Balkjes lopen, welke afstand aanhouden?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bombarie

Balkjes lopen, welke afstand aanhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-05 17:04

Ik draaf weleens over één of twee balkjes maar als je nou meer balkjes achter elkaar wilt leggen, een rijtje van 4/5 balkjes of iets dergelijks, welke afstand kan je dan het best aanhouden tussen de balkjes? Mijn paard is 1.53 hoog weet niet of dat uitmaakt Bloos en maakt het nog iets uit of je stapt of draaft? en hoe zit het met balkjes voor een hindernisje? Alvast bedankt!!

Up2Date

Re: Balkjes lopen, welke afstand aanhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 18:51

bij paarden moet je ongeveer een meter aanhouden, een grote pas dus, jou paardje is iets kleiner dus iets minder dan een meter. Blijf goed naar je paardje kijken en vraag of iemand de eerste paar keer even meekijkt. diegene kan dan zien of ze dichter bij of verder van elkaar af moeten liggen. Dit is de maat in draf!
In galop is het groter, in stap kleiner.
een balkje voor de hindernis leg je ook op ongeveer een meter. Dit is dus weer als je in draf aan komt rijden. In gallop is het een stukje verder van de hindernis af! succes!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 18:59

Bij Amo (1.53 en kleine pasjes) die ik 6 voetstappen achter elkaar, iets meer dan een meter denk ik Lachen In draf.

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 19:02

Ik heb al een tijd niet gesprongen maar mij werd geleerd dat een drafbalkje (bij paarden) voor een hindernis op 2 meter moest en een galopbalkje op 3...

Ralinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 19:31

bij paarden is de afstand tussen de balkjes minimaal 1.20 bij die van jou dus wat minder. hangt van zijn gangen af.

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 11:32

Ohw bedankt! ik probeer het eerst eens met een meter en dan kijk ik en/of iemand anders of het goed gaat! we gaan het probere! THNX!