Ikzelf rijd liever met erg lange beugels omdat ik daarmee heb leren netjes zitten, en ik zit er ook meer mee in het zadel. Helaas ben ik nogal groot (1m85) en met mijn beugellengte kom ik onder elk paard uit. Hierdoor vind ik het bij veel paarden erg moeilijk om mijn been tegen het paard aan te laten rusten (vooral als ze wat kleiner en/of smaller zijn). Mijn benen liggen nochtans netjes naar achter. Ik heb ook vaak het gevoel dat ik niet doorkom met mijn beenhulpen zoals het zou moeten.
Gisteren ben ik bij uitzondering eens gaan springen en heb ik mijn beugels ruim 4 gaatjes korter gehad dan normaal. Deed heel vreemd, (vooral mijn achillespees kreunde) maar plots kon ik echt mijn benen tegen mijn paard laten rusten, en gingen mijn beenhulpen net iets beter.
Maar tegelijkertijd ging ik uit veel sneller voorover zitten en 'hangen' als er wat foutliep.
Het heeft zo allemaal zijn voor- en nadelen denk ik, dus ik denk dat ik vanaf nu maar de gulden middenweg kies en 1à 2 gaatjes ga korter zitten. (Ook al vind ik het zo fijn om lekker lang te zitten...)