Hoe lekker losrijden?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarIsZa

Hoe lekker losrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 14:59

Hoi,
Ik rij heel vaak op een hele kleine welsch van 7 genaamd Pinkeltje Bloos .
Pinkel vind het moeilijk om tijdens het rijden een mooie volte te maken of bijvoorbeeld goeie overgangen te rijden. Verdrietig
Mijn vraag aan jullie:
Hoe kan ik Pinkel lekker losrijden? Verward Tips? Haha!

Alvast bedankt, *LOL*
Marissa

muiszje

Re: Hoe lekker losrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 15:11

veel schakelen, schijnovergangen, lekker laten ondertreden. goed zorgen dat je je pony NAAR je handen toe rijdt (dus handen als het ware voor je dragen en hem ernaartoe drijven..) niet gaan plukken aan de teugels.
rijd ook regelmatig op de binnenhoefslag, zodat hij niet aan de bakrand gaat hangen.
Verder op de volte de volte rustig sluiten en openen, probeer alles gecontroleerd te laten gebeuren, en de oefeningen niet afranselen, echt netjes afmaken.
succes.

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 15:26

het paard loopt zoals jij hem rijd , natuurlijk speelt het ook mee wat hij al kan en hoe zijn bui is enzo
wat muiszje zegt hierboven doe ik ook altijd.
ik begin altijd met warm stappen (links en rechtsom), dan wat gebroken lijnen ( links en rechts om) dan ene letter aan draven volgende letter weer stappen. halve baan stappen weer bij een letter draven volgende letter stappen en dan meer figuren rijden , overgangen maken , wegdraven terug rijden , in stap vooruit rijden , terug rijden . zo ga je een tijdje door tot hij lekker los is

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 15:55

helemaal mee eens, en voor de verandering eens een laag sprongetje meenemen helpt ook vaak, op t minden neerzetten en dan van beide kanten af zo nu en dan meenemen, dan laat mijn paard in ieder geval veel sneller los, en gebruikt zn kont ook meer

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 16:51

Heel veel overgangen maken en voltes rijden, zowel grote als kleine.

Bij de overgangen ook streng zijn, eerst gewoon kuit, geen reactie, dan een heel erg duidelijke kuit, geen reactie? dan een tikje met de zweep.

MarIsZa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 12:34

Dank jullie wel voor de reacties! Ik zal deze tips goed gebruiken!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 13:39

Verplaatst van VMR naar RT.

MarIsZa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 13:45

Katja schreef:
Verplaatst van VMR naar RT.

Huh???

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 13:51

hoi ik denk dat pinkeltje zal moeten leren om zijn rug te ontspannen.. dit kun je het beste doen door eerst gewoon rustig los te rijden dat de spieren een beetje warm zijn vervolgens voltes gaan rijden begin bijvoorbeeld bij e met een grote volte en rijdt hem steeds kleiner als je dan op een volte van tussen de 10 en 15 meter zit moet je hem weer groter rijden steeds dat afwisselen.. na verloop van weken zul je zien dat je de volte steeds kleiner kan rijden en een steeds makkelijkere en mooiere buiging krijgt.. je moet overigens niet verwachten dat dit een paar weekjes duurt dit kan maanden duren!! ______________________

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 13:56

muiszje schreef:
veel schakelen, schijnovergangen, lekker laten ondertreden. goed zorgen dat je je pony NAAR je handen toe rijdt (dus handen als het ware voor je dragen en hem ernaartoe drijven..) niet gaan plukken aan de teugels.
rijd ook regelmatig op de binnenhoefslag, zodat hij niet aan de bakrand gaat hangen.
Verder op de volte de volte rustig sluiten en openen, probeer alles gecontroleerd te laten gebeuren, en de oefeningen niet afranselen, echt netjes afmaken.
succes.

hier ga ik helemaal in mee, en rij ook veel slangevoltes

ninatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 20:39

veel figuren rijden: voltes (ook vergroten en verkleinen, aan allebei de kanten, dit werkt bij mij altijd heel erg goed), slangenvoltes, stelling vragen: goed de hoeken door rijden. De overgangen oefenen, maar ook schakelingen tussen een gang, bv van arbeidsstap naar middenstap en weer terug. Als je merkt dat je paardje wat lossen is geworden ga je rustig verder.

MarIsZa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 10:25

Nogmaals bedankt!

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 18:38

zorg dat je zelf lekker ontspant en dat je pony naar je hand toe loopt. dat je constant contact heb en maak je niet druk als hij nog niet perfect nageefelijk loopt, dat komt later in de training wel. Hij moet natuurlijk niet de wolkjes gaan tellen Clown maar gewoon lkkr los en ontspannen lopen. dus als hij dat niet doet in een volte, rij die dan ook niet, of pas later in het losrijden

succes ermee Pling