bedanktvoor jullie reacties, ik zal even reageren , waar dat kan.
Ik had eerst een gewone trens, ben toen en dubbel gebroken gaan gebruiken en heb nu een dunne trens. Helaas merk ik met alle geen verschil.
Wat instructrice betreft, liggen we mekaar niet zo, hadden julllie vast al door de regels heen gelezen. Ik heb het geluk onregelmatig te werken, en dus nogal eens in andere lessen mee te rijden en daar krijg ik meer respons(helaas zelf nooit gevraagt, wat hun advies is bij mijn probleem, ga ik direct in mijn volgende les(sen) doen.
Of mijn paard een renbaan verleden heeft , weet ik niet, is ook niet te achterhalen. HIj is volgens de tandarts 20,21 jaar.
Ik rijdt hem altijd al met martingaal.
Longeren is een beetje een probleem, ikheb een net te kleine longeerruimte tot mijn beschikking, die ik eigenlijk alleen voor nood gebruik.
Gezondheidsproblemen heeft hij denk ik niet, want als ik hem in een bak van vrienden rij, heel af en toe, dan is hij alleen en de rust zelfe. Ik moet hem zelfs erg voorruit rijden en krijg hem dan makkelijker naar beneden, omdat ik ook meer moet drijven. Mijn nichtje van 8 rijdt hem dan ook wel eens. Gewoon in galop en je ziet , dat als zij denkt van, ik stop ermee, dat het paard uitzich zelf al in drap of stap overgaat.
Ik denk dus zelf dat ik het verste kom, als ik de instuctrices eens persoonlijk aanspreek, ga ik bijdeze ook direct doen.