Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Ipsilonka schreef:Eerste wat ik denk, lekkere instructrice! Gauw een andere zoeken. Op wedstrijd of what ever mag je ook niet met dat soort dingen rijden.
xMarleeNx schreef:Ipsilonka schreef:Eerste wat ik denk, lekkere instructrice! Gauw een andere zoeken. Op wedstrijd of what ever mag je ook niet met dat soort dingen rijden.
het gaat er ook niet om om op wedstrijden ermee te rijden, maar om de pony na te kunnen laten geven tijdens de les, want dat vind de pony het erg lastig
khorizon schreef:Ik ben geen voorstander van hulp teugels. Ik rijd hier ook nooit mee. Vaak ligt de oorzaak van het nageven bij het niet goed aan het been zijn of een te strenge hand van de ruiter enz.
Nu reageerd mijn paard ook zeer slecht op hulpteugels hij wil niet werken onder dat soort druk.
Ik vind een andere instructrice geen gek idee. Met rust en geduld kom je veel verder. Ga opzoek naar de oorzaak van het niet willen nageven.
Bij jongepaarden hulpteugels gebruiken vind ik echt helemaal uit den boze.