randje met het gewicht. Mogli is niet supergroot, dus 50 is wel echt het maximale.

Bit is idd niet zo geschikt om mee te rijden. En je dressuurt er wel netjes op hoor. Ik denk niet dat je er nog mee springt?

Enne, volgende keer iets kleiner dekje Knipoog