In alle vroegte (8uur) begonnen we met paarden wassen en vlechten. Rond een uur of half 11 opgezadeld en klaar om erop te gaan

'Mijn' paard zag de bui al hangen (zie haar eng kijken)

Hoofdstel in gedaan en hop erop om los te rijden (zat er op allebei de foto's net op):
2

3

Losrijden ging lekker. Paard heeft vaak een vreemde tik met haar hoofd, maar die had ze nu helemaal niet. Paard was ook lekker op twee teugels te rijden. Ze was al wat gestresst, maar het viel me nog reuze mee. Galopje met het losrijden ging (voor mijn doen
) ook gewoon goed. Dus met goede moed naar de binnenbak voor de echte proef!Paard was daar meteen een stuk minder rustig. Hoofd ging weer alle kanten uit. Paard draafde langzaam en als ik dan harder wilde gaan ging ze nog meer met haar hoofd schudden en dribbelen enzo, dus ik heb de proef in een sloom drafje gereden

Foto's van de proef zijn eigenlijk niet echt gelukt, maar ik zet ze er toch bij:
Net tussen twee figuren in (tussen de S en het afwenden bij A in):
4

In de linkergalop (zie mij scheefhangen
) Ik ben hier bezig met inzetten van de grote volte A-X-A Ik kreeg hier een 6 voor.5

Dit moest middengalop zijn op de lange zijde, maar dat heb ik maar niet gedaan, omdat ik het paard al hard genoeg vond gaan, kreeg dan ook een 5

6

Dit moest een rechtergalop zijn.
Paard is altijd moeilijker met de rechtergalop, dus ik wilde tussen H en B bij het handveranderen al stelling naar rechts doen, maar inplaats van stelling aan te nemen, sprong paardje meteen in (de verkeerde) galop aan. Ik had een 4 voor het aanspringen. 
7

K-B van hand veranderen in middenstap. Dit ging heel erg goed! Heb hier een 8 voor gekregen.
8

A afwenden en op D een volte halve baan naar rechts. Paard maakte zich in de halve volte gigantisch sterk, is ook wel een beetje te zien. Ik had hiervoor een 6
9

Op X volte halve baan naar links. Had hier een 8 voor

10

Nog even omdraaien en paardje belonen natuurlijk.
11

Al met al was ik tevreden met de proef. Dit paard is met wedstrijden altijd een beetje gestrest, dus ik vond het nog erg goed gaan. Zeker als ik mijn proefje nakijk (hebben filmpje gemaakt met de digi) dan zitten er hele nette stukjes tussen.
Na de proef heb ik buiten nog even vijf minuten gereden om het paard weer wat rustig te krijgen voordat de volgende erop mocht. Hier was ze natuurlijk meteen weer een stuk rustiger.
12

13

14

15

16

Er reden tien ruiters in onze categorie mee en onze proef was goed voor een zesde plaats met 214 punten.
De winnares had 225 punten.De jury heeft op mijn houding enzo erbij gezet: Handen hoger, teugels korter en meer buitenteugel erbij.Bij de opmerkingen staat dat de oefeningen netjes gingen maar dat ik met te weinig tempo reed.
Commentaar op de foto's mag natuurlijk, maar veel zal ik al weten.
Als het lukt komen er ook nog stukjes film van mijn proefje, maar filmpje is érg groot.

hehe
wow!,mooie pony/paard? (ben niet goed in lengte's)