Iris82 en Desire @ work!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Iris82 en Desire @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 20:25

iris was zo lief om gister met mij mee te gaan naar de DA en ze wilde ook Dee wel beweging geven(dee staat laatste tijd beetje te vaak stil) en dat werd natuurlijk vastgelegd op de foto Haha!

foto's zijn van het eerste kwartiertje, was dus nog allemaal beetje wennen aan elkaar(en aan het dressuurzadel Knipoog )

Dee is een 20 jarige Volckmar x Prins Oregon(halve tuiger dus) die vroeger Z dressuur liep maar nu alweer 4 jaar van ons is, en door een beginner gereden wordt(of zoals de laatste tijd, bijna niet gereden wordt)

Afbeelding

het eerste drafje
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

een lekker stapje tussendoor
Afbeelding

even poseren op verzoek Knipoog
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

galopje, links is Dee dr slechte kant, mn moeder(waar dee van is) slaat die maar over want ze krijgt dee niet eens meer in de linkergalop...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hierna ging ik desje wassen en helaas dus geen foto's van het einde, toen liep dee echt lekker nageeflijk enzo, volgende keer maak ik dus zeker ook foto's van het einde! maar vind het er goed uitzien OK dan!

Iris82

Re: Iris82 en Desire @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 20:29

Woei, mijn eerste echte rijfoto's op bokt!
Commentaar mag zeker!
Je hoeft geen rekening te houden met mn tere zieltje. Vork

Ik moet zeggen dat het voor mij wel 6 jaar geleden was dat ik voor het laatst op een dressuurzadel gezeten heb, en dat heeft Desire ook gemerkt!
Heb namelijk vier keer opnieuw aan moeten draven doordat ik mijn beugels iedere keer kwijt was! Bloos!

Ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden!

Je kunt op de foto's goed zien dat ze wat stijf is, in de linkergalop valt ze op de foto's uit elkaar maar ik heb haar daarna nog in een lekker galopje weten te krijgen waarbij ik haar wat meer kon sluiten.

Jammer wel dat het alleen de losrijfoto's zijn! Maar er komt zeker een volgende keer!

Guuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 20:34

Leuk paardej ziet er goed uit voor zn leeftijd! Lachen

zilverster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 21:21

Ziet er rustig en netjes uit.. Je ziet nog wel dat ze wat stijfjes is maar dat mag op zo'n leeftijd Knipoog Haha!
Let wel op je handen, dat ze niet gaan pianospelen, maar voor de rest ziet het er goed uit Lachen
Ben benieuwd naar nieuwe foto's!

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 22:48

leuk paardje !! je zit er erg netjes op hoor, let alleen op je handen en hakken Knipoog Verder ben ik bij deze verliefd op je sokken .. ik moet ze ook hebben Tong uitsteken

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 22:56

Leuk paardje.Ik vind het best wel goed gaan hoor.
Je moet alleen wel opletten dat je je sporen niet te vaak gebruikt (lijkt zo op de foto hoor).
Maarja als je wat vaker op haar hebt gereden is het allemaal wat makkelijker vind ik. Ik vind het zelf ook altijd vreemd op een ander paard pas na een paar keer rijden ga je een beetje aan elkaar wennen

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 23:02

Hé Iris! Leuk joh, ook eindelijk eens rijfoto's op Bokt OK dan!

Ziet er goed uit, zeker als je bedenkt dat dit jouw paard niet is én pas losrijden is Lachen Als tip misschien dat je uit moet kijken dat je je polsen niet inknikten hakken niet naar je paard toe draait- ben nogal gefocust daarop omdat ik dat zelf ook doe dus vandaar dat het me opvalt Knipoog

Je zou het paard trouwens echt nog geen 20 geven, ze ziet er veel jonger uit!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 07:50

Ik weet uit ervaring dat Dee nadat ze wat losser is wat makkelijk nageeft en sluit. Let wel op je handen (probleem had/heb ik ook) het lijkt of je je binnenhand naar de schoft toe haalt, maar als renske regelmatig les geeft gaat dat helemaal goed komen.
Ik neem tenminste aan dat je haar vaker gaat rijden!?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 10:15

Abukir: Je hebt helemaal gelijk hoor! Dee is errug flegmatiek in het begin, daarom zat ik wrs iets te veel te porren! Bloos!

