met mn benen:S

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

girlltje3

met mn benen:S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 18:28

Hallo jongens en meisjes!

Ik zit net op paardrijden..wat mijn probleem nog is is hoe ik met mijn benen stuur..
Het is miss heeeel dom dat ik dit zeg..maar ik zit net op paardrijde en weet nog niet hoe ik mijn benen moet houden als ik paardrij.. Bloos
ik kan het wel aan mijn paardrijjufrouw vragen zeg maar..maar dat vergeet is steeds Bloos als ik het nouw ff op papier zet..dan lees ik het dan weet ik het beter snap je? Bloos
ht is egt vresleijk dom..ik schaam me kapot..maar tis beter dan verborgen houden denk k dan..
je kan je benen houden:
linkerbeen op de singel aandrukken
linkerbeen achter de singel aandrukken
rechterbeen op de singel aandrukken
rechterbeen achter de singel aandrukken..
WANNEER moet je ze gebruike??

als je gaat galoperen:
binnenbeen op de singel aandrukken
buitenbeen achter de singel aandrukken..

als je volte gaat maken(EBE):
binnebeen op de singel..?

(als ik dan de buitenbeen achter de singel doet springt hij natuurlijk tog aan?want dat is de hulp van het aangaloperen..)
Bloos Ik schaam me kapot maar ik wil het egt zekr weten antuurlijk!! anders geef ik de verkeerde hulpen! Bloos

gr. Mellisa Bloos

oester

Re: met mn benen:S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 19:05

Je zegt het al goed. Al je stapt en draaft houd je je netjes stil op de singel. En als je wil galloperen leg je alleen je buitenbeen een klein stukje naar achter.
Wanneer je een volte wilt maken. Druk je met je binnenbeen op de singel, zodat het paard niet naar binnen valt.

evelienPMB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 19:06

Dromen

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 19:12

Niet vergeten en toch echt aan je lesgeefster vragen, die is ervoor om jou te helpen, en kan je precies vertellen en laten voelen hoe het moet Lachen En die vragen krijgt ze elke dag dus raar zijn ze niet, iedereen moet het leren Lachen

Clyde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 19:18

geeft toch niet als je dat nog niet weet. Iedereen moet het leren.
Dus niet meer schamen hoor, gewoon vragen. Vragen is nooit dom.
Succes

girlltje3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 14:16

Haha! als je dus volte maakt moet je ALLEEN je binnenbeen op de singel aandrukken en met je buitenbeen NIKS..gewoon op je plaats..
met aangaloperen meot je je binnenbeen op de singel aandrukken en de buitenbeen achter de singel AANDRUKKEN..
hoe zit het dan met de gebroken lijn?
en het afwenden?
ik denk afwenden(FM)dat je binnenbeen op de singel moet aandrukken en dan de binnenteugel VAN DE HALS..en dan bij m binnenbeen en de binnenteugel VAN DE HALS..en bij gebroken lijn(FXM) bij f binnenbeen op de singel aandrukken en binnenteugel van de hals.. en dan bij x de buitenbeen op de singel aandrukken en de buitenteugel van de hals en dan bij de m binnenbeen op de singel aandrukken en de binnenteugel van de hals..

khoop dat jullie het begrijpen! ik moet met 5 minuten weg dus khoop snel antwoord te krijgen:s allemala alvast bedankt voor het antwoord en ook bedankt voor het antwoord door diegene die het al hebben gedaan:P

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 14:43

neem even als voorbeeld een volte op de linkerhand.

binnenhand iets van de hals af. je buitehand naast de hals en op zijn plek houden. binnenbeen om je paard zo ronder te krijgen (lees stelling en buiging) en je BUITENBEEN iets verleggen naar achteren, dit been zorg ervoor dat je paard niet uitzwaait.

je gallophulp, drukt hem iets door met je binnenbeen.
maar betreft het aanspringen in gallop zijn de meningen verschillend, want de een springt aan op zijn/haar binnenbeen en ik spring aan op mijn buitenbeen.

maar je buitenbeen heb je wel degelijk nodig op de volte en met wendingen, dit is het been dat corrigeert voor het uitzwaaien.

