oowww xantos..je komt er niet onderuit :o

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rienepien_

oowww xantos..je komt er niet onderuit :o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 08:42

ik heb niet echt een probleem.
oftewel verrevan zelfs. Bloos
maar als xantos heel goed loopt probeert hij er wel eens onderuit te komen.
voorbeeld:
ik doe middendraf hij gaat in galop (maakt mij niet veel uit) dan wil ik terug in draf maar hij gaat dan gewoon op de plaats staan galopperen (hoe hij het voor elkaar krijgt vraag maar aan xantos :S) hij denkt dan gewoon: of we gaan stappen of ik blijf gewoon zo galopperen. na een langezijde heb ik hem dan wel weer terug. ik word ook helemaal niet boos ofzo en we gaan gewoon weer vrolijk verder. maar waar ik bang voor ben is dat hij het een keertje in mijn proef gaat proberen. dus hoe kan ik hem het snelst weer gewoon verder laten gaan.

gr. annerien

Casca

Re: oowww xantos..je komt er niet onderuit :o

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 09:40

langzaam duidelijk gaan maken dat dat niet de bedoeling is, eerst even een ophouding, dan steeds ietsje strenger en je stem erbij gebruiken: HO! liever dat hij stilstaat dan dat hij maar door blijft gaan, hij moet toch echt naar jou leren luisteren.. Ik wordt ook niet snel boos, maar je moet wel consequent zijn.

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 09:42

Dit is denk ik ook deels spieren questie.

zodra jij een middendraf gaat rijden, moet je paard meer ondertreden met zijn achterbeen. als hij dit moeilijk vindt, dan is het makkelijker om te galoperen, dan te blijven draven.

gewoon goed je overgangen blijven oefenen, dus stap, draf een paar passen weg en weer een paar passen terug. zodra hij gaat galopperen en blijft galopperen, dan mag je best wat strenger zijn. rijdt hem desnoods naar de stap en probeer het weer opnieuw.

petje af, dat je niet boos wordt en dit zeker ook houden. oefenen en nog een oefenen. je zult zien, als hij nog sterker wordt, dat hij dit dan veel makkelijker aanpakt.

succes

Poofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 10:59

Als je hem vanuit galop weer in draf wil krijgen en hij gaat op de plaats staan galopperen (of hij wil gewoon niet in draf maar gaat langzaam galopperen) moet je hem juist naar voren rijden. Vanuit een voorwaartse galop moet je de overgang naar draf maken. Dus jij galoppeert op normaal tempo en dan wil je in draf. Maak je zwaarder en lang, geef een ophouding en sluit je benen. Gaat hij alleen maar langzaam galopperen? Rij hem dan weer helemaal naar voren. Doe dit net zo lang tot hij gewoon gelijk in een voorwaartse draf overgaat. Als hij zo langzaam gaat galopperen is hij niet meer nageeflijk en reageert hij ook niet meer. Succes

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 11:15

Ik denk dat hij weigert zich los te laten en zijn rug te gebruiken. Als mijn paard heel erg vasthoudt en ik rijd haar naar voren, springt ze de eerste paar keer aan, simpelweg omdat ze, als ze haar rug vastzet, niet kan vergroten. Dus ik zou de eerste paar keer ook de galop doorzetten en vergroten. Om te zorgen dat ze haar rug los laat. En daarna terug rijden naar draf. Om vervolgens de middendraf opnieuw in te zetten Lachen Succes ermee!

Rienepien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 13:03

xantos is niet vast in zijn rug ofzo hoor. hij blijft lekker soepel en gaat ook niet echt in verzet hij gaat gewoon heel zachtjes galopperen terwijl hij wel los blijft en zich niet vaszet.

trouwens bedankt voor jullie berichtjes