Iedereen die het over mijn handen heeft: ja ik weet het!!
Dat is mijn allerzwakste punt. Ik hou ze te veel boven het zadel en ik kantel ze naar binnen! Het is gelukkig al een stuk minder. Nou moet ik zeggen dat het nog minder is als ik geen zweep heb hoor, ik loop daar altijd mee te klooien.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 11:44

mariellexxx schreef:
Verder ben ik bij deze verliefd op je sokken .. ik moet ze ook hebben Tong uitsteken

Haha! Ja gaaf zijn ze he!!
Ik was er ook helemaal weg van!

klunsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 11:49

Ik vind ook de beenhouding in combinatie met je sporen niet zo'n super idee. (zo ziet het eruit op de foto) Het lijkt net alsof je de hele tijd bezig bent met je sporen te gebruiken. Ik weet niet of dat ook zo was. Misschien moet je proberen je hakken wat meer naar buiten te leggen zodat je sporen niet constant de flanken raken. Misschien heb ik het mis en komt het door de foto's hoor.

Vind jullie verder leuke combi.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 12:34

Ik geef meteen toe dat mijn beenhouding niet optimaal is, dat wilde ook niet echt gezien ik vrij last had het wennen aan het zadel.
Vooral op foto 1 kun je zien dat ik echt de neiging had mijn benen te ver naar achteren te leggen in het begin... Toen maar eens aan Rens gevraagd of ze wilde zeggen hoe ik mn benen moest leggen zodat ze wel goed lagen. En toen had ik het gevoel dat ze veel te ver naar voren lagen!

Af en toe heb ik haar wel een extra duwtje gegeven met mn sporen, maar ik geef vraag zo min mogelijk hulpen, dus draf = draf en dan probeer ik er ook zoveel mogelijk af te blijven in plaats van iedere keer bij te drijven.
Zal volgende keer Rens eens vragen daar eens op te letten, en zou het zo zijn dat ik mn benen nog niet genoeg stil kan houden gezien het zadel dan is het heel simpel: spoortjes af.

klunsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 12:46

Goed dat je het zelf ziet.
Als het idd zo is kun je denkt idd beter beginnen zonder spoortjes, en als je meer bent gewent aan paard en zadel ze alsnog gebruiken.

Veel plezier verder met Desire!

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 13:23

Wat een leuk beestje Haha!
Ziet er goed uit OK dan!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 15:15

Het ziet er netjes uit hoor, en die spoortjes kunnen geen kwaad. Hier kan je veel van leren!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 19:43

klunsmuts schreef:
Ik vind ook de beenhouding in combinatie met je sporen niet zo'n super idee. (zo ziet het eruit op de foto) Het lijkt net alsof je de hele tijd bezig bent met je sporen te gebruiken. Ik weet niet of dat ook zo was. Misschien moet je proberen je hakken wat meer naar buiten te leggen zodat je sporen niet constant de flanken raken. Misschien heb ik het mis en komt het door de foto's hoor.

Vind jullie verder leuke combi.

het zijn foto's van het begin, en Dee is helaas erg afgestompt door het rijden van mn moeder(terugwerken met zit en hand, en iedere pas spoortjes in die buik, gelukkig heeft ze inmiddels besloten om zonder sporen te gaan rijden) dus ik denk dat het daar mee te maken heeft dat ze in het begin de sporen er geregeld bij had
zodra je met Dee eventjes aan het rijden bent en veel (schijn)overgangen maakt wordt ze stukken beter aan je been, zoals ze op het laatst met het rijden ook was OK dan!

toen liep ze ook lekker nageeflijk wat al heeeel erg lang geleden is dat ze dat gedaan heeft

klim er morgen zelf even op, denk dat het voor dee ook fijner is als ze gewoon regelmatig lekker naar de ontspanning toe gereden wordt, ipv zoals het de laatste tijd gaat, steeds een week of langer niet rijden en dan 2 of 3x na elkaar 'hobbelen' met mn moeder en dan weer een tijd stilstaan, zeker omdat ze nu alweer 20 is kan ze maar beter gewoon lekker aan t werk blijven zodat ze soepel blijft

zal de volgende keer als iris er weer is ook weer rijfoto's maken, en dan van het hele rijden, denk dat je dan heel goed verschil tussen het begin en het eind kan zien Haha!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 16:39

Iris, je kunt ook proberen om je spoortjes aan de achterzijde van je schoen/laars zover mogelijk naar beneden te drukken. Dan gebruik je ze (meestal Knipoog ) alleen als je ze nodig hebt.
Succes!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 20:28

Vind het er ook wel netjes uitzien. Vind je netter zitten dan de laatste x dat ik je heb zien rijden. Suc6 ermee Lachen

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 23:43

volgende week komt iris weer rijden(en ik klim dr morgen zelf ff op Clown ) dus dan komen er nieuwe foto's Haha!