FXM gebrokenlijn. je rijd hem van de F naar de x, dus eerst naar rechts, dus met je buitenteugel en buitenbeen rijd je hem de wending in naar de x. hierbij je binnenteugel iets van de hals en binnenbeen zodat hij niet naar binnen valt. je rijd een rechte lijn naar de x op de x neem je stelling over naar links, dus linkerhand van de hals iets linkerbeen en rechter (is dan buitenbeen) weer iets achter de singen en rechterhand ook naast de hals houden kom je aan bij de M weer stelling overnemen. dus rechterhand iets van de hals rechterbeen, linkerteugel (is nu buitenteugel) naats de hals en linkerbeen iets achter de singel. je rijd je wending in op je buiten teugel en buitenbeen. kijk maar naar de mensen die rechtsaf willen en aan hun rechterteugel gaan trekken. wat doet het paard dan: ja gaat juist linksaf.

succes

girlltje3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 19:22

ksnap er niet veel van:S
ksnap alleen met dat gebroken lijn niet..
gebroken lijn..rechterhand..(dus van e...k...c...f..en dan gebroken lijn..)
dan doe je als ik begrijp je linkerbinnenhand van de hals..je linkerbinnenbeen op de singel aandrukken en je rechterbuitenbeen achter de singel aandrukken..en dan recht naar de x rijden..kom je bij de x aan..dan rechterbuitenhand van de hals en de rechterbuitenbeen op de singelaandrukken en de linkerbinnenbeen achter de singel aandrukken,,heb ik het nouw goeD??

en nog wat..als je bijv. draaft..en als je dan de volte maakt..dan doe je je binnenbeen op de singel aandrukken..en de buitenbeen een beetje achter de singel aandrukken om hem wat krommer te maken zeg maar..maar dat is juist de hulp van de galop!! dus hij springt dan in galop aan! oww..wacht ff...als je in galop ZIT dan moet je allleen met de binnenbeen aandrukken op de singel..dus als je een volte maakt in draf..dan...ja...maar dan geef je de hulp om in galop AAN te springen ?!

pfff....help me!:(

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 19:36

Als je een galophulp geeft, dan duw je dus met je kuit tegen de buik van het paard aan om m duidelijk te maken dat je in de galop wil, bij een volte hoef je meestal niet extra te drijven maar je been gewoon op zn plaats houden. *tegen de singel dus*

ninatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 20:12

galophulpen bestaan uit meer dan alleen binnenbeen op de singel en buitenbeen erachter: bij de galop is het belangrijk stelling te vragen, je binnenbeen iets aan te drukken en op je binnenheup te gaan zitten voor de juiste zithulp.

Denk voor de hulpen voor een volte aan een zweepje wat je met 3 vingers buigt: de middelste vinger aan de linkerkant van het zweepje, de eerste en de laatste aan de rechterkant. Vergelijk dit eens met de hulpen die je geeft bij een volte: je binnenbeen hou je op de plaats, hiermee vraag je de stelling, je buitenbeen leg je iets naar achteren om het uitwijken van de achterhand (het 'niet buigen' van het zweepje) te voorkomen, en je buitenteugel gebruik je om te begrenzen. Je binenteugel hou je alleen op maat: hier ga je niet aan trekken ofzo, dan loopt het paard hoogstwaarschijnlijk te ver naar binnen en heb je weer niet de juiste stelling. Misschien is het nu wat duidelijker geworden?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 20:18

evelienPMB schreef:
:z

Hallo doe eens even niet zo kinderachtig.. jij ben toch ook ooit eens begonnen met paardrijden.. pff he Rolleyes

girlltje3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 20:30

ja:D het si wel wat duidelijker geworden:d ik meot dus op de volte gewoon mn benen er HOUDEN! en aandrukken doe ik met aangaloperen..tog? ja..ok:D ik snap het nouw:d wat ik als laatst zei over dat gebroken lijn..klopt dat??over dat zweepje..dat komt niet door mn hoofd Bloos