Even weer alles oppakken. Bassisdingen!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fun_Fun

Even weer alles oppakken. Bassisdingen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 18:09

Nou het zit zo.

Ik ben een tijdje extreem hard aan het werk geweest voor de winstpunt. Nu is me dat ook gelukt, maar toen ik die had heb ik een tijdje 'rustiger' gedaan. Nu ben ik weer voor het springen aan het oefenen, en de volgende winstpunt(en).

Alleen rijd ik wat 'slordiger'
*Een kant meer vastzetten.
*Geen nette stelling
*Nettere figuren.

Wie kan me tips geven om dat weer te verbeteren. Ik heb les. Dus daar hoef je niet op te reageren. Hele goede les. Ik wil Sander meer nagefelijk krijgen, en losser in de hals.

M3isSi3j

Re: Even weer alles oppakken. Bassisdingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 18:29

Waar je mee moe tbeginnen is je paard recht en aan je hulpen krijgen..

Ga eens een uur lang op de binnenhoefslag rijden en constant overgangen, schijnovergangen en figuren rijden zonder hierbij de druk op je teugels te veranderen. Zwaarder zitten is terug, kuit is naar vore en ook figuren is nie tmeer dan je hand van de hals met daarbij een eenvoudige zit en beenhulp.

Als dit er in zit zal je paardje vanzelf beter in balans komen (doordat die rechter word) en door de overgangen en figuren zn rug los laten. Als die zn rug los laat zal die lekker na gaan geven en dan kan je langsaam aan ook die achterhand er steeds meer bij gaan schakelen.

Belangrijk is dat je niet gaat draven voordat je stap goed is en niet gaat galoperen tot je draf goed is.

Extra oefeningen die je kan doen voor het rechtstellen, in balans brengen en sterker maken van de achterhand zijn:

balkjes lopen (ook goed voor tempo beheersing)
cafelletjes lopen
kleine sprongjes
mul zand rijden
bergjes rijden
longeren met dubbele lijnen of pessoa

Succes

Stardust5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 20:21

Nou aan de teugel krijgen is niet zo hgeel moeilijk maat het ligt er mee aan wat voor pony je hebt op welke hand zet hij vast en hoe is zijn hals breed of niet daar kan ik weinig over zeggen maar 1 ding wel druk houden op 2 teugels! de basis figuren zijn de voltes gewbrokenlijnen enz.
en volte moet je voor zorgen dat je pony kan buigen ga gewoon een steil staan en je pony naar je toe laten buigen met zn hals allebei de kant op en je doet dat dan ook in staf draf een beetje stelling vragen en zo ga je op de volte en je kan ook kleine voltes gaan doen je hebt bij heel veel oefenigen stelling nodig dat is ook heel belangrijk heel veel succes ermee groetjes rianne

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 08:05

Dankjewel.
Mijn pony heeft een dikke hals, en zet rechts vast. Links geeft die zijn hals makkelijker.
Gisteren ging het al heel goed! Lachen