Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
poes schreef:Zo een schuimmondje geeft aan dat je paard het bit mooi aangenomen heeft en ontspannen in de kaak liep. Soms zie je dat een paard meer schuimt aan 1 kant, dat wil zeggen dat hij dan iets vaster zit op de andere kant.
Hoe springt dit paard aan aan de longe op een stemhulp? Lukt dat goed?
Verder zou ik niet aanspringen op rechte lijnen als het op wendingen nog niet altijd lukt. Zorg dat de galophulp erg duidelijk is. Eerst je buitenbeen naar achter om aan te tonen dat je een overgang naar galop wilt maken en dan een goede beenhulp samen met een 'duwtje' van je zit (steek je binnen heup iets naar voor). Reageert je paard niet meteen, dan gelijk opnieuw met een tikje van je zweep erbij.
Zorg dat het paard ook goed voorbereid is! Blijf het paard gesloten rijden, ook tijdens de overgang.
Hoe lukt het om met andere paarden aan te springen?

wemkelover schreef:Om hem in een goede galop te laten aanspringen kun je mischien eens van te voren in draf op het verkeerde been lichtrijden. Mischien springt hij dan wel goed aan?? Ik heb gehoord dat het wel moet werken.
missblue schreef:Aah mieke
Ik ga eens mijn uitleg geven, ik weet dat pacha niet van de actiefste is maar hij is waarschijnlijker al stukken beter aan het lopen dan in het begin
Op tijd zitten, beetje binnenstelling, buitenbeen achteruit, binnenbeen aan de singel, binnenheup en spring maar aan

BJuwel schreef:Voor het aanspringen kan je hem beter met een stelling naar buiten laten aanspringen zodat hij makkelijker zijn binnen voorbeen kan weg zetten.
mohock schreef:Voor aanspringen in de goede galop:
Zet je paard op een volte tien meter en vergroot de volte door te wijken, vanuit dat wijken spring je aan. Als het goed is zit je dan in de goede galop.
ben daar nog niet aan toe